Πέμπτη 18 Φλεβάρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΣΤΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΠΑΤΡΑΣ
Κλοιός τα ελλείμματα

Για οικονομικό στραγγαλισμό του κλάδου τους καταγγέλλουν την κυβέρνηση οι ιδιοκτήτες του αστικού ΚΤΕΛ Πάτρας.

Οπως επισημαίνουν σε υπόμνημά τους, αιτία του οξύτατου προβλήματος που αντιμετωπίζουν είναι η ανυπαρξία οικονομικής στήριξης της "κοινωνικής πολιτικής", που ασκεί η κυβέρνηση μέσω των μειωμένων εισιτηρίων για πολύτεκνους, άτομα με ειδικές ανάγκες, φοιτητές, στρατιώτες κλπ. Σημειώνουν ότι η κοινωνική πολιτική είναι σωστή και πρέπει να διευρύνεται, αλλά όχι σε βάρος του κλάδου τους, ο οποίος στην ουσία σηκώνει μόνος του το βάρος αυτής της πολιτικής, καθώς η κυβέρνηση δεν καταβάλλει το μερίδιο που αναλογεί από τις εκπτώσεις στα εισιτήρια!

Σημειώνεται πως η εφαρμογή του μειωμένου εισιτηρίου για τις παραπάνω κατηγορίες σωρεύει στα ΚΤΕΛ έλλειμμα περίπου 40 εκατομμυρίων δραχμών το μήνα και κατά μέσο όρο 500 εκατ. δρχ. το χρόνο. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τον Απρίλη του 1995 οι οφειλές του κράτους προς τους μετόχους του ΚΤΕΛ Πάτρας, από τη διαφορά των μειωμένων εισιτηρίων, υπερβαίνουν τα 2 δισ. δραχμές.

Οπως επισημαίνει ο Μιχάλης Τσοπανίδης,πρώην γενικός γραμματέας του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Αστικών Λεωφορείων Πάτρας, η άρνηση του κράτους να καλύπτει αυτά τα ελλείμματα, έχει φέρει σε απόγνωση τους μετόχους των ΚΤΕΛ. Προσθέτει ότι ο κλάδος όχι μόνο δεν είναι αντίθετος με την άσκηση κοινωνικής πολιτικής, αλλά, απεναντίας, θεωρεί αναγκαία τη διεύρυνσή της, ώστε να συμπεριλάβει όλες τις οικονομικά ασθενείς κοινωνικές ομάδες. Υπό την προϋπόθεση, βέβαια, ότι το οικονομικό βάρος αυτής της πολιτικής δε θα το πληρώνουν οι εργαζόμενοι, αλλά το κράτος, καταβάλλοντας τη διαφορά στην τιμή του εισιτηρίου. Μόνο έτσι, καταλήγει, θα ανακουφιστούν οι εργαζόμενοι και θα βελτιωθεί η ποιότητα των συγκοινωνιών στην πόλη.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ