Κυριακή 17 Ιούνη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εκσυγχρονισμένα πλωτά κάτεργα

Για το ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» με 80 νεκρούς, του «SEA DIAMOND» με δύο αγνοούμενους και τεράστια ρύπανση της θάλασσας της Σαντορίνης, του «ΠΡΕΣΤΙΖ» που ρύπανε με εκατοντάδες τόνους μαζούτ τη θάλασσα και τις ακτές της Γαλλικίας της Ισπανίας, του «ΕΡΙΚΑ» και πάει λέγοντας, αναδείχτηκε ως υπεύθυνος ο λεγόμενος ανθρώπινος παράγοντας.

Με βάση αυτόν τον όρο οι κυβερνήσεις της ΕΕ, αφού επικύρωσαν μία σειρά αντιναυτεργατικών μέτρων, επανέρχονται δριμύτερα για να μετατρέψουν πλέον τα πλοία κάθε κατηγορίας σε πλωτές βόμβες!

Με την αναθεώρηση της Διεθνούς Σύμβασης και Κώδικα για την Ασφαλή Εκπαίδευση και Τήρηση Φυλακών στα πλοία (Safety Trainy Code for Watchkeeping - STCW), «βάζουν χέρι» απροκάλυπτα σε κάθε ναυτεργατική κατάκτηση. Εντείνουν την αποβολή από τα πλοία των ναυτεργατών με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα και συνδικαλιστική εκπροσώπηση και την αντικατάστασή τους με ναυτεργάτες χωρίς κανένα δικαίωμα, διευρύνοντας ταυτόχρονα το δουλεμπορικό κύκλωμα. Στην πράξη έρχονται να εφαρμόσουν την 4η ελευθερία του κεφαλαίου που προβλέπει η Συνθήκη του Μάαστριχτ, την οποία επικύρωσαν στη χώρα μας ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΝ, δηλαδή την «ελεύθερη κίνηση» εργατικού δυναμικού χωρίς κοινωνικούς περιορισμούς και δεσμεύσεις.

Το αναθεωρημένο κείμενο της Διεθνούς Σύμβασης STCW θα συζητηθεί από ειδικούς των κρατών, στις Βρυξέλλες στις 19 Ιούνη, δηλαδή την ερχόμενη Τρίτη. Προβλέπεται ότι επιβάλλεται πλέον η πολυειδικότητα στα καράβια και τα «πέτσινα» πτυχία (δηλαδή χωρίς πραγματικό αντίκρισμα σε γνώσεις και εμπειρία).

Μέχρι τώρα ίσχυαν οι γνωστές κατάπτυστες διακρατικές συμφωνίες όπου προέβλεπαν ότι η Ελλάδα θα μπορεί να αναγνωρίζει διπλώματα αξιωματικών προερχόμενων από Φιλιππίνες, Ρουμανία, Ουκρανία, Λιθουανία, Πολωνία, Ινδία και Βουλγαρία. Τώρα δε θα χρειάζεται για την επικύρωση ούτε διακρατική συμφωνία! Οι σχεδιασμοί αυτοί αφορούν κάθε είδους πλοίων. Με αυτά τα σχέδια δίνεται μία ακόμα εξήγηση γιατί υποβαθμίζεται ραγδαία και η Ναυτική Εκπαίδευση και μετεκπαίδευση.

Υπάρχει διέξοδος

Η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού απαιτεί να αναγνωριστεί στην πράξη ότι συνολικά η Παιδεία, η Ναυτική Εκπαίδευση είναι δημόσιο και κοινωνικό αγαθό και το κάθε κράτος θα έχει αυτό την ευθύνη των πιστοποιητικών που θα εκδίδει. Σεβασμό των εργασιακών δικαιωμάτων και ελευθεριών με εφαρμογή απαρέγκλιτα της αρχής για ίση αμοιβή και ίση εργασία από εργαζόμενους με συγκροτημένα δικαιώματα.

Τα αιτήματα αυτά είναι η μία πλευρά, όμως συνολικά υπάρχει διέξοδος και αυτή είναι στην πρόταση που έχει επεξεργαστεί το ΚΚΕ μαζί με τα ταξικά συνδικάτα και στην οποία συσπειρώνονται όλο και περισσότεροι φορείς: Κεντρικός σχεδιασμός για τη ναυτιλία ανάλογα με τις ανάγκες της χώρας, των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων. Ειδικά για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες προβλέπεται ότι είναι στρατηγικής σημασίας. Συνδέονται με την ανάπτυξη των νησιών και την εξυπηρέτηση του πληθυσμού τους, την άμυνα της χώρας, την ανάπαυση των λαϊκών στρωμάτων και δεν μπορούν να είναι στα χέρια των εφοπλιστών και άλλων τμημάτων της πλουτοκρατίας.

Από δω προκύπτει η ανάγκη η εξουσία περάσει στα χέρια των λαϊκών δυνάμεων, τα πλοία να γίνουν λαϊκή περιουσία, η οικονομία και η ναυτιλία να αναπτύσσονται με κριτήριο την ευημερία του λαού, για να μπορέσουν και οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες να εκπληρώσουν τον κοινωνικό τους ρόλο. Σ' αυτό το πλαίσιο μπορεί να συγκροτηθεί και να λειτουργήσει αποτελεσματικά ο Εθνικός Οργανισμός Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, με εργατικό - κοινωνικό έλεγχο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ