Παρασκευή 4 Φλεβάρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
«Παιχνίδια» στις πλάτες των ναυτεργατών

To «Sea Diamond» του ομίλου «ΛΟΥΗ», του εφοπλιστή Λοΐζου που βούλιαξε στη Σαντορίνη

Eurokinissi

To «Sea Diamond» του ομίλου «ΛΟΥΗ», του εφοπλιστή Λοΐζου που βούλιαξε στη Σαντορίνη
Οσο η αντιλαϊκή πολιτική ενισχύει το εφοπλιστικό κεφάλαιο τόσο του «ανοίγει η όρεξη» και γίνεται επιθετικότερο, όπως αποδεικνύει ο εκβιασμός στον οποίο έχει επιδοθεί ο ομίλος «ΛΟΥΗ» του εφοπλιστή Λοΐζου, αξιώνοντας να του παραγραφούν οι ασφαλιστικές εισφορές προς το ΝΑΤ, διαφορετικά όπως προειδοποιεί, θα κάνει εφαρμογή του νόμου για την άρση του καμποτάζ και θα πετάξει έξω από τα κρουαζιερόπλοιά του τους λιγοστούς Ελληνες ναυτεργάτες - δηλαδή τους ναυτεργάτες με συγκροτημένα ακόμα δικαιώματα - που έχουν απομείνει και θα υποστείλει την ελληνική σημαία υψώνοντας πανί ευκαιρίας. Τον εκβιασμό του Λοΐζου επιβεβαίωσε ο ίδιος ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας με χτεσινές δηλώσεις του, αποκαλύπτοντας ταυτόχρονα ότι την Τρίτη το βράδυ είχε συνάντηση με τον εφοπλιστή.

Οι αξιώσεις του Λοΐζου είναι απτή επιβεβαίωση ότι ο νόμος για την άρση του καμποτάζ στα κρουαζιερόπλοια, δηλαδή η πλήρης εφαρμογή του εκτρωματικού κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, με τον οποίο μπορούν πλέον να αρμενίζουν στις εσωτερικές θάλασσες πλοία με σημαίες ευκαιρίας, με ναυτεργάτες ανασφάλιστους και χαμηλόμισθους, θα φούσκωνε ακόμα περισσότερο τα πανιά της ασυδοσίας και της επιθετικότητας των εφοπλιστών. Και δεν είναι μόνο ο εφοπλιστής Λοΐζος.

Την πλήρη εφαρμογή του κανονισμού 3577 οι εφοπλιστές απαιτούν και για τα πλοία της ακτοπλοΐας. Αξίωση που η κυβέρνηση προσπαθεί με έμμεσο τρόπο να ικανοποιήσει με το άρθρο 20 του νομοσχεδίου για το Λιμενικό Σώμα το οποίο ήδη βρίσκεται στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής. Προβλέπει κατάργηση της υποχρεωτικής 10μηνης δρομολόγησης και επάνδρωσης των ακτοπλοϊκών πλοίων και περιορίζει τις οργανικές συνθέσεις σε συνθέσεις ασφαλείας, δηλαδή ένας μικρός αριθμός ναυτεργατών θα έχει συγκροτημένα δικαιώματα και θα είναι στην οργανική σύνθεση, ενώ οι υπόλοιπες ανάγκες του πλοίου θα καλύπτονται με ναυτεργάτες χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι δηλώσεις Διαμαντίδη για τον όμιλο «ΛΟΥΗ» έγιναν στα πλαίσια σύσκεψης που είχε με τους προέδρους και τους διευθύνοντες συμβούλους των 12 Εθνικών Λιμένων, για την διαμόρφωση του «Λιμενικού Καλλικράτη», αρχίζοντας, σύμφωνα με τον υπουργό «με το Αττικό Λιμενικό Σύστημα που θα είναι πιλοτικό σχήμα για τη λειτουργία των λιμανιών». Στόχος του «Λιμενικού Καλλικράτη» είναι ένα λιμενικό σύστημα υποταγμένο στις ανάγκες της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας του κεφαλαίου όπως ήδη γίνεται σε βάρος του λιμανιού του Πειραιά με το «Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Επενδύσεων» του ΟΛΠ.

Στον αντίποδα αυτών των εξελίξεων οι ναυτεργάτες ετοιμάζονται να δώσουν την δική τους απάντηση οργανώνοντας τις δυνάμεις τους για την απεργιακή μάχη στις 23 Φλεβάρη. Στα πλαίσια αυτά ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, Ενωση Μαγείρων, Ενωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών, Επιτροπή Ανέργων Ναυτεργατών και Επιτροπή Αγώνα Σπουδαστών ΑΕΝ στις 10 Φλεβάρη διοργανώνουν σύσκεψη στις 11 το πρωί στα γραφεία της ΠΕΜΕΝ και στη συνέχεια αγωνιστική παρέμβαση στο Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) και το απόγευμα της ίδιας μέρας στις 6.30 το συλλαλητήριο του ΠΑΜΕ στην πλατεία Κοραή του Πειραιά.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ