Πειθαρχικά Συμβούλια με στρατοδίκες, Νομοθετικά Διατάγματα της Χούντας, είναι ορισμένα από τα στοιχεία που αποτελούν την αναχρονιστική ναυτική νομοθεσία, βάσει της οποίας ναυτεργάτες βρίσκονται κατηγορούμενοι! Χαρακτηριστικά χτες ο μηχανικός Χαράλαμπος Μαστορόπουλος κάθισε στο εδώλιο του Πειθαρχικού Συμβουλίου Εμπορικού Ναυτικού, στο οποίο συμμετέχει και στρατοδίκης (!), με την εξής κατηγορία: "Ως Β μηχανικός στο υπό Ελληνική σημαία Φ/Γ "ΜΠΡΑΜΣ" Ν. Π 9796 κατά το χρονικό διάστημα από 8 - 7 - 96 έως 13 - 11 - 96 παρανόμως προσφύγατε στις τοπικές συνδικαλιστικές αρχές του λιμένος Πορτ Κέμπλα της Νέας Νότιας Ουαλίας Αυστραλίας, για να διεκδικήσετε την πλήρη εξόφληση των αποδοχών σας". Ο ναυτεργάτης σύμφωνα με το κατηγορητήριο, το 1996 παραβίασε ορισμένα άρθρα του ΝΔ 187/73 που προβλέπουν ότι Ελληνας ναυτεργάτης δεν πρέπει να καταφύγει σε αλλοδαπή αρχή!
Ειδικότερα ο Χ. Μαστορόπουλος ειδοποιήθηκε από την πλοιοκτήτρια εταιρία ΣΑΜΟΣ ΜΑΡΙΤΑΙΜ ότι απολύεται. Το... πρόβλημα ξεκίνησε όταν ο ίδιος απαίτησε να αποζημιωθεί μέσα στο πλοίο. Η εταιρία αρνήθηκε να του καταβάλει αποζημίωση και κλήθηκε ο προξενικός Λιμενάρχης του Σίδνεϊ Σωτήρης Μπριλάκης για να λύσει τη διαφορά. Ο λιμενάρχης όχι μόνο δε βοήθησε το ναυτεργάτη, αλλά, τον "κάρφωσε" ότι απευθύνθηκε στη Διεθνή Οργάνωση Μεταφορών (ITF)! Ωστόσο, την ΙΤF είχε ειδοποιήσει η ΠΕΜΕΝ, η οποία είχε ενημερωθεί σχετικά από τον μηχανικό.
Τελικά ο Μ. Μαστορόπουλος αθωώθηκε, όμως ναυτεργάτες έχουν τιμωρηθεί ακόμα και με αφαίρεση φυλλαδίου από αυτή την αναχρονιστική νομοθεσία, η οποία, όπως αναφέρθηκε χτες από τον γραμματέα της ΠΕΜΕΝ Σ. Τσιμπόγλου και τον δικηγόρο Α. Τσιαντή, έρχεται σε σύγκρουση με το Ελληνικό Σύνταγμα και τις Διεθνείς Συμβάσεις.