Τρίτη 1 Οχτώβρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
Στη δίνη επιχειρηματικών συμφερόντων

Οι κυβερνητικές διεργασίες και μεθοδεύσεις για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων επιχειρηματικών συμφερόντων αναδύονται σε πρώτο πλάνο στο χώρο των Ναυπηγείων Ελευσίνας, δύο μήνες μετά την έναρξη του δεύτερου διαγωνισμού για την πώλησή τους κι ένα χρόνο μετά το "λουκέτο" του Περατικού.

Με το πρόσχημα της αξιολόγησης της απαράδεκτης προσφοράς του επιχειρηματία Ταβουλάρη ιδιοκτήτη των Ναυπηγείων Νεωρίου, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έχει στη διάθεσή της όλον τον απαιτούμενο χρόνομ για να αποφασίσει ουσιαστικά σε ποια συμφέροντα θα υποκύψει και θα προσφέρει αυτό το "φιλέτο" της ναυπηγικής βιομηχανίας. Οι σχετικές πληροφορίες που απ' τη μια θέλουν την κυβέρνηση να καλεί σε διαπραγμάτευση τον Ταβουλάρη, για βελτίωση της προσφοράς του και απ' την άλλη την ακύρωση του διαγωνισμού και την επαναπροκήρυξή του, καταδεικνύουν τις πραγματικές προθέσεις των κυβερνώντων. Τα νέα συμφέροντα που διεκδικούν το δεύτερο μεγάλο ναυπηγείο της χώρας έχουν επιδοθεί στην προσπάθεια δημιουργίας κλίματος ενδιαφέροντος για τα ναυπηγεία, προκειμένου να πετύχουν ένα νέο διαγωνισμό, που θα τους επιτρέψει να υλοποιήσουν τις διεκδικήσεις τους. Στα πλαίσια αυτά γίνεται λόγος για πιο"ευνοϊκή" προσφορά που υποτίθεται πως κατατέθηκε εκπρόθεσμα, αλλά και για εκπροσώπους ναυπηγείου της Μάλτας που επισκέφτηκαν την ηγεσία του υπουργείου Βιομηχανίας και εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους.

Στο μεταξύ εν αναμονή της κυβερνητικής απόφασης, για το ποια συμφέροντα θα εξυπηρετήσει τελικά η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης έχει ήδη προχωρήσει στις ρυθμίσεις που εκκρεμούν στα πλαίσια της πώλησης του ναυπηγείου και που ταυτόχρονα αποτελούν απαιτήσεις των κατά καιρούς επίδοξων αγοραστών. Ειδικότερα στο πολυνομοσχέδιο - σκούπα που έχει επεξεργαστεί και είναι υπό διαμόρφωση για να κατατεθεί στη Βουλή προβλέπεται ότι:

  • Ο αγοραστής υπεισέρχεται στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις της εταιρίας, που απορρέουν από τη σύμβασή της με τον ΟΣΕ για την κατασκευή επτακοσίων πενήντα έξι φορτηγών σιδηροδρομικών οχημάτων.
  • Νομιμοποιούνται τα υπό κατασκευήν κτίρια, εγκαταστάσεις και λοιπές κατασκευές που βρίσκονται στην εδαφική έκταση του Ελεύθερου Τελωνειακού Συγκροτήματος των Ναυπηγείων, αλλά και των εδαφικών εκτάσεων που ανήκουν στην κυριότητα των ναυπηγείων.
  • Νομιμοποιείται η χρήση του αιγιαλού καθώς και της προσκείμενης στον αιγιαλό θαλάσσιας περιοχής σε απόσταση 550 μέτρων από το άκρο των κρηπιδωμάτων, από τα ναυπηγεία.
  • Επιπλέον, παραχωρείται το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης χωρίς αντάλλαγμα και για διάρκεια 10 χρόνων με τη δυνατότητα ανανέωσης επ' αόριστον στα Ναυπηγεία Ελευσίνας των γηπέδων που αιγιαλού.
  • Αναγνωρίζεται υπέρ των Ναυπηγείων Ελευσίνας η πλήρης κυριότητα, και μάλιστα χωρίς όρους,δασικής έκτασης, που είχε μεταβιβαστεί σε αυτά παλαιότερα καθώς και οποιαδήποτε δασική έκταση περιλαμβάνεται σε εδαφικές εκτάσεις που νόμιμα έχουν μεταβιβαστεί στην εταιρία.
ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Να ακυρωθεί η χωροθέτηση μονάδας LNG και ηλεκτροπαραγωγής από φυσικό αέριο στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (2023-03-21 00:00:00.0)
Επισκευαστήριο του 6ου Στόλου; (2020-05-14 00:00:00.0)
«Τρέχουν» οι ανταγωνισμοί, ισοπεδώνοντας εργασιακά δικαιώματα και λαϊκές ανάγκες (2019-01-05 00:00:00.0)
ΑΤΙΤΛΟ (2013-04-10 00:00:00.0)
Στο σπίτι του κρεμασμένου... (1997-07-04 00:00:00.0)
Στον "αέρα" μένουν οι εργαζόμενοι (1996-07-23 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ