Πέμπτη 13 Ιούνη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ
Αφανίζεται μια κωμόπολη κάθε χρόνο!
  • Δόθηκε χτες στη δημοσιότητα το ομόφωνο πόρισμα της επιτροπής της Βουλής
  • Παρατηρήσεις του ΚΚΕ

Το πρόβλημα των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα είναι οξύτατο και σπουδαιότερο από τα επίσης σημαντικά προβλήματα όπως το AIDS, τα ναρκωτικά, η ατμοσφαιρική ρύπανση κλπ. Αυτό υπογραμμίζεται στο ομόφωνο σχετικό πόρισμα της Διακομματικής Επιτροπής της Βουλής, που παρουσιάστηκε χτες στον Τύπο. Σύμφωνα με τα στοιχεία του πορίσματος, η θνησιμότητα από ατυχήματα στη χώρα μας παρουσιάζει ανοδική διαχρονική τάση έναντι της καθοδικής άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Κάθε χρόνο σε 22.000 ατυχήματα, 32.000 άτομα είναι οι τραυματίες και 2.000 οι νεκροί. Δηλαδή μια ολόκληρη κωμόπολη αφανίζεται, οξύνοντας ακόμη περισσότερο το ήδη οξυμένο δημογραφικό πρόβλημα. Αποκαλυπτικά είναι επίσης τα στοιχεία του πορίσματος, που δείχνουν την εικόνα της Ελλάδας σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης όσον αφορά τα ατυχήματα. Συγκεκριμένα: Στην περίοδο 1980-1993 τα τροχαία ατυχήματα στα υπόλοιπα κράτη της ΕΕ παρουσίασαν μείωση κατά 9%, ενώ στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 34%, οι νεκροί από τροχαία στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 22% και οι τραυματίες κατά 19%, ενώ αντίστοιχα στην Ελλάδα υπήρξε αύξηση στους νεκρούς κατά 64% και στους τραυματίες κατά 30%.

Στο πόρισμα επισημαίνεται ότι αιτία των τροχαίων είναι η συνισταμένη τεσσάρων παραγόντων: Του χρήστη, του οχήματος, της οδικής υποδομής - οδικού περιβάλλοντος και του ελέγχου του συστήματος. "Κάθε πολιτική - τονίζεται στο πόρισμα - για τα τροχαία ατυχήματα πρέπει να αντιμετωπίζει και τους τέσσερις παράγοντες, με συνδυασμένο σχεδιασμό. Μόνο ο συντονισμός και των τεσσάρων παραγόντων μπορεί να δώσει αποτελέσματα βελτίωσης των συνθηκών οδικής ασφάλειας".Τέλος, προτείνονται μια σειρά μέτρων για την ουσιαστική βελτίωση της κατάστασης σε όλους τους προαναφερόμενους παράγοντες οδικής ασφάλειας. Τονίζεται δε ότι "προϋπόθεση της όποιας προσπάθειας είναι η συνειδητοποίηση της πολιτικής ηγεσίας, της επιστημονικής κοινότητας και των επικεφαλής των αρμοδίων υπηρεσιών ότι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και των συνεπειών τους σε ποσοστό μεγαλύτερο από 50% είναι εφικτή".

Ο Γερ. Αραβανής

Στην παρέμβασή του ο βουλευτής του ΚΚΕ Γερ. Αραβανής εξέφρασε τη συμφωνία του Κόμματος στις βασικές διαπιστώσεις και κατευθύνσεις του πορίσματος, επισημαίνοντας όμως ότι το ΚΚΕ εμμένει σε ορισμένες προτάσεις που είχε κάνει και οι οποίες δε συμπεριλήφθηκαν στο τελικό κείμενο του πορίσματος. Συγκεκριμένα το ΚΚΕ:

- Θεωρεί απαράδεκτη την επιβολή νέων φόρων και τελών για τη χρηματοδότηση μέτρων οδικής ασφάλειας, επιβολή για την οποία προτρέπει ουσιαστικά το πόρισμα.

- Εκφράζει την αντίθεσή του στα σημεία του πορίσματος όπου αναδεικνύεται υπέρμετρα ο ρόλος της αστυνόμευσης του συστήματος οδικής ασφάλειας και θεωρεί ότι προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στους παράγοντες "χρήστης, όχημα, οδική υποδομή". Για την οδική υποδομή ο βουλευτής του Κόμματος επισήμανε την ανάγκη δέσμευσης σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα - χωρίς μεγάλο χρονικό βάθος - για παρεμβάσεις της πολιτείας στο οδικό δίκτυο με κατασκευή και συντήρηση δρόμων.

Ακόμη ο Γερ. Αραβανής σημείωσε ότι πρέπει να αποσαφηνιστεί ο ρόλος του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, το οποίο πρέπει να εισηγείται πολιτική προς την κυβέρνηση και η τελευταία να αναλαμβάνει την ευθύνη της υλοποίησής της. Καταλήγοντας, σημείωσε πως πολλά καλά και ομόφωνα πορίσματα της Βουλής τέθηκαν από την κυβέρνηση στο καλάθι των αχρήστων, κυρίως λόγω του κόστους εφαρμογής των μέτρων που προτείνονταν. "Αυτό το πόρισμα - είπε - ή θα υλοποιηθεί ανεξαρτήτως του κόστους ή λύση στο πρόβλημα των τροχαίων δεν πρόκειται να υπάρξει".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ