Πέμπτη 14 Νοέμβρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΣΤΑΥΡΟΥ - ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ

Δημοκρατία των εργολάβων

Την επόμενη Τρίτη θα εισαχθεί για συζήτηση στη Βουλή η κύρωση της σύμβασης ανάθεσης του οδικού άξονα Σταυρού - Ελευσίνας στην εταιρία "Αττική Οδός ΑΕ", που μεταξύ άλλων μετέχει ο γνωστός εκδότης Γ. Μπόμπολας η εταιρία "Αρφάνης - Χιόνης" και μια σειρά άλλων ελληνικών κατασκευαστικών εταιριών. Στο όνομα ακριβώς του ότι το έργο θα κατασκευαστεί από "ελληνικά χέρια", παραγνωρίζονται όλα τα αρνητικά. Αγνοούνται οι εντελώς δικαιολογημένες αντιδράσεις των κατοίκων των δήμων από όπου θα περάσει ο δρόμος. Παραβλέπονται οι σχετικές μελέτες που οι ενδιαφερόμενοι δήμοι έχουν συντάξει με τη βοήθεια του Πολυτεχνείου. Αδιαφόρησαν οι υπεύθυνοι του ΥΠΕΧΩΔΕ για τις αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις στον περιβάλλοντα οικιστικό ιστό για πολλά χρόνια. Επίσης εκχωρούνται συνταγματικά δικαιώματα του κράτους στους κατασκευαστές, στους οποίους παραχωρούνται οι εισπράξεις από τα διόδια για δεκαοκτώ χρόνια. Και όλα αυτά με συμμετοχή τους στο κόστος του έργου μόλις 13%.

Χτες στην αρμόδια Κοινοβουλευτική Επιτροπή εξέφρασαν τις απόψεις τους ο εκπρόσωπος του ΤΕΕ Κ. Αλεξόπουλος,ο πρόεδρος της διευρυμένης Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ε. Κουλουμπής και ο εκπρόσωπος του Συνδέσμου Ανωνύμων Τεχνικών Εταιριών, δηλαδή των μεγαλοεργολάβων Κ. Αγγέλου.Δεν είχε κληθεί όμως κανένας από τους όμορους του δρόμου δήμος, παρά τη σχετική πρόταση του ΚΚΕ. Το επιχείρημα που είχαν επικαλεστεί οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ στην προηγούμενη συνεδρίαση της Επιτροπής ήταν ότι η παρουσία τους θα εκφύλιζε τη συζήτηση!!!

Ο εκπρόσωπος του ΤΕΕ, αν και με προσεκτικές στην αρχή εκφράσεις, τοποθετήθηκε υπέρ της σύμβασης, την οποία χαρακτήρισε θετική σε σύγκριση με τις ανάλογες συμβάσεις κατασκευής του αεροδρομίου των Σπάτων και της ζεύξης Ρίου - Αντιρρίου. Παραγνώρισε, όμως, ότι αυτές οι συμβάσεις ήταν κάτι παραπάνω από αποικιοκρατικές. Ακολούθως, επισήμανε ότι το έργο θα κατασκευαστεί από ελληνικές εταιρίες, σημειώνοντας ότι και στη μελλοντική του συντήρηση η συμμετοχή Ελλήνων πρέπει να είναι μεγαλύτερη, παρατηρώντας ότι "η συντήρηση ενός έργου έχει μεγαλύτερη αξία από την κατασκευή του". Απαντώντας όμως σε ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Μήτσου Κωστόπουλου,κατέφυγε σε υπεκφυγές, λέγοντας ότι το ΤΕΕ δεν έχει μελετήσει σε βάθος τις προτάσεις των ΟΤΑ.

"Το ΤΕΕ μίλησε σαν εκπρόσωπος των εργολάβων και όχι σαν σύμβουλος της πολιτείας", τόνισε ο Ε. Κουλουμπής, τονίζοντας ότι πλήρη γνώση της σύμβασης έχουν μόνο οι εργολάβοι και οι εκπρόσωποι του ΥΠΕΧΩΔΕ που τη συνέταξαν. Στη συνέχεια αναρωτήθηκε, γιατί η σύμβαση κυρώνεται από τη Βουλή, η οποία μάλιστα δεν μπορεί να αλλάξει το παραμικρό, τονίζοντας ότι ουδείς υποχρεώνει τους βουλευτές να την ψηφίσουν και να γίνουν έτσι συνυπεύθυνοι. "Μην δεχτείτε να την κυρώστε", υπογράμμισε ο Ε. Κουλουμπής, σημειώνοντας ότι η συζήτηση στη Βουλή θα είχε νόημα μόνο αν δεν είχε η σύμβαση την υπογραφή του υπουργού. Απαντώντας ο πρόεδρος της διευρυμένης Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης σε ερώτηση του ΚΚΕ είπε ότι ο φορέας που εκπροσωπεί δεν κλήθηκε σε καμία φάση της κατάρτισης και των διαπραγματεύσεων της σύμβασης. Ακολούθως επισήμανε ότι υπάρχουν παράθυρα για την αύξηση του κόστους κατασκευής.

Την αύξηση του τελικού κόστους δεν απέκλεισε απαντώντας σε ερώτηση του Μ. Κωστόπουλου ούτε ο Κ. Αγγέλου που κατά τα άλλα, όπως ήταν εξάλλου φυσικό, τάχθηκε χωρίς κανένα ενδοιασμό υπέρ της σύμβασης.

Με υπόμνημα που κατέθεσε στην Επιτροπή της Βουλής ο πρόεδρος της ΤΕΔΚΝΑ Αντ. Αντωνίου,αφού σημειώνει ότι ουδέποτε δόθηκε στην Τοπική Αυτοδιοίκηση η σύμβαση για μελέτη, αναφέρθηκε στις προτάσεις των άμεσα ενδιαφερόμενων δήμων.

Στο μεταξύ η συντονιστική επιτροπή κατοίκων της Αγίας Παρασκευής, έστειλε τηλεγράφημα διαμαρτυρίας στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή για τη μη πρόσκληση εκπροσώπων ενός δήμου "σοβαρώς πληττομένου από απαρχαιωμένη επιφανειακή χάραξη Περιφερειακής Υμηττού, αντί άλλων προσφερότερων λύσεων", όπως χαρακτηριστικά τονίζουν.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ