Παρασκευή 4 Φλεβάρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΔΙΟΔΙΑ - ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ
Να δυναμώσει η συλλογική και οργανωμένη ανυπακοή

Κυβέρνηση και εταιρείες δημιουργούν κλίμα ποινικοποίησης και καταστολής

Η μαζική και οργανωμένη λαϊκή ανυπακοή στην πολιτική της είναι αυτή που τρομάζει την κυβέρνηση
Η μαζική και οργανωμένη λαϊκή ανυπακοή στην πολιτική της είναι αυτή που τρομάζει την κυβέρνηση
Το υπόβαθρο, για να επιτεθεί κατασταλτικά στο λαϊκό κίνημα και να ποινικοποιήσει τους αγώνες του, επιχειρεί να δημιουργήσει η κυβέρνηση, εμπλουτίζοντας το νομικό οπλοστάσιο ενάντια σε όποιον αντιδρά στα βάρβαρα μέτρα. Η στοχοποίηση από το κράτος και τους επιχειρηματικούς ομίλους όσων αρνούνται να πληρώσουν τα διόδια, αναδεικνύει ταυτόχρονα την ανάγκη να δυναμώσουν τα χαρακτηριστικά της συλλογικής και οργανωμένης ανυπακοής στην πολιτική της κυβέρνησης και των συμμάχων της.

Χτες, κατά τη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή του νομοσχεδίου για την αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, το οποίο καταψήφισε το ΚΚΕ, ο υπουργός Μεταφορών Δ. Ρέππας επανέλαβε τις κατηγορίες εναντίον όσων διαμαρτύρονται και κινητοποιούνται ενάντια στις αυξήσεις των εισιτηρίων, χαρακτηρίζοντάς τους «τσαμπατζήδες». Το γεγονός προκάλεσε την έντονη αντίδραση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΚΚΕ, Σπύρου Χαλβατζή, που έκανε λόγο για συκοφαντική επίθεση.

Ο υπουργός Μεταφορών μίλησε για «αντικοινωνική αντίληψη, από την οποία εμφορούνται κάποιοι - προφανώς, οι τσαμπατζήδες - οι οποίοι θεωρούν πως αν δεν πληρώσουν εκείνοι, δε θα πληρώσει κανείς. Αν δεν πληρώσουν εκείνοι, ευθέως λένε ότι πρέπει κάποιος άλλος - κάθε Ελληνας - να πληρώσει γι' αυτούς. Αυτό δεν μπορεί να γίνει παραδεκτό». Υποστήριξε ακόμα ψευδώς ότι με την πολιτική της κυβέρνησης στο ζήτημα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, «δίνουμε τέλος στο φαινόμενο της κακοδιαχείρισης και της αδιαφάνειας, περιορίζουμε δραστικά τα ελλείμματα και εξαλείφουμε την εισιτηριοδιαφυγή».

Σύμφωνα με τον υπουργό, η κυβέρνηση σκοπεύει μέσα στις επόμενες μέρες να φέρει νομοθετική ρύθμιση, με την οποία τα διόδια θα χαρακτηρίζονται «δημόσια έσοδα», παρότι τα εισπράττουν οι ιδιώτες, έτσι ώστε να ανοίξει ο δρόμος για μπαράζ μηνύσεων σε βάρος όσων αρνούνται να πληρώσουν τα χαράτσια. Η κίνηση αυτή κρίθηκε από την κυβέρνηση επιβεβλημένη, για να κατοχυρώσει τη ληστεία των ιδιωτικών ομίλων σε βάρος του λαού. Σημειώνεται ότι μέχρι τώρα δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα γι' αυτό και οι ποινικές διώξεις που ασκούνται δεν αφορούν τη μη πληρωμή των χαρατσιών, αλλά άλλες γελοίες κατηγορίες, όπως «παρακώλυση συγκοινωνιών», «διατάραξη οικιακής ειρήνης» κ.ά.

Στον «αφρό» οι επιχειρηματίες

Την ίδια ώρα, οι ιδιωτικοί όμιλοι χρησιμοποιούν τη γνωμάτευση της δήθεν «ανεξάρτητης» Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, που επιτρέπει να χρησιμοποιούνται οι φωτογραφίες των οχημάτων όσων οδηγών αρνούνται να πληρώσουν τα χαράτσια. Αφού διασταυρώνουν τα στοιχεία των οχημάτων από τα αρχεία του υπουργείου, ξεκινούν οι διαδικασίες είσπραξης.

Ηδη ο όμιλος «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» έχει εντοπίσει με τον τρόπο αυτό περίπου 600 οδηγούς, στους οποίους θα αποστείλει επιστολές και θα τους καλεί εντός 20 ημερών να πληρώσουν τα χαράτσια. Αν δεν το κάνουν, τότε οι εκπρόσωποι των ομίλων απειλούν ότι θα κινήσουν τη διαδικασία έκδοσης διαταγής πληρωμής από το Πρωτοδικείο, ώστε οι οδηγοί να πληρώνουν όχι μόνο το οφειλόμενο ποσό, αλλά το 20πλάσιο ποσό ως πρόστιμο, όπως ορίζουν ρητά οι περιβόητες «συμβάσεις παραχώρησης» που ψήφισαν ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΛΑ.Ο.Σ.

Η κυβέρνηση αναλαμβάνει ρόλο «κυνηγού κεφαλών» προς όφελος των εταιρειών - μόνο τα δύο τελευταία χρόνια έχουν αυξήσει τα διόδια ακόμη και κατά 400% για ορισμένες κατηγορίες οχημάτων - και ταυτόχρονα συνεχίζει μαζί τους τις διαπραγματεύσεις για την αλλαγή σημείων των «συμβάσεων παραχώρησης». Την πρωτοβουλία για τις διαπραγματεύσεις ανέλαβαν ουσιαστικά οι τράπεζες, οι οποίες διεκδικούν γενναία αύξηση των επιτοκίων, δηλαδή των κερδών τους.

Από την πλευρά τους, οι ιδιωτικοί κατασκευαστικοί όμιλοι, έχοντας ως «όπλο» τις προβλέψεις των «συμβάσεων παραχώρησης» και επικαλούμενοι καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, τις αρχαιολογικές ανασκαφές κ.λπ. διεκδικούν ποινικές ρήτρες συνολικού ύψους 500 εκατ. ευρώ, που θα τις πληρώσει και αυτές ο λαός. Παράλληλα, διεκδικούν επιμήκυνση των συμβάσεων, για να εκμεταλλεύονται το εθνικό οδικό δίκτυο μέχρι και πέντε χρόνια ακόμη (35 χρόνια, αντί για 30)!

Ο λαός έχει φτάσει στα όριά του

Σήμερα, «έχουμε μια επίθεση, μια ληστεία συνολική στην τσέπη, στο πορτοφόλι, αν έχει ακόμη πορτοφόλι ο εργαζόμενος», επισήμανε ο Σπύρος Χαλβατζής, σχολιάζοντας χτες την τοποθέτηση του Δ. Ρέππα. Οπως είπε, «αναπτύσσεται μια δραστηριότητα, οργανωμένη σε πολλές περιπτώσεις, με ένα σύνθημα, ότι δεν πρέπει να πληρώσουν οι εργαζόμενοι καινούργια χαράτσια. Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση επιβάλλει αυξήσεις 40% στα αστικά εισιτήρια, ενώ περικόπτει κάθε μέρα εργασιακά, ασφαλιστικά δικαιώματα, περικόπτει μισθούς. Υπάρχουν άνθρωποι που δεν έχουν να πληρώσουν. Αυτή είναι η πραγματικότητα».

Οπως είπε, «γι' αυτό είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι με αυτή την επίθεση που αναπτύσσεται ενάντια στους εργαζόμενους και μ' αυτήν την συκοφαντική επίθεση για τους λεγόμενους "τσαμπατζήδες". Υπάρχει μία πραγματικότητα. Στενεύουν τα περιθώρια όσον αφορά το να μπορεί ο εργαζόμενος να αγοράζει τα στοιχειώδη».

Συνολικά για τα Μέσα Μεταφοράς, επισήμανε ότι «σε όλο τον κόσμο, τουλάχιστον μετά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, οι συγκοινωνίες και ειδικά οι αστικές συγκοινωνίες, επιδοτούνταν, γιατί σε ένα μεγάλο μέρος οι αστικές συγκοινωνίες χρησιμοποιούνται από τους εργαζόμενους για να πάνε και να γυρίσουν από τη δουλειά τους», θυμίζοντας πως «εμείς έχουμε καταθέσει ως ΚΚΕ συγκεκριμένες προτάσεις. Για να πάνε οι εργαζόμενοι στη δουλειά τους από τις 5.00΄ μέχρι τις 8.00΄ να είναι ελεύθερες οι συγκοινωνίες. Επίσης, άνεργοι, άτομα με ειδικές ανάγκες, φοιτητές, στρατιώτες δεν πρέπει να πληρώνουν. Δεν είναι βάρος για τον κρατικό προϋπολογισμό αυτό».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ