Πέμπτη 7 Σεπτέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 30
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«EUROBALKER 10»
Η ρύπανση μεταφέρεται στη στεριά!

Ο χώρος όπου έγινε εναπόθεση των πετρελαιοειδών που ρύπαναν τον Ευβοϊκό
Ο χώρος όπου έγινε εναπόθεση των πετρελαιοειδών που ρύπαναν τον Ευβοϊκό
ΧΑΛΚΙΔΑ (του ανταποκριτή μας).-

Βυτιοφόρα και φορτηγά αδειάζουν τα πετρελαιοειδή που φορτώνουν από τη ρυπογόνα περιοχή της Βοιωτίας σε χώρο που είναι παράνομα μπαζωμένος και σε απόσταση 100 μέτρων από τη θάλασσα, δίπλα από τα Ναυπηγεία Χαλκίδας, στη χωματερή του Δήμου Αυλίδας.

Πρόκειται για τους χιλιάδες τόνους μαζούτ και πετρελαιοειδών που «σκόρπισαν» στη θαλάσσια περιοχή του Νότιου Ευβοϊκού από τη βύθιση του πλοίου «EUROBALKER 10» και την αδυναμία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και της πλοιοκτήτριας εταιρίας, να προλάβουν την τεράστια καταστροφή.

Μετά από πληροφορίες ο «Ρ» βρέθηκε στο χώρο όπου και διαπίστωσε ότι τόνοι μαζούτ πετάχτηκαν λίγα μέτρα από τη θάλασσα, με κίνδυνο -λόγω της απορροφητικότητας του εδάφους και με την πρώτη βροχή- να ξαναβρεθούν στη θάλασσα. Στη χωματερή του Δήμου Αυλίδας η επιχείρηση εναπόθεσης των αποβλήτων γινόταν πιο συγκαλυμμένα. Προπορευόταν το φορτηγό με τις γεμάτες μαζούτ σακούλες και ακολουθούσε το φορτηγό με... άμμο (στοιχεία, εταιρία και αριθμός φορτηγού, και για τις δύο περιπτώσεις βρίσκονται στη διάθεση της εφημερίδας), για να συγκαλύψουν τη βρομιά τους!

Η «επιχείρηση» θα συνεχιζόταν αν δεν τύχαινε να είχαν... απεργία οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Χαλκίδας, που βρίσκονταν στην πύλη και τα 3 βυτιοφόρα που έρχονταν εκείνη την ώρα τα γύρισαν πίσω, ενώ κανείς δε γνωρίζει πού αλλού τα... έσπειραν. Αμέσως από το σωματείο εργαζομένων ειδοποιήθηκε η αστυνομία και ο δήμαρχος Αυλίδας που επισκέφθηκαν το χώρο δίπλα στα ναυπηγεία. Το γεγονός καταγγέλθηκε στον εισαγγελέα Χαλκίδας, στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά και στο Λιμενικό Ταμείο και αναμένεται να επιληφθούν του θέματος.

Πάντως το σωματείο εργαζομένων στα Ναυπηγεία Χαλκίδας, κατάγγειλε ότι η «επιχείρηση» πρέπει να έγινε σε συνεννόηση με τον ιδιοκτήτη, των ναυπηγείων, εφοπλιστή Στ. Ηλία, που ελέγχει και την εταιρία «ARROW FINANCE INC» στην οποία ανήκει το «EUROBALKER 10».

Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, ο υφυπουργός Περιβάλλοντος Η. Ευθυμιόπουλος σε μια δήλωσή του χωρίς αποδέκτη, επισημαίνει την ανάγκη λήψης αυστηρότερων μέτρων, γενικά και αόριστα, λες και ό ίδιος δεν είναι υφυπουργός αυτής της κυβέρνησης και πολύ περισσότερο με σοβαρή την ευθύνη λήψης μέτρων, που βαραίνει και τον ίδιο. Ο δε υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χρ. Παπουτσής σε μια προσπάθεια να «κερδίσει» τις εντυπώσεις θα «ξεναγήσει» σήμερα τους ναυτιλιακούς συντάκτες στον τόπο του ναυαγίου και της ρύπανσης, προκειμένου να δουν από κοντά την πορεία των εργασιών... απορρύπανσης.

Ετσι, αποδεικνύεται περίτρανα ότι μπροστά στο κέρδος δεν υπολογίζουν τίποτα! Δεν τους στοιχίζει τίποτα, αντίθετα κερδίζουν, να μεταφέρουν τους τόνους τα πετρελαιοειδή και το μαζούτ από τη θάλασσα του Νότιου Ευβοϊκού στη γύρω περιοχή και να τη μετατρέψουν σε χαβούζα αποβλήτων. Και υποτίθεται, ότι αυτή η «τεράστια προσπάθεια» γίνεται για να επανέλθει ο κόλπος στην προηγούμενη κατάσταση, όπως συνηθίζει να λέει ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χρ. Παπουτσής, που καθημερινά βλέπουμε να προΐσταται ο ίδιος «στον τόπο του εγκλήματος».

Ολα αυτά αποτελούν συνέχεια της βύθισης του σαπιοκάραβου, της απώλειας μιας ανθρώπινης ζωής και της ανυπολόγιστης ρύπανσης του θαλάσσιου οικοσυστήματος που προκάλεσε η πολιτική ασυδοσίας και συγκάλυψης που απολαμβάνουν εφοπλιστές, βιομήχανοι, μεγαλοεπιχειρηματίες, εργολάβοι και άλλοι που στηρίζονται και στηρίζουν την κυβέρνηση της «ανταγωνιστικότητας» και της «παγκοσμιοποίησης».

Στο μεταξύ με χτεσινές του δηλώσεις ο δικηγόρος του άτυχου νεκρού Ουκρανού ναυτεργάτη, έκανε σοβαρές καταγγελίες για την ολιγωρία των δημάρχων στην κατεύθυνση λήψης μέτρων για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος από τα πετρελαιοειδή που είχε το πλοίο. Κατήγγειλε επίσης ότι η εταιρία στην οποία ανήκει το ανασφάλιστο «EUROBALKER 10» πάει για πτώχευση, καθώς και ότι έγινε προσπάθεια από την εταιρία να «βουλώσουν» τα στόματα των συγγενών του νεκρού προσφέροντάς τους «ψίχουλα» για να μην προχωρήσουν σε μήνυση και αποκαλυφθεί πλέον ότι το πλοίο είχε σοβαρά προβλήματα και δεν έφταιγε μόνο η κακή φόρτωσή του.


Γ. Π.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ