Κυριακή 4 Φλεβάρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΤΟΥ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
Τι θέλουμε να κάνουμε και γιατί

Το σύνολο των εξελίξεων στο μέτωπο της Παιδείας επαυξάνει στη διαπίστωση ότι η «καμπάνια» που αποφάσισε η Κεντρική Επιτροπή του ΚΚΕ και που ήδη συζητείται στις οργανώσεις του Κόμματος, είναι μια διαδικασία που ακριβώς δεν πρέπει να πραγματοποιηθεί «καμπανιακά».

Συνήθως, η καμπάνια είναι μια γενική προπαγανδιστική εκστρατεία. Αυτό που ενδιαφέρει σήμερα είναι μέσα σε ένα τρίμηνο, που, βέβαια, είναι και μικρό για το θέμα που συζητάμε, να μπουν οι βάσεις για μια ολοκληρωμένη ιδεολογική, πολιτική, πολιτιστική, μορφωτική αντεπίθεση του Κόμματος στο ζήτημα της Παιδείας.

Στόχος όχι μόνο η προβολή των θέσεων του Κόμματος, αναμφισβήτητα είναι κι αυτό, αλλά και η επίδρασή μας για να αναδειχτεί το κίνημα με περιεχόμενο και κατεύθυνση που να αντιστοιχεί στο χαρακτήρα των αλλεπάλληλων μέτρων - που έχουν παρθεί και στο παρελθόν - αλλά που από εδώ και μπρος θα έρχονται στο ζήτημα της Παιδείας. Θέλουμε να υπηρετήσουμε και τα δύο.

Πρώτα - πρώτα, η Παιδεία είναι ένα θέμα τέτοιο που αν οι κομμουνιστές το κατέχουμε καλά - και όσοι εν πάση περιπτώσει έστω συμφωνούν με το ΚΚΕ σε αυτά ζητήματα - μπορούμε να συμβάλουμε στο να διαμορφωθούν προϋποθέσεις να κατανοηθεί και η συνολική πολιτική πρόταση του Κόμματος.

Γιατί η Παιδεία είναι άμεσα συνδεδεμένη με την οικονομία, με την κοινωνία και τους στόχους της. Είναι ένα πεδίο που η κατανόησή του σε φέρνει κατ' ευθείαν στην καρδιά της εναλλακτικής πρότασης του Κόμματος και έχει σχέση με τη δημιουργία προϋποθέσεων για το Μέτωπο, για την πάλη για το Σοσιαλισμό κλπ.

Γι' αυτό έχει σημασία. Γιατί, υπάρχουν πάρα πολλοί δυσαρεστημένοι, αγανακτισμένοι που και τα δύο κόμματα τα καταδικάζουν, που καταδικάζουν ακόμη και τον καπιταλισμό και το νεοφιλελευθερισμό, επί της ουσίας, όμως, δεν έχουν μπει στον πυρήνα του πολιτικού προβλήματος.

Ο καπιταλισμός δεν μπορεί

Ενα παράδειγμα: Γίνεται πολύ λόγος, για την απορρόφηση αυτών που έχουν τελειώσει πανεπιστήμια, ΤΕΙ, κλπ., κλπ.

Γίνεται πολύ λόγος για αντιθέσεις που υπάρχουν στην αξία των πτυχίων: Αν είναι καλός ο μηχανικός των ΤΕΙ, ή, μπορεί να πάρει την ίδια δουλιά, με τους μηχανικούς του Πολυτεχνείου. Και μάλιστα από εδώ και μπρος θα έχουμε τεράστια προβλήματα σε αυτόν τον τομέα, παρότι υπήρχαν πάντα. Από τη δεκαετία του '60 γινόταν ολόκληρη φασαρία. Τσακωμός ανάμεσα στους υπομηχανικούς της σχολής των υπομηχανικών που ήταν ανώτερη με αυτούς του Πολυτεχνείου.

Πολλοί θεωρούν ότι η αιτία της ανεργίας είναι ότι δεν αντιστοιχούν τα επαγγέλματα στις σύγχρονες ανάγκες της αγοράς.

Αν κάποιος καταλάβει σωστά το πρόβλημα και είναι καλοπροαίρετος - ανεξάρτητα τι θα κάνει στη δράση - θα συνειδητοποιήσει ότι δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα της απασχόλησης ή το πρόβλημα του «τι επαγγέλματα χρειάζονται και ποια είναι τα πιο χρήσιμα ή τα καλύτερα επαγγέλματα», αν δεν έχει στο κεφάλι του ένα συνολικό σχεδιασμό μιας οικονομίας που θέλει να υπηρετήσει το λαό και όχι τα μονοπώλια. Δε γίνεται αυτό το πράγμα. Γιατί, δεν μπορεί να λυθεί το ζήτημα αυτό, μόνο επειδή θα αυξήσεις τις θέσεις αυτών που θα μπορούν να μπαίνουν μόνο στα πανεπιστήμια, ή, γιατί θα πολλαπλασιάσεις τον αριθμό των τμημάτων των σχολών και θα βγάλεις καινούργιες ειδικότητες.

Ενα ακόμα παράδειγμα: Ολοι λένε ότι στην Ελλάδα έχουμε πάρα πολλούς γιατρούς.

Πόσους γιατρούς Εργασίας έχουμε; Ελάχιστους.

Στην Ελλάδα οι σχολές βγάζουν πολλούς που έχουν σχέση με την κοινωνική ψυχολογία (ψυχολόγοι, κοινωνιολόγοι). Πού δουλεύουν αυτοί; Πολλοί από αυτούς δουλεύουν σε διαφημιστικές εταιρείες, για να οργανώνουν την ψυχολογία της αγοράς για διάφορα προϊόντα από μέικ απ μέχρι ό,τι να 'ναι.

Αυτά ο καπιταλισμός δεν μπορεί να τα λύσει.

Ο σοσιαλισμός έχει τις προϋποθέσεις, εκτός αν έχεις πέσει έξω όταν διαμορφώνεις κάθε φορά τους υπολογισμούς, αλλά ο σοσιαλισμός από τη φύση του μπορεί να λύσει αυτά τα προβλήματα.

Επομένως, το θέμα της Παιδείας ανοίγει το δρόμο στο ποια κοινωνία, ποια οικονομία κλπ.

Βεβαίως, δεν πιστεύουμε ότι μέσα σε ένα τρίμηνο, σε ένα χρόνο, θα μπορέσουμε να τους πείσουμε όλους για τη συνολική μας πολιτική και στρατηγική.

Εχει, όμως, πολύ μεγάλη σημασία να επιφέρουμε ρήγματα και στη συνείδηση που καλλιεργεί η κυρίαρχη τάξη μέσω της Παιδείας. Εχει σημασία -και σ' αυτό το επιμέρους - και να κερδίσεις σε ανθρώπους που θα παλέψουν σήμερα και αύριο, αλλά και να ανοίξει ένας προβληματισμός γενικότερα στο πώς θα μπορέσει ο καθένας να αντιμετωπίσει την όλη κατάσταση.

Το κυριότερο είναι ότι για εμάς στο θέμα της Παιδείας πρέπει να γίνει ειδική δουλιά. Οχι ειδική με την έννοια της ειδίκευσης, αλλά μια δουλιά που θα εδραιωθεί στους δύο πυλώνες που έβαλε το 17ο Συνέδριο: Εργατική τάξη και νεολαία.

Το κίνημα δεν πρόκειται να δυναμώσει, να ισχυροποιηθεί και να πολλαπλασιαστεί, αν δεν ισχυροποιηθεί με κριτήριο την εργατική τάξη και στις νεότερες ηλικίες.

Αυτό που επίσης εμείς επιδιώκουμε, που δεν είναι επιδίωξη εξωτερικής συνθήκης, είναι κατεύθυνση του 17ου Συνεδρίου, είναι η εργατική τάξη, το ταξικό κίνημα να αναδειχτεί σε πρωτοπόρα δύναμη πάλης για τα θέματα της Παιδείας.

Δεν μπορεί να είναι ένα θέμα, στο οποίο ο απλός γονιός που υποφέρει και ο εκπαιδευτικός, ή, ο φοιτητής και σπουδαστής, με τον αγώνα τους θα λύσουν το ζήτημα. Είναι μια ευκαιρία να μπουν σε σειρά η οργάνωση, η πάλη, η συνειδητοποίηση.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
«Σημάδια αισιοδοξίας» (2010-01-28 00:00:00.0)
Να πέσουν κάτω οι μπλε και οι πράσινες σημαίες και στους δύο γύρους (2006-06-24 00:00:00.0)
Τι σημαίνει αναπροσανατολισμός της δουλιάς μας (2005-11-01 00:00:00.0)
«Δουλεύει» για την παιδεία της αγοράς (2004-01-30 00:00:00.0)
Καταργείται η αισθητική αγωγή (1998-01-17 00:00:00.0)
Η παιδεία των πολιτών (1996-04-12 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ