Πέμπτη 27 Μάη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Τα τσουχτερά πρόστιμα δε μειώνουν τα τροχαία

Σαν Εφορίες, που επιβάλλουν έκτακτους φόρους, μοιάζουν αυτές τις μέρες τα επιβλέποντα την εφαρμογή του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με τα τσουχτερά πρόστιμα, συνεργεία της Τροχαίας. Χιλιάδες κλήσεις μοιράζονται καθημερινώς, στο όνομα της προσπάθειας για μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και έτσι εκατοντάδες εκατομμύρια δραχμές εισρέουν στα δημόσια ταμεία... Ομως, με αυτόν τον τρόπο, όχι μόνο δε μειώνονται τα τροχαία ατυχήματα, αλλά δυστυχώς αυξάνονται, παρόλο που τα πρόστιμα αναπροσαρμόζονται συνεχώς προς το αυστηρότερο. Αλλωστε, τα στατιστικά στοιχεία είναι αδιάψευστοι μάρτυρες, ενώ οι απόψεις των επιστημόνων συγκλίνουν στο συμπέρασμα ότι το επίπεδο της οδικής ασφάλειας δεν αυξάνεται, αφού η μορφή των μέτρων που εφαρμόζει η πολιτεία χαρακτηρίζεται από κατασταλτικό και όχι προληπτικό χαρακτήρα.

Το παραπάνω συμπέρασμα χαρακτήρισε την ημερίδα "για την οδική ασφάλεια", που πραγματοποιήθηκε χτες το πρωί στο συνεδριακό κέντρο "Ιωάννης Βελλίδης" και οργανώθηκε με πρωτοβουλία του Τμήματος Οδικών Τροχαίων Ατυχημάτων της Τροχαίας Θεσσαλονίκης.

"Ο κυκλοφοριακός φόρτος, η σύνθεση της κυκλοφορίας καθώς και το είδος δόμησης είναι μερικοί από τους κύριους παράγοντες πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων, που ενοχοποιούνται στα μεγάλα αστικά κέντρα και κύρια στη Θεσσαλονίκη", δήλωσε ο καθηγητής των ΤΕΙ Θεσσαλονίκης Φωκίων Βοσνιάκος,παρουσιάζοντας τα συμπεράσματα του ερευνητικού προγράμματος του Εργαστηρίου Εφαρμοσμένης Φυσικής. Σύμφωνα με την έρευνα, που βασίστηκε στα δελτία ατυχημάτων των τριών ετών '95, '96, '97, στο χρονικό αυτό διάστημα έχουν γίνει 4.502 οδικά τροχαία ατυχήματα στην ευρύτερη περιοχή του Νομού Θεσσαλονίκης, τα οποία κατανέμονται ως εξής: 1.480 κατά το έτος 1995, 1.478 κατά το έτος 1996 και 1.554 κατά το έτος 1997. Από τα ατυχήματα αυτά, το συντριπτικό ποσοστό έχει συμβεί σε κατοικημένες περιοχές (3.512 ατυχήματα, ποσοστό 78%), δηλαδή σε περιοχές που χαρακτηρίζονται από κυκλοφοριακό φόρτο, συνεχή δόμηση και αυξημένα επίπεδα θορύβου και ρύπανσης.

Συγχρόνως, κατά την τριετία 1996 - 1998 παρατηρείται ραγδαία αύξηση του στόλου των οχημάτων στο νομό. Από 12.860 που ήταν το 1996 έφτασαν στο εξωφρενικό νούμερο, όπως χαρακτηρίστηκε, των 43.758 μέσα στο 1998. Και αυτό χωρίς να υπάρχει συγχρόνως ανάλογη ή έστω αξιόλογη βελτίωση της υπάρχουσας οδικής υποδομής. Στη Θεσσαλονίκη την τελευταία τριετία έχουν σημειωθεί 375 θανατηφόρα δυστυχήματα, 5.056 ατυχήματα με σωματικές βλάβες και 39.472 με υλικές ζημιές. Απογοητευτική είναι και η κατάσταση όσον αφορά την ηλικία. Για τις ηλικίες μέχρι 40 ετών τα τροχαία αποτελούν πρώτη αιτία θανάτου, εκ των οποίων το 65% των νεκρών είναι 18 - 35 ετών.

Η Ελλάδα έχει τον υψηλότερο δείκτη σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων μεταξύ των χωρών της ΕΕ. Μάλιστα, τη στιγμή που όλες οι χώρες της ΕΕ μειώνουν τα ατυχήματα και κυρίως τις συνέπειες απ' αυτά - νεκρούς και τραυματίες - η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που αυξάνει τους νεκρούς με έντονο ρυθμό. Ενδεικτικό είναι το στοιχείο ότι τη δεκαετία 1985 - 1995 αυξήθηκαν οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα κατά 105%, όταν στη μεγαλύτερη πληθυσμιακά χώρα της Ευρώπης, τη Γερμανία, μειώθηκαν οι νεκροί από δυστυχήματα κατά 35%.

Το τι φταίει είναι γνωστό στους αρμόδιους. Η κατάσταση και τα προβλήματα των δρόμων και η ανεπαρκής οδική παιδεία οδηγών και πεζών, είναι οι κύριοι παράγοντες, αλλά γι' αυτά δυστυχώς δεν κάνουν τίποτα. Σημαντικό ρόλο παίζει βέβαια και η συνεχής και αυστηρή αστυνόμευση, αλλά για την πρόληψη των παραβάσεων και όχι ως εισπρακτικό μέσο...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ