Πέμπτη 16 Οχτώβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
Ολα στον αέρα...

Την έντονη ανησυχία τους για την τύχη του εθνικού αερομεταφορέα εκφράζουν οι εργαζόμενοι στην "Ολυμπιακή Αεροπορία" (ΟΑ), καθώς βλέπουν ότι δύο μήνες πριν τη λήξη του αποκαλούμενου "προγράμματος εξυγίανσης", κυβέρνηση και διοίκηση έχουν αφήσει ξεκρέμαστη την εταιρία σε όλους τους τομείς.

Οι εργαζόμενοι φοβούνται ότι ίσως είναι μια εσκεμμένη τακτική της κυβέρνησης, με σκοπό να οδηγηθεί η ΟΑ σε μαρασμό και περαιτέρω συρρίκνωση, ώστε να ξεπουληθεί αντί "πινακίου φακής" σε ξένο πολυεθνικό όμιλο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το μέλλον των αερομεταφορών στην Ελλάδα, αλλά και τους εργαζόμενους (απολύσεις κλπ).

Τα θέματα που επικεντρώνουν τις ανησυχίες τους οι εργαζόμενοι είναι η οικονομική εξυγίανση της ΟΑ, με την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κατά 35 δισ. δραχμές, η μετεγκατάσταση στο υπό κατασκευή αεροδρόμιο Σπάτων, κόστους 118 δισ. δραχμών και ο εκσυγχρονισμός του στόλου. Πρόκειται για τρία "καυτά" θέματα για το μέλλον του εθνικού αερομεταφορέα, τα οποία, όμως, με ευθύνη κυβέρνησης και διοίκησης, είναι στον... αέρα. Η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου εκκρεμεί από τις αρχές του 1996, με "βέτο" της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Για τη μετεγκατάσταση αναζητούνται ακόμα τα κονδύλια, ενώ το επικρατέστερο κυβερνητικό σενάριο είναι να κατασκευαστούν τα αναγκαία έργα από την ανάδοχο γερμανική εταιρία "Χόχτιφ", με αντάλλαγμα να γίνει συνέταιρος της ΟΑ. Οσον αφορά την ανανέωση του στόλου, που θα συμβάλλει σημαντικά στη μείωση του κόστους εκμετάλλευσης (σήμερα είναι μεγάλο, λόγω της παλαιότητας των αεροπλάνων), αν και έχει αποφασιστεί η αγορά δύο αεροπλάνων "Αιρ Μπας Α340" - "300" και τεσσάρων "Μπόινγκ 747", εντούτοις παρατηρείται εμπλοκή, καθώς το Ελεγκτικό Συνέδριο εγείρει ενστάσεις για τη νομιμότητα των ακολουθούμενων διαδικασιών, όσον αφορά την προμήθεια των "Μπόινγκ".

Με χτεσινή τους ανακοίνωση οι ιπτάμενοι μηχανικοί της ΟΑ, χαρακτηρίζουν αμφιλεγόμενη τη σχεδιαζόμενη ανανέωση του στόλου, υποστηρίζουν ότι είναι "φωτογραφική" η επιλογή των "Αιρ Μπας" και καλούν την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών να ενημερωθεί σφαιρικά, ώστε να μη βρεθεί προ τετελεσμένων γεγονότων όσον αφορά την ανανέωση του στόλου.

  • Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι αποφάσισε να αποσύρει την προσφυγή που είχε υποβάλει το 1994 στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, εναντίον της Ελλάδας. Αυτό έγινε γιατί - όπως αναφέρει - διαπίστωσε ότι έχει επέλθει αισθητή βελτίωση στην παροχή υπηρεσιών εδάφους (HANDLING) στους επιβάτες ξένων αεροπορικών εταιριών που διακινούνται (τράνζιτ) μέσω του αεροδρομίου της Αθήνας. Στην πραγματικότητα όμως, η απόσυρση έγινε γιατί η ελληνική κυβέρνηση έσπευσε να καταργήσει το μονοπώλιο της "Ολυμπιακής" στον τομέα της παροχής υπηρεσιών εδάφους, γεγονός που σημαίνει μείωση των εσόδων της εταιρίας πάνω από 35 δισ. δραχμές ετησίως.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ