Σάββατο 9 Σεπτέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΔΙΕΘΝΗ
ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Σε ρυθμό αποκλεισμών η Βρετανία μετά τη Γαλλία

Ικανοποιημένοι αποχωρούν  οι απεργοί στη Γαλλία

Αποφασισμένοι αρχίζουν στη Βρετανία

Φορτηγά έχουν μπλοκάρει μια εθνική οδό στη Γαλλία

Associated Press

Φορτηγά έχουν μπλοκάρει μια εθνική οδό στη Γαλλία
ΠΑΡΙΣΙ - ΛΟΝΔΙΝΟ.-

Εχοντας εξασφαλίσει τη μείωση της φορολογίας για τα καύσιμα τόσο για το τρέχον έτος όσο και για την επόμενη χρονιά, ετοιμάζονται να άρουν τους αποκλεισμούς των διυλιστηρίων οι περισσότεροι συμμετέχοντες στις κινητοποιήσεις που ανάγκασαν σε παράλυση, χτες για 5η συνεχόμενη μέρα, ολόκληρη τη Γαλλία. Την ίδια στιγμή, όμως, τη σκυτάλη της διαμαρτυρίας παραλαμβάνουν οι Βρετανοί οδηγοί φορτηγών αλλά και οι αγρότες, οι οποίοι ζητούν, επίσης, φοροελαφρύνσεις με δεδομένη την αύξηση της τιμής των καυσίμων, τονίζοντας ότι η υψηλότερη τιμή καυσίμων στην Ευρώπη είναι αυτή στη Βρετανία. Η αλυσίδα των κινητοποιήσεων προκαλεί πονοκέφαλο στις Βρυξέλλες, όπου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή φέρεται να εξετάζει το κατά πόσο οι παραχωρήσεις στις οποίες προχώρησε η γαλλική κυβέρνηση και πιθανώς ακολουθήσουν και άλλες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, παραβιάζουν την ευρωπαϊκή νομοθεσία περί κοινής ενιαίας αγοράς.

Ικανοποίηση και άρση των αποκλεισμών

Την εκτίμηση ότι «η κρίση τελείωσε, ο στόχος επιτεύχθηκε, η οικονομική ζωή θα αποκατασταθεί σταδιακά», εξέφρασε με εμφανή ικανοποίηση ο Ρενέ Πετί, επικεφαλής της γαλλικής Εθνικής Ομοσπονδίας Οδικών Μεταφορέων (FNTR), του μεγαλύτερου συνδικάτου που συμμετείχε στους αποκλεισμούς με περισσότερες από 15.000 επιχειρήσεις - μέλη. Οι δηλώσεις Πετί έγιναν, τις πρώτες πρωινές ώρες χτες, μετά από τη λήξη της μεταμεσονύχτιας έκτακτης συνάντησης που είχε με τον υπουργό Μεταφορών Ζαν Κλοντ Γκισό, στον οποίο μετέφερε την απόφαση που έλαβε η ολομέλεια των εκπροσώπων των περιφερειακών ενώσεων της ομοσπονδίας, στη συνεδρίασή της χτες το απόγευμα.

Ο Πετί τόνισε ότι η κυβέρνηση έκανε πολλά βήματα πίσω και, χωρίς να γίνει ιδιαίτερα σαφής, άφησε να εννοηθεί ότι η FNTR αποδέχεται τη συμφωνία για μείωση της φορολογίας στα καύσιμα, κατά 35 σεντίμ ανά λίτρο φέτος, και κατά 25 σεντίμ το 2001. Κάλεσε τους, κατά τόπους, εκπροσώπους της ομοσπονδίας, να συντονίσουν την άρση των αποκλεισμών και των οδοφραγμάτων και τόνισε ότι η οποιαδήποτε περαιτέρω παράτασή τους, ενώ έχει ικανοποιηθεί μεγάλο μέρος των αιτημάτων τους, θα λειτουργήσει εναντίον των συμφερόντων τους.

Τη διαφωνία τους με την απόφαση της FNTR εξέφρασαν το δεύτερο, σε δυναμική, συνδικάτο οδηγών φορτηγών (UNOSTRA) και η Εθνική Ομοσπονδία Αγροτών (FNSEA). Η UNOSTRA, σε ανακοίνωσή της, αρκείται να τονίσει ότι «απλώς δεν είναι δυνατόν να αρθούν στην παρούσα φάση τα μπλόκα» ενώ η FNSEA διευκρινίζει ότι τα αιτήματα των αγροτών δεν άπτονται του υπουργείου Μεταφορών, και μόνο, αλλά του υπουργείου Γεωργίας και έχουν αρκετές διαφορές με αυτά των υπολοίπων κλάδων. Την ίδια στιγμή, έληξαν τις κινητοποιήσεις τους και οι οδηγοί ταξί, οι οποίοι μετά από μαραθώνια συνάντηση που είχαν στο υπουργείο Εσωτερικών, έλαβαν έγκριση για αύξηση κατά 4,5% των κομίστρων έτσι ώστε να καλύψουν τη διαφορά που προκύπτει από την αύξηση της τιμής των καυσίμων.

Αν και από χτες το απόγευμα άρχισαν να γίνονται εμφανείς κάποιες πρώτες κινήσεις χαλάρωσης των αποκλεισμών, με μηδενικά τα αποθέματα καυσίμων παρέμεναν τα αεροδρόμια της Ναντ και της Νίκαιας, κλειστά παρέμεναν και τα περισσότερα πρατήρια καυσίμων. Παράλληλα τεράστιες ήταν οι ουρές των αυτοκινήτων στα σύνορα με την Ελβετία, την Ιταλία, τη Γερμανία και την Ισπανία, προκειμένου να εφοδιαστούν οι οδηγοί με καύσιμα μέχρις ότου αποκατασταθεί η γαλλική αγορά.

Σε κλοιό η Βρετανία

Τη σκυτάλη, όμως, από τις γαλλικές κινητοποιήσεις παρέλαβαν, χτες, οι Βρετανοί οδηγοί φορτηγών και οι αγρότες. Αποκλεισμένα ήταν, από χτες το πρωί, τα διυλιστήρια του Λίβερπουλ αλλά και οι εγκαταστάσεις της Shell στο Σεσάιρ κοντά στο λιμάνι του Ελσμερ. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες που μετέδωσε το ειδησεογραφικό πρακτορείο BBC, αποκλεισμοί αποθηκών καυσίμων και οδοφράγματα έχουν αρχίσει, ήδη, να στήνονται στη βόρεια Ουαλία, στο Λανκασάιρ, στο Σταφορντσάιρ, στο Σροπσάιρ και στο Χερτφορντσάιρ ενώ είχε προγραμματιστεί ωριαίος αποκλεισμός του αυτοκινητόδρομου Α1 από το Γκέιτχεντ προς το Τάινσαϊντ για χτες το βράδυ.

Ο υπουργός Μεταφορών Λορντ Μακντόναλντ αρκέστηκε να δηλώσει ότι «ουδείς έχει δικαίωμα να εμποδίζει την οικονομική πορεία της χώρας και να προκαλεί προβλήματα». Αντίθετη άποψη, όμως, εξέφρασαν οι διαμαρτυρόμενοι διά στόματος του Ντέιβιντ Χάντλεϊ, επικεφαλής της Ομοσπονδίας Αγροτών, που συμμετέχει στους αποκλεισμούς. Ο Χάντλεϊ τόνισε, ότι στη Βρετανία υπάρχουν οι υψηλότερες τιμές στα καύσιμα από όλες τις χώρες της ΕΕ, και παρ' όλα αυτά η κυβέρνηση αρνείται εδώ και καιρό να συζητήσει τα αιτήματα των αγροτών και των οδηγών φορτηγών για λήψη μέτρων ελάφρυνσής τους.

Ο Χάντλεϊ, αφού υπογράμμισε ότι οι Γάλλοι συνάδελφοί του κινητοποιήθηκαν και πέτυχαν την ικανοποίηση των αιτημάτων τους ενώ, ήδη, η τιμή των καυσίμων στη Γαλλία είναι κατά 25 πένες χαμηλότερη, προειδοποίησε το Λονδίνο ότι, τουλάχιστον, οι Βρετανοί αγρότες έχουν φθάσει στο χείλος της καταστροφής και κατά συνέπεια ο φετινός χειμώνας «θα είναι ο πιο θερμός που έζησε η χώρα ποτέ». Σύμφωνα με εκπροσώπους των οδηγών φορτηγών και των αγροτών, μέσα στο Σαββατοκύριακο, οι αποκλεισμοί και τα μπλόκα θα έχουν επεκταθεί σε ολόκληρη τη χώρα.

Υπό το φόβο της αλυσίδας κινητοποιήσεων που φαίνεται ότι επεκτείνονται σε όλη την Ευρώπη, μετά την Ιταλία, την Ισπανία και τη Γερμανία, σε διάλογο για την αντιμετώπιση της αύξησης της τιμής των καυσίμων καλεί όλους τους ενδιαφερόμενους κλάδους και το υπουργείο Μεταφορών της Φινλανδίας, όπως έγινε χτες γνωστό.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Αλληλοδεσμεύσεις διαπραγματεύσεων και συνομιλιών (2000-09-30 00:00:00.0)
Προς «έμμεσες» υποχωρήσεις η γερμανική και η ισπανική κυβέρνηση (2000-09-28 00:00:00.0)
Συνεχίζονται στην Ισπανία φουντώνουν στη Γερμανία (2000-09-27 00:00:00.0)
Φουντώνουν οι κινητοποιήσεις (2000-09-21 00:00:00.0)
Απλώνεται το κύμα διαμαρτυρίας (2000-09-20 00:00:00.0)
Στους δρόμους και πάλι με αποκλεισμούς (2000-01-11 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ