Πέμπτη 15 Μάρτη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ
Στη Βουλή η σύμβαση με τα χαράτσια

Κατατέθηκε χτες για κύρωση στη Βουλή η «σύμβαση παραχώρησης» της Ιόνιας Οδού, που εξασφαλίζει εγγυημένη κερδοφορία στον ελληνοϊσπανικό όμιλο που θα την εκμεταλλεύεται για 32 χρόνια, ενώ θα υποχρεώσει τους οδηγούς να πληρώνουν σταδιακά σε τρία χρόνια τριπλάσια διόδια.

Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 1,4 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 330 εκατ. ευρώ (που θα αυξηθούν λόγω πληθωρισμού) θα καταβάλλει το Δημόσιο. Ο όμιλος θα το χρηματοδοτήσει με 192 εκατ. ευρώ από ίδια κεφάλαια (13%), ενώ τα υπόλοιπα θα προέλθουν από δάνεια. Θα παραχωρηθούν όμως στην κοινοπραξία και τμήματα που κατασκευάζει τώρα το Δημόσιο με χρήματα αποκλειστικά του ελληνικού λαού (περί τα 450 εκατ. ευρώ).

Τα διόδια στο τμήμα Αθήνα - Σκάρφεια Λαμίας θα αυξηθούν αμέσως κατά 25% (από 6 ευρώ με επιστροφή, θα στοιχίζουν 7,30 ευρώ), ενώ από το 2010 θα κοστίζει κάθε χιλιόμετρο 4 λεπτά συν τον πληθωρισμό από το 2003 και επιπλέον το ΦΠΑ. Δηλαδή από 6 ευρώ που στοιχίζει σήμερα, η ίδια διαδρομή θα φτάσει στα 18,5 ευρώ (αύξηση 200%).

Στη σύμβαση περιέχονται επίσης διατάξεις για εξπρές απαλλοτριώσεις υπέρ της κοινοπραξίας.

Τέλος, περιέχονται διατάξεις για τη διάλυση του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας, οι εργαζόμενοι του οποίου, στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 126. Από αυτούς η κοινοπραξία υποχρεούται να προσλάβει μόνο τους 45. Οι υπόλοιποι είτε θα μεταταγούν σε άλλες θέσεις του Δημοσίου, είτε - εάν θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης ως το Δεκέμβρη του 2012 - θα μπορούν να επιλέξουν την εθελούσια έξοδο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ