Οι υποτιθέμενες «βελτιώσεις» σε κάποιες πλευρές του σχεδίου για την ανώτατη εκπαίδευση, ως δόλωμα για την αποδοχή του, όχι μόνο δεν αλλάζουν την ουσία του, αλλά την αναδεικνύουν περισσότερο. H μετατροπή των πανεπιστημίων σε «εξαρτήματα» των πολυεθνικών, η υπαγωγή της εκπαίδευσης στο μηχανισμό αύξησης των επιχειρηματικών κερδών και η εμπορευματοποίηση της γνώσης παραμένουν ως κεντρικοί στόχοι της κυβερνητικής πολιτικής.
Η Παιδεία, ο χαρακτήρας και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης είναι θέματα που αφορούν άμεσα τους εργαζόμενους, τα λαϊκά νοικοκυριά. Οχι μόνο γιατί τα δικά τους παιδιά θα συναντήσουν τους αδιαπέραστους ταξικούς φραγμούς στην προσπάθεια για πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση. Ισως αυτό είναι το πιο άμεσο, αφού η λαϊκή οικογένεια γνωρίζει πολύ καλά τι πληρώνει και τι βάσανα υφίσταται σήμερα για να σπουδάσει τα παιδιά της.
Επομένως, κάθε εμπόδιο για την κατάκτηση και τη διεύρυνση της γνώσης είναι εμπόδιο στη μάχη των εργαζομένων για μια καλύτερη ζωή. Κάθε φραγμός στη μόρφωση συμβάλλει στη διαιώνιση της εκμετάλλευσης, καθυστερεί την κοινωνική πρόοδο, ωθεί στο περιθώριο τεράστιες δυνάμεις της κοινωνίας για να αναπαράγεται το σημερινό καθεστώς.
Μόνον έτσι ο κοινός αγώνας φοιτητών, εργαζομένων γίνεται αποτελεσματικός, με την απόρριψη της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης και των «διαλόγων», αποκτά δυναμική και προοπτική, με έναν άλλο συσχετισμό δυνάμεων που ανοίγει την προοπτική για τη λαϊκή εξουσία, με την Παιδεία κοινωνικό αγαθό και όχι εμπορεύσιμο προϊόν.