Παρασκευή 5 Ιούνη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 48
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
... για τα θερινά σινεμά

"Το φιλί του ερπετού"

Πριν τρεις αιώνες διαδραματίζεται η ταινία αυτή του Φίλιπ Ρούσλο,όμως το θέμα της προσδίδει σε αυτήν ένα είδος επικαιρότητας: Γιατί πάνε πολλά χρόνια από τότε που ακούσαμε για πρώτη φορά, ότι βρισκόμαστε στο "κατώφλι του 2000", φράση ειπωμένη με κάποια κρυφή σημασία, ένα υπονοούμενο για ορισμένες υποχρεώσεις που οφείλουμε να εκπληρώσουμε μέχρι τότε. Λες και το ίδιο το 2000 απαιτεί από εμάς κάποια ιδιαίτερη συμπεριφορά για να καταδεχτεί να μας ανοίξει την πόρτα του. Αλλά καθώς ο ακριβής χρόνος δράσης της ταινίας εντοπίζεται το 1699 και το θέμα της σχετίζεται άμεσα με την έλευση του 18ου αιώνα, το ίδιο το σενάριο αφήνει να εννοηθεί ότι κάθε 100 χρόνια οι άνθρωποι πάσχουν από τέτοιου είδους "κρίσεις", ας πούμε ματαιοδοξίας. Αλλωστε, η ματαιοδοξία προβάλλει σαν πυρήνας σε αυτό το κάπως ασυνήθιστο, αλληγορικό, κινηματογραφικό δράμα. Στην Αγγλία, λοιπόν, ένας πλούσιος γαιοκτήμονας (Πιτ Ποστλγουέιτ),ιδιοκτήτης ενός πρωτόγονου βιομηχανικού χυτηρίου, συλλαμβάνει τη μεγαλομανή ιδέα να μετατρέψει την άγρια φύση γύρω από την έπαυλή του σε έναν γεωμετρικά κατασκευασμένο κήπο, με σκοπό να υποδεχτεί έτσι τον επερχόμενο νέο αιώνα. Το όλο σχέδιο παρουσιάζεται ως ο "θρίαμβος του ωραίου και της ανθρώπινης τάξης πάνω στην άμορφη αταξία της φύσης" και για την πραγματοποίησή του προσλαμβάνεται ο διάσημος κηποτέχνης Κρομ (Γιουάν Μακ Γκρέγκορ).Οσο η φύση αποψιλώνεται και μεταμορφώνεται σε ένα σχεδιασμένο κηποτέχνημα, ξεδιπλώνεται μια ερωτική ίντριγκα, που αποκαλύπτει τους χαρακτήρες και περιπλέκει τη δράση στα νήματά της. Φορείς της ίντριγκας η γυναίκα του γαιοκτήμονα (Γκρέτα Σκάκι),που φλερτάρει τον Κρομ, ο ξάδερφός της (Χιου Γκραντ), που θέλει να την κατακτήσει, και η κόρη του σπιτιού (Κάρμεν Τσάπλιν),που προβάλλει ως υπερασπιστής της άμεσης σχέσης του ανθρώπου με τη φύση, γεγονός που συναρτάται με την παρακολούθηση στην οποία υποβάλλεται από έναν γιατρό της εποχής, πρόδρομο της σύγχρονης ψυχιατρικής. Κι ενώ η ίντριγκα κορυφώνεται κι οι σχέσεις των προσώπων οδηγούνται σε αδιέξοδο, η ίδια η δύναμη της φύσης προσφέρει με τρόπο καταστροφικό την απάντηση στα ερωτήματά τους και ανοίγει ένα παράθυρο για τη λύση του δράματος.

(ΑΕΛΛΩ, ΑΘΗΝΑΙΟΝ 2, ΑΝΝΑ ΝΤΟΡ, ΒΙΛΑΤΖ, ΒΟΞ, ΑΛΙΚΗ)

"Μα την αλήθεια, λέω ψέματα"

Ισως θα άρεσε στον Τομά Ζιλού να σκηνοθετήσει μια ταινία στο ύφος του Ταραντίνο και του "Παλπ Φίκσιον", με μια ιστορία από την καθημερινότητα των επιχειρηματιών και των εκτελεστών της μαφίας. Αλλά φαίνεται πως, αναζητώντας κάτι πιο χαριτωμένο και γενικά αποδεκτό και καθώς η μαφία αποτελεί τη... συνέχεια του εμπορίου με άλλα μέσα, ο Γάλλος σκηνοθέτης επέλεξε τελικά να στραφεί στις ειρηνικότερες πλευρές της ζωής κι έφτιαξε μια ταινία, που διαδραματίζεται στην εβραϊκή παροικία του Παρισιού, με ήρωες το σινάφι των Γαλλοεβραίων εμπόρων. Μέσα σε αυτό το σινάφι εμφανίζεται κάποτε στα ξαφνικά ο πρωταγωνιστής του φιλμ, ο Εντι, άνεργος, σχεδόν άστεγος και πάμφτωχος. Μια σύμπτωση αφήνει στην αφάνεια την πραγματική του ταυτότητα ως Γάλλου Καθολικού και ο Εντι γίνεται δεκτός στους κόλπους της εβραϊκής κοινότητας. Ξεκινώντας από τα χαμηλά θα προσπαθήσει να ανέβει στα ψηλά, για να φορέσει κι αυτός ένα ακριβό κοστούμι και να κατακτήσει την εκλεκτή της καρδιάς του, την κόρη του αφεντικού του και μεγαλέμπορου της γειτονιάς. Γύρω από αυτή την όχι και τόσο πρωτότυπη ιστορία ξετυλίγεται μια μάλλον ευχάριστη ηθογραφική κωμωδία ερωτικών και εμπορικών ανταγωνισμών και παρεξηγήσεων, που αναβάλουν μέχρι το τέλος τη στιγμή, όπου το αγόρι και το κορίτσι θα πέσουν το ένα στην αγκαλιά του άλλου.

(ΔΕΞΑΜΕΝΗ, ΕΛΛΗΝΙΣ, ΣΠΟΡΤΙΓΚ)

"Prophecy II, η επιστροφή"

Είναι λίγο αστείο να βλέπεις μια μητέρα, και συγκεκριμένα τη μητέρα εταιρία "Ντίσνεϊ", να επιδίδεται σε "πεντακάθαρες" κινηματογραφικές παραγωγές, που για πολύ κόσμο μοιάζει να αποτελούν υποδείγματα παιδαγωγικής και παιδικής ψυχαγωγίας, ενώ την ίδια στιγμή μια μικρή της κορούλα, η θυγατρική της εταιρία "Μίραμαξ" το 'χει ρίξει στα θρίλερ, τον ψυχολογικό τρόμο και στο αίμα, που ρέει εν είδει τοματόζουμου, άφθονο, στις οθόνες. Τι ανατροφή λοιπόν είναι αυτή, που δίνει μια καθώς πρέπει κυρία στη θυγατέρα της; Οποιες πάντως κι αν είναι οι σχέσεις στο εσωτερικό της οικογένειας, η "Επιστροφή" είναι ένα μεταφυσικό δράμα με στοιχεία ταινίας τρόμου, σκηνοθετημένο από τον Γκρεγκ Σπενς,ο οποίος μεταφέρει στη σύγχρονη εποχή σκόρπια στοιχεία από τη Βίβλο, την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη, ανακατεμένα με κάποιες υποτιθέμενες αποκαλυψιακές δοξασίες. Κι έτσι δημιουργεί ένα αποτέλεσμα, σύμφωνα με το οποίο οι άγγελοι στον Παράδεισο επιδίδονται σε έναν άγριο πόλεμο μεταξύ τους μην ξέροντας κι αυτοί πια τι να κάνουν με όσα συμβαίνουν εδώ κάτω στη Γη. Και καθώς "τω καιρώ εκείνω" πρόκειται να εκπληρωθεί μια προφητεία σημαδιακή για το μέλλον του κόσμου, οι άγγελοι από τα δύο αντιμαχόμενα στρατόπεδα του παραδείσιου εμφυλίου αποβιβάζονται στη Νέα Υόρκη μεταφέροντας εκεί τις άγριες συγκρούσεις τους. Ο μεν Δανιήλ, λοιπόν, ζευγαρώνει μια γυναίκα, η οποία σε 5 μήνες θα δώσει τον καρπό της σχέσης τους... Ενώ ο Γαβριήλ, ίσως από ένα είδος ζήλιας που ύστερα από 2.000 χρόνια επαναλαμβάνεται η δική του ιστορία, θεωρεί αυτή την ένωση βλάσφημη και ανόσια και προσπαθεί με κάθε τρόπο να την αποτρέψει. Κάθε λεπτό η σύγκρουση εντείνεται και σταδιακά κορυφώνεται, όμως με μια βιαιότητα ανάρμοστη για αγγέλους, οι οποίοι δε σταματάνε τα αιματηρά φονικά μεταξύ τους. Πολύ περισσότερο, που σύμφωνα με το σενάριο, αν πυροβολήσεις ή μαχαιρώσεις έναν άγγελο, αυτός πεθαίνει αλλά για λίγα μόνο δευτερόλεπτα. Κι έπειτα από λίγο σηκώνεται και ξαναρίχνεται στη μάχη, για να σκοτωθεί και να αναστηθεί ξανά. Τι τους θέλουν λοιπόν τους σκοτωμούς οι άγγελοι;

(ΜΠΡΟΝΤΓΟΥΑΙΗ, ΒΙΛΑΤΖ, ΦΙΛΟΘΕΗ (από Δευτέρα)

"Βάσιμες υποψίες"

Σκηνοθετημένη από τον Ράνταλ Κλάιζερ,σε αυτό το δικαστικό, πολιτικό θρίλερ η Μέλανι Γκρίφιθ υποδύεται μια πετυχημένη δικηγόρο του Λος Αντζελες, η οποία αναλαμβάνει την υπεράσπιση ενός Λατίνου τραγουδιστή της ραπ, που κατηγορείται για το φόνο της κόρης ενός δισεκατομμυριούχου. Αλήτης και τοξικομανής ο κατηγορούμενος, φαίνεται εύκολο θύμα στη δίκη που αρχίζει, και η ενοχή του θεωρείται κραυγαλέα πριν ακόμη δικαστεί. Δύσκολη λοιπόν η δουλιά της νεαρής δικηγόρου. Πολύ περισσότερο που κάποιοι ισχυροί πολιτικοί κύκλοι δείχνουν ενδιαφέρον για την υπόθεση σε βάρος του πελάτη της, ενώ η ίδια δέχεται τις απειλές ενός μανιακού, που κάποτε είχε αναλάβει την υπεράσπισή του σε μια υπόθεση βιασμού. Οι δυο πλευρές προσπαθούν να παγιδεύσουν η μία την άλλη και τελικά η άκρη βρίσκεται, στοιχεία και ενδείξεις δένουν με τρόπο αναμφισβήτητο και η δικαιοσύνη αποκαθίσταται πανηγυρικά, αλλά χωρίς κάποια αξιόλογη κινηματογραφική πρωτοτυπία, που θα προφύλασσε τον θεατή από το να φανταστεί το τέλος ήδη από τη μέση της ταινίας.

(ΑΘΗΝΑΙΑ, ΣΙΝΕΠΟΛΙΣ, ΑΤΤΙΚΟΝ ΑΛΣΟΣ, ΒΙΛΑΤΖ, ΚΗΦΙΣΙΑ 1, ΠΑΛΑΣ, ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ, ΤΡΙΑΝΟΝ, ΦΙΛΙΠ, ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΧΑΛΑΝΔΡΙ, ΧΛΟΗ)

"Firestorm"

Πρόκειται για περιπέτεια καταστροφής με ήρωες μια ομάδα επίλεκτων δασοπυροσβεστών, οι οποίοι καλούνται να πολεμήσουν με μια δυνατή πυρκαγιά σε κάποιο δάσος της Βόρειας Αμερικής. Ομως τα πράγματα δυσκολεύουν, όταν μέσα σε αυτή την πύρινη κόλαση μπλέκεται μια ομάδα επικίνδυνων καταδίκων, που προσπαθούν να δραπετεύσουν μεταμφιεσμένοι σε πυροσβέστες. Σκηνοθεσία: Ντιν Σέμλερ.

(ΑΝΕΣΙΣ, ΑΡΚΑΔΙΑ, ΒΙΛΑΤΖ, ΓΛΥΦΑΔΑ, ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ, ΠΛΑΝΗΤΗΣ)

"Μπανάνες"

Επανέκδοση της ταινίας του Γούντι Αλεν (1971), με τον συμπαθή ήρωα να τίθεται επικεφαλής ενός επαναστατικού κινήματος της Λατινικής Αμερικής για την ανατροπή του δικτάτορα της χώρας, κατόπιν να ηγείται μιας νέας επανάστασης ενάντια στην προηγούμενη και τέλος να παντρεύεται την αγαπημένη του, ύστερα από ένα δύσκολο δικαστικό αγώνα.

(ΑΒΑΝΑ, ΗΛΕΚΤΡΑ, ΘΗΣΕΙΟΝ)

Αγης ΜΑΡΑΓΚΟΥΔΑΚΗΣ

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ο άγγελος του πάθους (2011-12-02 00:00:00.0)
ΑΤΙΤΛΟ (1998-06-28 00:00:00.0)
Πρόσωπα και Πράγματα (1998-06-19 00:00:00.0)
Ταινίες για όλα τα γούστα (1997-07-18 00:00:00.0)
ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ (1997-03-14 00:00:00.0)
ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ (1997-02-14 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ