Οι κυβερνητικές διεργασίες και μεθοδεύσεις για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων επιχειρηματικών συμφερόντων αναδύονται σε πρώτο πλάνο στο χώρο των Ναυπηγείων Ελευσίνας, δύο μήνες μετά την έναρξη του δεύτερου διαγωνισμού για την πώλησή τους κι ένα χρόνο μετά το "λουκέτο" του Περατικού.
Με το πρόσχημα της αξιολόγησης της απαράδεκτης προσφοράς του επιχειρηματία Ταβουλάρη ιδιοκτήτη των Ναυπηγείων Νεωρίου, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έχει στη διάθεσή της όλον τον απαιτούμενο χρόνομ για να αποφασίσει ουσιαστικά σε ποια συμφέροντα θα υποκύψει και θα προσφέρει αυτό το "φιλέτο" της ναυπηγικής βιομηχανίας. Οι σχετικές πληροφορίες που απ' τη μια θέλουν την κυβέρνηση να καλεί σε διαπραγμάτευση τον Ταβουλάρη, για βελτίωση της προσφοράς του και απ' την άλλη την ακύρωση του διαγωνισμού και την επαναπροκήρυξή του, καταδεικνύουν τις πραγματικές προθέσεις των κυβερνώντων. Τα νέα συμφέροντα που διεκδικούν το δεύτερο μεγάλο ναυπηγείο της χώρας έχουν επιδοθεί στην προσπάθεια δημιουργίας κλίματος ενδιαφέροντος για τα ναυπηγεία, προκειμένου να πετύχουν ένα νέο διαγωνισμό, που θα τους επιτρέψει να υλοποιήσουν τις διεκδικήσεις τους. Στα πλαίσια αυτά γίνεται λόγος για πιο"ευνοϊκή" προσφορά που υποτίθεται πως κατατέθηκε εκπρόθεσμα, αλλά και για εκπροσώπους ναυπηγείου της Μάλτας που επισκέφτηκαν την ηγεσία του υπουργείου Βιομηχανίας και εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους.
Στο μεταξύ εν αναμονή της κυβερνητικής απόφασης, για το ποια συμφέροντα θα εξυπηρετήσει τελικά η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης έχει ήδη προχωρήσει στις ρυθμίσεις που εκκρεμούν στα πλαίσια της πώλησης του ναυπηγείου και που ταυτόχρονα αποτελούν απαιτήσεις των κατά καιρούς επίδοξων αγοραστών. Ειδικότερα στο πολυνομοσχέδιο - σκούπα που έχει επεξεργαστεί και είναι υπό διαμόρφωση για να κατατεθεί στη Βουλή προβλέπεται ότι: