Τρίτη 15 Δεκέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ ΤΟΥ ΚΚΕ
Πρόταση για "Εθνικό Οργανισμό Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών"

Σε εκδήλωση που έγινε την Κυριακή στην αίθουσα "ΧΑΪ - ΛΑΪΦ", στον Πειραιά, η ΚΟΝ του ΚΚΕ κατέθεσε στους ναυτεργάτες, στους εργαζόμενους και το λαϊκό κίνημα, την πρότασή της για τη δημιουργία του ΕΟΑΣ

Απέναντι στις αξιώσεις των πολυεθνικών να μετατραπεί η Ελλάδα σε ξέφραγο αμπέλι, χτυπώντας κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας, σκοπεύοντας στην κατακόρυφη αύξηση της εκμετάλλευσης των ναυτεργατών, αξιώσεις που κωδικοποιούνται στον εκτρωματικό Κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την άρση του καμποτάζ, του προστατευτισμού δηλαδή που ισχύει για τις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες, οι κομμουνιστές ναυτεργάτες καταθέτουν τη δική τους πρόταση. Αφορά την ανάπτυξη των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, είναι προσανατολισμένη στην υπεράσπιση της εθνικής ανεξαρτησίας της χώρας, στην προστασία της παραγωγικής βάσης και στη διεύρυνση των αναπτυξιακών δυνατοτήτων της. Η επεξεργασμένη αυτή πρόταση παρουσιάστηκε προχτές την Κυριακή στην εκδήλωση που διοργάνωσε η Κομματική Οργάνωση Ναυτεργατών (ΚΟΝ) του ΚΚΕ με θέμα: "Η πολιτική της ΕΕ, η κατάργηση του καμποτάζ και οι συνέπειες για τη χώρα μας και τους ναυτεργάτες".

Πολύ θετική πρωτοβουλία χαρακτήρισε την εκδήλωση της ΚΟΝ ο Σπύρος Χαλβατζής,μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, ο οποίος με την ομιλία του άνοιξε και τη συζήτηση. Ο ομιλητής αναφέρθηκε στην ολομέτωπη επίθεση που έχει εξαπολύσει το κεφάλαιο, οι πολυεθνικές, μέσω των πολιτικών τους εκπροσώπων, σε βάρος της εργατικής τάξης, κυρίως μετά την ανατροπή των σοσιαλιστικών χωρών και τη διάλυση της Σοβιετικής Ενωσης. Ανέλυσε τα όσα προωθούνται σε βάρος της χώρας μας με τη διαδικασία ένταξης στην ΟΝΕ και τις σοβαρές ευθύνες που έχουν το ΠΑΣΟΚ, η ΝΔ, ο ΣΥΝ και όλοι όσοι είναι προσηλωμένοι στην "ευρωπαϊκή" πορεία της χώρας. "Η κατάργηση του καμποτάζ - σημείωσε - εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο απελευθέρωσης των μεταφορών και αναγκαίων υποδομών τους. Είναι απαίτηση που επέβαλε το μεγάλο κεφάλαιο από τη στιγμή που αυτές οι υπηρεσίες δεν εξυπηρετούσαν μόνο τα συμφέροντά τους, στα πλαίσια της ανάπτυξης του κρατικομονοπωλιακού καπιταλισμού, αλλά δημιουργήθηκαν οι συνθήκες να αποδίδουν κέρδη και να εντείνουν την εκμετάλλευση προς όφελος των μονοπωλίων".

Ως ένα στοιχείο που θα έπρεπε να οδηγήσει την κυβέρνηση να εμποδίσει την απελευθέρωση του καμποτάζ, ο Σπ. Χαλβατζής ανέφερε το ρόλο που παίζει στη διατήρηση της ειρήνης στην περιοχή και ιδιαίτερα του Αιγαίου. Ο Σπ. Χαλβατζής επισήμανε ότι το ΚΚΕ στηρίζει τους αγώνες των ναυτεργατών, ζητά την άρση της Οδηγίας στο σύνολό της. Υπογράμμισε δε ότι ο αγώνας των ναυτεργατών είναι σκληρός γιατί είναι ενάντια σε τεράστια συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου.

Ο γραμματέας της ΚΟΝ, Γιώργης Μαρίνος,παίρνοντας το λόγοπαρουσίασε την πρόταση των ναυτεργατών, που αφορά τη δημιουργία Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΕΟΑΣ). Παρουσίασε συγκεκριμένα στοιχεία για τα δραματικά αποτελέσματα που έχει επιφέρει η "ανταγωνιστικότητα", δηλαδή η εφοπλιστική ασυδοσία σε βάρος των ναυτεργατών, απειλώντας και την ίδια τους τη ζωή. Επίσης ανέφερε αναλυτικά τις δραματικές συνέπειες που θα προκύψουν από την άρση του καμποτάζ σε βάρος της χώρας και των θέσεων εργασίας χιλιάδων ναυτεργατών. "Η ΚΟΝ του ΚΚΕ - τόνισε - καταθέτει στους ναυτεργάτες, στους εργαζόμενους και το λαϊκό κίνημα, την πρόταση του ΕΟΑΣ. Αναφερόμαστε σε δημόσιο οργανισμό, στα πλαίσια ενός εκδημοκρατισμένου δημόσιου τομέα, με ποιοτικά διαφορετικό περιεχόμενο και λειτουργίες από το σημερινό".

Στόχος του ΕΟΑΣ είναι η ολόπλευρη εξυπηρέτηση των θαλάσσιων συγκοινωνιακών - μεταφορικών αναγκών, η παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών, η βελτίωση της κατάστασης των ναυτεργατών, η προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Στην πρόταση, μεταξύ άλλων, προβλέπεται: Εξασφάλιση της μεταφοράς, καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου, επιβατών και εμπορευμάτων. Ανανέωση του στόλου σε ελληνικά ναυπηγεία ή η αγορά μικρής ηλικίας πλοίων που θα ενταχθεί σε πρόγραμμα δημιουργίας στόλου ομοειδών σκαφών, ανάλογα με τη θαλάσσια περιοχή. Αποτελεσματική οργάνωση με διαφανή διαχείριση που θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις χαμηλού λειτουργικού κόστους και καθορισμού προσιτής για τους εργαζόμενους τιμής εισιτηρίων. Αναμόρφωση των λιμενικών εγκαταστάσεων και λήψη οργανωτικών μέτρων για την εύρυθμη λειτουργία τους και όχι ιδιωτικοποίηση, η οποία σε συνδυασμό με την άρση του καμποτάζ θα μετατρέψει τα λιμάνια σε γκέτο των πολυεθνικών. Στην πρόταση θεωρείται αναγκαία η δημιουργία ενιαίου δημόσιου φορέα ναυπηγικής βιομηχανίας.

"Η πρότασή μας - συνέχισε - συνιστά πρόταση ρήξης με την πολιτική της ΕΕ και των εντολοδόχων της. Αποτελεί πόλο αγωνιστικής συσπείρωσης και κοινής δράσης των ναυτεργατών, των λιμενεργατών, των μεταλλεργατών, των λαϊκών στρωμάτων των νησιών μας, των εργαζομένων, γενικότερα του εργατικού και λαϊκού κινήματος. Ο αγώνας αυτός μπορεί και επιβάλλεται να οδηγήσει στη συγκρότηση του Αντιιμπεριαλιστικού Αντιμονοπωλιακού Δημοκρατικού Μετώπου Πάλης".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ