Τρίτη 6 Ιούλη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Από περιπέτεια σε περιπέτεια τα Ναυπηγεία Αυλίδας

Ο υποψήφιος αγοραστής που πλειοδότησε στο διαγωνισμό προσπαθεί - με διάφορα τερτίπια και εκβιασμούς - να αποσπάσει όσο γίνεται περισσότερα προνόμια από την ΕΤΒΑ, αδιαφορώντας αν κηρυχτεί άγονος ο διαγωνισμός

ΧΑΛΚΙΔΑ (του ανταποκριτή μας).-

"Ανυπέρβλητα" φαίνεται ότι είναι τα εμπόδια που έχουν ανακύψει στο ξεπούλημα των Ναυπηγείων Αυλίδας, αφού ο πλειοδότης του διαγωνισμού εφοπλιστής Στ. Ηλίας,φέρεται αποφασισμένος να διεκδικήσει και να αποσπάσει όσα περισσότερα προνόμια καταφέρει από την ΕΤΒΑ, πολλά από τα οποία δεν περιέχονται στους όρους του διαγωνισμού. Από την πλευρά της η ΕΤΒΑ δηλώνει ότι στην περίπτωση που ναυαγήσουν οι διαπραγματεύσεις, τότε ο διαγωνισμός θα κηρυχτεί άγονος και θα ακολουθήσει νέος.

Ωστόσο, την ώρα που η κυβέρνηση και η διοίκηση της ΕΤΒΑ κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους από τις 14 Απρίλη τα Ναυπηγεία Αυλίδας την ίδια ώρα οι "φατρίες" τις ΠΑΣΚΕ στο σωματείο εργαζομένων των Ναυπηγείων (φιλο-Λελακικοί και φιλο-Ηλιακοί) "τρώνε τα μουστάκια τους" και ερίζουν ποια από τις δύο συνδικαλιστικές παρατάξεις θα έχει τον έλεγχο του σωματείου και άρα την "εύνοια" του αγοραστή. Σημειώνεται πως ακόμα δεν έχει συγκροτηθεί σε σώμα, το ΔΣ προέκυψε από τις εκλογές της περασμένης εβδομάδας για την ανάδειξη νέου ΔΣ που θα καταλάβει την καρέκλα της πλειοψηφίας. Οι 300 εργαζόμενοι, η κατοχύρωση των θέσεων εργασίας, η άμεση επαναλειτουργία, του ναυπηγείου, γι' αυτούς (ΠΑΣΚΕ) έρχονται σε δεύτερη μοίρα.

Με τέτοιους συνδικαλιστές, βέβαια, η κυβέρνηση και η διοίκηση της ΕΤΒΑ τρίβουν τα χέρια τους, αφού κάθε σχέδιο και μεθόδευση μπορεί να περνάει άνετα. Είναι χαρακτηριστικό, ότι:

  • Ανετα πέρασε το κλείσιμο (προσωρινό λένε!) του ναυπηγείου και το πέταγμα των εργαζομένων στην ανεργία.
  • Ανετα ο προηγούμενος εργοδότης, Γ. Λελάκης, γλίτωσε τα 600 εκατομμύρια δραχμές από αποζημιώσεις και δεδουλευμένα των εργαζομένων και τα φορτώθηκε η ΕΤΒΑ (δηλαδή ο ελληνικός λαός).
  • Ανετα ο νέος αγοραστής (;) Στ. Ηλίας ζητάει και παίρνει "γην και ύδωρ", αν και θα έπρεπε να ήταν έκπτωτος και ο διαγωνισμός να είχε κηρυχτεί άγονος.

Ακόμα και, κατ' απαίτηση του κ. Ηλία, η ΕΤΒΑ φρόντισε για να απομακρυνθούν τα υπό επισκευή πλοία. Είναι, μάλιστα, απορίας άξιο πώς ένας επιχειρηματίας (ο Στ. Ηλίας) αρνείται τη συνέχιση του έργου της τάξεως των 900.000 δολαρίων στο πλοίο "Φρατζής" της "Ανεμος Ναβιγκέισον". Τέλος, η τελευταία απόκτηση του νέου αγοραστή έχει να κάνει με την επισκευή της δεξαμενής "Βαθύ", αν και οι όροι της διακήρυξης είναι σαφείς: "τα πάγια περιουσιακά στοιχεία του Ναυπηγείου πωλούνται και θα μεταβιβαστούν όπως ευρίσκονται".

Βεβαίως την κύρια ευθύνη την επωμίζονται η κυβέρνηση και η διορισμένη διοίκηση της ΕΤΒΑ, που υποταγμένες στις αποφάσεις του διευθυντηρίου των Βρυξελλών και του πολυεθνικού κεφαλαίου, παίζουν το ρόλο της μαριονέτας. Την απάντηση μπορούν να δώσουν μόνο οι εργαζόμενοι, παίρνοντας την κατάσταση στα χέρια τους, για την επιβολή κλαδικής πολιτικής με ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία στον έλεγχο του δημοσίου για μια πολιτική σε όφελος των αναγκών του εργαζόμενου ανθρώπου.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ