Παρασκευή 4 Αυγούστου 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«Μπαλώματα» σε αντιδραστικούς νόμους

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ

«Οι δήθεν βελτιώσεις που ανακοίνωσε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αποτελούν "πυροσβεστικό" ελιγμό, με στόχο να αμβλυνθούν οι αντιδράσεις που γεννά η αγανάκτηση από τα αποτελέσματα της πολιτικής της και να διατηρηθεί ανέγγιχτος ο βασικός πυρήνας της.

Οι προσωρινού χαρακτήρα ρυθμίσεις και τα από καιρό προπαγανδιζόμενα και αναμενόμενα μέτρα - "μερεμέτια", που ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας, δε μεταβάλλουν το ταξικό περιεχόμενο και το τελικό αποτέλεσμα των αντιεκπαιδευτικών επιλογών, όπως άλλωστε ομολογούν και επιφανή κυβερνητικά στελέχη με δηλώσεις τους στον Τύπο.

Τα ταξικά προσδιορισμένα ποσοστά αποτυχίας των εξετάσεων του Λυκείου είναι πολύ μεγαλύτερα από αυτά που ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας, γιατί σ' αυτά πρέπει να προστεθούν και οι χιλιάδες μαθητές που εγκατέλειψαν το Λύκειο πριν πάρουν μέρος στις εξετάσεις της Β` Λυκείου, όπως και το πολλαπλάσιο σε σχέση με πέρσι, ποσοστό εκείνων που δε συνέχισαν καν στο Λύκειο μετά το Γυμνάσιο, αποθαρρημένοι από την εξουθενωτική λειτουργία του Λυκείου και το κόστος των φροντιστηρίων. Πρόκειται στη συντριπτική τους πλειοψηφία για παιδιά της εργατικής τάξης και των άλλων λαϊκών στρωμάτων. Η στέρηση από χιλιάδες μαθητές του απολυτήριου Λυκείου αλλά και η "γεωγραφία" των αποτελεσμάτων, με τις εργατικές συνοικίες και τις αγροτικές περιοχές να έχουν τριπλάσια ποσοστά απόρριψης από το γενικό μέσο όρο, επιβεβαιώνουν το ΚΚΕ που πριν ακόμη ψηφιστούν οι νόμοι της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης είχε αποκαλύψει τους πραγματικούς τους στόχους: Οτι η κυβέρνηση, εκτοπίζει συνειδητά και προμελετημένα περισσότερους από τους μισούς μαθητές από το Λύκειο, για να τους εξωθήσει στην πρόωρη και ληξιπρόθεσμη κατάρτιση, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις που έχουν επεξεργαστεί ο ΟΟΣΑ και η ΕΕ.

Τα προβλήματα της Παιδείας δεν αντιμετωπίζονται με ημίμετρα και "μπαλώματα" σε αντιδραστικούς νόμους. Η φιλολογία περί δήθεν "αντιθέσεων" με τον προηγούμενο υπουργό Παιδείας, που θέλει να παρουσιάσει τις "νέες" ρυθμίσεις σαν ανατροπές, είναι υποκριτική και αποπροσανατολιστική. Οι σύγχρονες λαϊκές ανάγκες, σε κραυγαλέα αντίθεση με την κυβέρνηση και τα ταξικά συμφέροντα που εκπροσωπεί, υπαγορεύουν την ποσοτική και ποιοτική διεύρυνση της μόρφωσης των νέων ανθρώπων, μέσα από ένα Ενιαίο 12χρονο Βασικό Υποχρεωτικό Σχολείο, κοινό για όλους, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις, την απόσυρση των νόμων της "μεταρρύθμισης". Απαιτείται εκ βάθρων αναμόρφωση του εκπαιδευτικού συστήματος.

Η αποσύνδεση του Λυκείου από το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ - ΤΕΙ, είναι το ελάχιστο μέτρο που μπορεί άμεσα να απαλύνει το πρόβλημα.

Ο λαός δεν έχει να περιμένει λύσεις από την κυβέρνηση, αλλά με την πάλη του να τις επιβάλλει. Ο αγώνας για την Παιδεία, σταθερά προσανατολισμένος στους στόχους και στα αιτήματα που ανέδειξαν οι μεγαλειώδεις μαθητικές κινητοποιήσεις, πρέπει να δυναμώσει και να μετατραπεί σε κοινή υπόθεση όλου του λαού. Προπαντός αυτών, που κύρια θίγονται, της εργατικής τάξης και των άλλων λαϊκών στρωμάτων. Υπόθεση ενός ευρύτερου λαϊκού Μετώπου πάλης που, μαζί με την αναδιοργάνωση της Παιδείας, θα διεκδικεί βαθιές αλλαγές γενικότερα στην κοινωνικοπολιτική ζωή».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Παιδεία ταξική και επιλεκτική (2002-09-01 00:00:00.0)
Σχεδόν οι μισοί μαθητές εκδιώχθηκαν απ΄ το λύκειο (2000-09-10 00:00:00.0)
Κωλυσιεργία και «κλίμα αναμονής» (2000-08-01 00:00:00.0)
Βίαιη εκδίωξη των μαθητών από τη βασική εκπαίδευση (2000-07-25 00:00:00.0)
Οι αριθμοί και η απάντηση γονιών και μαθητών (1999-07-04 00:00:00.0)
Αποκαλύπτεται η ταξική "μεταρρύθμιση" (1999-06-26 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ