Σάββατο 11 Ιούλη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΕΜΕΝ - «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» ΓΙΑ ΝΑΥΑΓΙΟ «SEA DIAMOND»
Δεν είναι η εξαίρεση, είναι ο κανόνας

Κάλεσμα οργάνωσης ενάντια στην πολιτική που αντιμετωπίζει την ασφάλεια ναυτεργατών και επιβατών ως εμπόδιο στην αύξηση των κερδών απευθύνουν τα ταξικά σωματεία

«Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται ότι η αιτία των ναυτικών εγκλημάτων είναι η πολιτική που υπηρετεί την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία του κεφαλαίου, που δε διστάζει να υπονομεύει ακόμα και την ασφάλεια και προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και να ρυπαίνει το περιβάλλον». Αυτά τονίζουν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ με χτεσινό δελτίο Τύπου που εξέδωσαν για το πόρισμα που έδωσε στη δημοσιότητα το Ανακριτικό Συμβούλιο Ναυτικών Ατυχημάτων (ΑΣΝΑ) σχετικά με τις αιτίες που έστειλαν στο βυθό της θάλασσας της Σαντορίνης το κρουαζιερόπλοιο «SEA DIAMOND» του ομίλου «ΛΟΥΗΣ» του εφοπλιστή Λοΐζου.

Τα σωματεία αναφέρουν ότι το πόρισμα επιβεβαιώνει τις επισημάνσεις που είχαν διατυπώσει από την πρώτη στιγμή του ναυαγίου. «Αναδεικνύεται - σημειώνουν - και σε αυτό το ναυτικό έγκλημα η κύρια ευθύνη του ΥΕΝ και των εφοπλιστών παραβιάζοντας διεθνείς κανόνες και κώδικες ασφαλούς ναυσιπλοΐας, με υποσυντήρητα πλοία, έκδοση πιστοποιητικών ασφαλείας που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, λιμενικές υποδομές στην πλειοψηφία του νησιωτικού συμπλέγματος που δε διαθέτουν στοιχειώδη μέτρα ασφάλειας, ανύπαρκτοι σταθμοί διάσωσης με κατάλληλους εξοπλισμούς για την άμεση αντιμετώπιση σε περίπτωση κρίσεων». Σε ό,τι αφορά τις ευθύνες σε βάρος των ναυτεργατών και συγκεκριμένα του πλοιάρχου και του Α΄ μηχανικού, οι οποίοι στέλνονται στο εδώλιο του κατηγορουμένου με τις ίδιες κατηγορίες με τους εφοπλιστές επισημαίνεται ότι «για άλλη μια φορά αποτελούν θύματα αυτής της φιλοεφοπλιστικής πολιτικής» και συνεχίζουν: «Το εφοπλιστικό κεφάλαιο με τη στήριξη των πολιτικών και συνδικαλιστικών εκπροσώπων του, καταπατάει κατακτήσεις και δικαιώματα των ναυτεργατών, ενώ ταυτόχρονα απολαμβάνει απαλλαγές ασφαλιστικών εισφορών, επιδοτήσεις, φοροαπαλλαγές και άλλα».

Ως χαρακτηριστική περίπτωση, τα σωματεία αναφέρουν τη νομοθετική ρύθμιση του πρώην υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας της ΝΔ Μ. Κεφαλογιάννη για την εταιρεία ΛΟΥΗΣ, με την οποία «απαλλάσσεται από την καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών προς το ΝΑΤ, ενώ τα παρακρατεί από τους ελάχιστους ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα που εργάζονται στα πλοία του». Ενώ τονίζουν ότι η συντριπτική πλειοψηφία «των ναυτεργατών που εργάζονται στα πλοία του είναι χαμηλόμισθοι - ανασφάλιστοι - χωρίς συνδικαλιστικά δικαιώματα», που προσλαμβάνονται «μέσω δουλεμπορικών κυκλωμάτων».

«Επιτακτική προβάλλει η ανάγκη - υπογραμμίζουν τα σωματεία - για οργάνωση, συσπείρωση, αγώνα, ενίσχυση των ταξικών δυνάμεων του ΠΑΜΕ, να οικοδομήσουμε Επιτροπές Αγώνα σε κάθε εργασιακό χώρο, να συγκρουστούμε με το σύνολο των προβλημάτων της αντιλαϊκής πολιτικής, να διεκδικήσουμε αιτήματα με βάση τις σύγχρονες και πραγματικές ανάγκες μας προς όφελος της κάθε λαϊκής οικογένειας».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Σημαίνουν συναγερμό για τη νέα επίθεση στα δικαιώματα των ναυτεργατών (2022-10-08 00:00:00.0)
Το 70% των ναυτεργατών στα ακτοπλοϊκά πλοία είναι απλήρωτοι (2013-05-30 00:00:00.0)
«Μυρίζει» εφοπλιστικό κέρδος (2009-07-10 00:00:00.0)
Ληστρικά προνόμια (2007-04-06 00:00:00.0)
Κάτεργο το τουριστικό «IVORY» (2007-03-03 00:00:00.0)
Ολομέτωπη επίθεση στα ναυτεργατικά δικαιώματα (2006-07-09 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ