Σάββατο 24 Μάη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"Κοκορομαχίες", αλλά τα παρκόμετρα μένουν...

Δήμος Αθηναίων και ΥΠΕΧΩΔΕ αλληλοκατηγορούνται, αλλά τα ηλεκτρονικά μηχανήματα θα εξακολουθήσουν να μαζεύουν χρήματα για λογαριασμό της ιδιωτικής εταιρίας

Σε πόλεμο δηλώσεων μεταξύ δημάρχου Αθήνας και υπουργού ΠΕΧΩΔΕ έχει εξελιχθεί το θέμα της αρμοδιότητας των παρκόμετρων στα βασικά οδικά δίκτυα της πόλης. Η κόντρα των Δ. Αβραμόπουλου και Κ. Λαλιώτη επεκτείνεται πλέον και σ' αυτό το θέμα (μετά το τραμ, την ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων κτλ.), με θύμα και πάλι τα εκατομμύρια των κατοίκων της πρωτεύουσας. Την ίδια στιγμή, το ενδεχόμενο αποδέσμευσης του δήμου, κατά συνέπεια και των κατοίκων της πόλης, από τη σύμβαση παραχώρησης εφαρμογής και εκμετάλλευσης του μέτρου της πληρωμένης στάθμευσης στην ιδιωτική εταιρία, είναι μάλλον μακρινό, καθώς η δημοτική αρχή εξακολουθεί να υποστηρίζει το "ωφέλιμον" αυτής.

Την αλληλογραφία μεταξύ των δύο φορέων, με αιχμή την αρμοδιότητα στάθμευσης οχημάτων, αλλά και τις διαπιστώσεις της Τροχαίας για τοποθέτηση παρκόμετρων σε σημεία όπου παραβιάζεται ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, συμπληρώνουν οι δηλώσεις Αβραμόπουλου περί συνεργασίας δήμου και ΥΠΕΧΩΔΕ, στην οποία και παραπέμπει την επίλυση του θέματος. "Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τις μεταξύ μας αρμοδιότητες", είπε ο ίδιος, για να συναντήσει την απάντηση του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ ότι, πέρα από τους 37 δρόμους όπου έχουν τοποθετηθεί παρκόμετρα καθ' υπέρβαση των αρμοδιοτήτων του δήμου, υπάρχουν άλλα 100 κρίσιμα σημεία σε δημοτικούς δρόμους, στους οποίους δεν έπρεπε να έχουν τοποθετηθεί παρκόμετρα. Ο ίδιος, με δηλώσεις του, θυμήθηκε ότι τα 100 αυτά σημεία αποτελούν μέρος 400 συνολικά σημείων στην Αθήνα, όπου το ΥΠΕΧΩΔΕ, με το πακέτο "Αττική SOS", προβλέπει την αστυνόμευσή τους. Ωστόσο, το μέτρο αστυνόμευσης στα σημεία αυτά, εδώ και τρία χρόνια, έχει ατονήσει, έλεγχοι δε γίνονται, κι όταν αυτό συμβαίνει, αυτοί είναι πλημμελείς. Ο Κ. Λαλιώτης δήλωσε, τέλος, ότι τα παρκόμετρα από τους 37 δρόμους θα απομακρυνθούν.

Οι 37 δρόμοι, όπου, σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ, η εφαρμογή του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης γίνεται καθ' υπέρβαση των αρμοδιοτήτων του δήμου, είναι οι εξής: Καποδιστρίου, Χαλκοκονδύλη, Σωκράτους, Καρόλου, Φαβιέρου, Σολωμού, Αριστοτέλους, Στουρνάρη, Ηπείρου, Μάρνη, Κολωνού, Κολοκυνθούς, Σοφοκλέους, 3ης Σεπτεμβρίου, Υμηττού, Φιλολάου, Ευτυχίδου, Σπ. Μερκούρη, Βρυάξιδος, Ευφράνορος, Ερατοσθένους, Φρύνης, Χρεμωνίδου, Ευελπίδων, Κυψέλης, Παξών, Καυκάσου, Κερκύρας, Λευκάδος, Βελβενδού, Κεφαλληνίας, Κύπρου, Αγ. Μελετίου, Κοδριγκτώνος, Κυκλάδων, Αχαρνών και Ιουλιανού.

Βλέπει "έργο" η δημοτική αρχή

Από την πλευρά της, η δημοτική αρχή εξαντλείται σε δηλώσεις περί συνεργασίας, από τη μια, και περί αποκατάστασης της νομιμότητας, από την άλλη. Αναφορικά με τις εξόφθαλμες παρανομίες της ιδιωτικής εταιρίας, απαντά με το "αναπόφευκτον" της πολιτικής επιλογής συνεργασίας δήμων και ιδιωτών, τη στιγμή που όλοι, εργαζόμενοι, υπάλληλοι, αντιπολίτευση, αλλά και η ίδια η δημοτική αρχή, γνωρίζουν πως οι υπηρεσίες του δήμου θα μπορούσαν να αναλάβουν από μόνες τους την εφαρμογή ενός μέτρου ελεγχόμενης στάθμευσης. Ταυτόχρονα, όπως ο ίδιος άλλωστε ο δήμαρχος δήλωσε στο προχτεσινό Δημοτικό Συμβούλιο, υπάρχουν σφάλματα. Θεώρησε, ωστόσο, ότι υπάρχει και έργο. Ενα "έργο", που εξαντλείται στο χαράτσωμα των δημοτών, στην εκμετάλλευση και του τελευταίου εκατοστού των δρόμων για να κερδοσκοπεί η εταιρία και στην παραχώρηση ακόμα και του δικαιώματος είσπραξης τελών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ