Πέμπτη 22 Φλεβάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
Χωρίς υγεία, αλλά με «Ράμπο»

Κατατέθηκε χτες στη Βουλή το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υγείας για το «Σώμα Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας (ΣΕΥΥΠ) και άλλες διατάξεις»

Τον ενδιάμεσο κρίκο για την επιβολή του νόμου για την υγεία με τον ψευδεπίγραφο τίτλο «Βελτίωση και Εκσυγχρονισμός του Εθνικού Συστήματος Υγείας», που ψηφίστηκε προ ημερών στη Βουλή, και των καταστροφικών νομοσχεδίων που θα ακολουθήσουν, προώθησε χτες στη Βουλή ο υπουργός Υγείας Αλ. Παπαδόπουλος με το σχέδιο νόμου «Σώμα Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας (ΣΕΥΥΠ) και άλλες διατάξεις».

Η δημιουργία του Σώματος των επιθεωρητών - γνωστοί και ως «Ράμπο» - στοχεύει, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, στη μεγαλύτερη αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών υγείας, στο σταμάτημα «της χαμηλής παραγωγικότητας, στη σπατάλη πόρων και μέσων». Στην πραγματικότητα πρόκειται για τη θεσμοθέτηση ενός αυταρχικού Σώματος που θα φροντίζει για την... ομαλή εφαρμογή της αντι - ΕΣΥ μεταρρύθμισης και τις άλλες βουλές του υπουργείου Υγείας.

Η δαπάνη μάλιστα για την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων του ΣΕΥΥΠ είναι, όπως αναφέρεται στην οικονομοτεχνική έκθεση, ακαθόριστη. Το σίγουρο είναι ότι στους 134 «Ράμπο», από τον Γενικό Επιθεωρητή, μέχρι τους Βοηθούς Επιθεωρητές, θα καταβάλλονται για... το έργο τους ειδικές πρόσθετες αποζημιώσεις (μπόνους) που θα φτάνουν ετησίως τα 227.000.000 δρχ!

Το σχέδιο νόμου που δεν έχει ουσιαστικές διαφορές από το σχέδιο που είχε δώσει στη δημοσιότητα ο υπουργός Υγείας στις 30.11.2000, περιλαμβάνει 12 άρθρα.

Το πρώτο άρθρο αναφέρεται στην ίδρυση και αποστολή του ΣΕΥΥΠ. Το ΣΕΥΥΠ συνίσταται από το υπουργείο Υγείας και υπάγεται απευθείας στον ίδιο τον υπουργό. Αποστολή του η ανάπτυξη και λειτουργία κεντρικού και περιφερειακού μηχανισμού για τη διενέργεια επιθεωρήσεων, ελέγχων και ερευνών σε όλες τις υπηρεσίες και τους φορείς που υπάγονται στην αρμοδιότητα ή την εποπτεία του υπουργείου Υγείας - Πρόνοιας.

Το δεύτερο άρθρο αφορά τα πεδία παρέμβασης του ΣΕΥΥΠ. Στην αρμοδιότητα του ΣΕΥΥΠ υπάγεται ο έλεγχος όλων των υπηρεσιών και Νομικών Προσώπων Δημοσίου ή Ιδιωτικού Δικαίου των τομέων υγείας και πρόνοιας που εποπτεύονται από το υπουργείο Υγείας (δημόσια νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας, ΕΚΑΒ, ΕΟΦ, παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί, ιδρύματα, οίκοι ευγηρίας κλπ.), των υπηρεσιών υγείας και κοινωνικής πρόνοιας των Περιφερειών του κράτους και των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, των ΟΤΑ Α` βαθμού, καθώς και των ιδιωτικών κλινικών, διαγνωστικών κέντρων, φαρμακείων και γενικά όλων των φορέων του ιδιωτικού τομέα που παρέχουν υπηρεσίες υγείας.

Το τρίτο άρθρο αφορά τη διάρθρωση και τους τομείς δραστηριότητας. Το ΣΕΥΥΠ διαρθρώνεται στους τομείς: Υγειονομικού - Φαρμακευτικού Ελέγχου, Διοικητικού - Οικονομικού Ελέγχου και Ελέγχου Φορέων Πρόνοιας.

Το τέταρτο άρθρο αναφέρεται στη στελέχωση του ΣΕΥΥΠ. Προβλέπονται μια θέση Γενικού Επιθεωρητή, τρεις θέσεις βοηθών Γενικού Επιθεωρητή, 100 θέσεις Επιθεωρητών και 30 θέσεις βοηθών Επιθεωρητών. Επίσης, η σύσταση σαράντα θέσεων Γιατρών Δημόσιας Υγείας ΕΣΥ, με βαθμό διευθυντή και ενός διευθυντή στη Διεύθυνση Γραμματείας ΣΕΥΥΠ. Το ΣΕΥΥΠ στελεχώνεται με αποσπάσεις μονίμων λειτουργών και υπαλλήλων του δημοσίου και των ΝΠΔΔ, καθώς και με αναθέσεις καθηκόντων σε συνταξιούχους, μόνιμους υπαλλήλους του δημοσίου, των ΝΠΔΔ και των λοιπών νομικών προσώπων του δημοσίου τομέα, για τριετή θητεία με απόφαση του υπουργού Υγείας.

Το πέμπτο άρθρο αναφέρεται στις αποδοχές και αρμοδιότητες του Γενικού Επιθεωρητή. Ο Γενικός Επιθεωρητής διοικεί το σώμα, κατευθύνει τη δράση του, απευθύνει στους Επιθεωρητές τις εντολές επιθεώρησης, ελέγχου και έρευνας, προΐσταται των Επιθεωρητών, είναι πειθαρχικός προϊστάμενός τους και μπορεί να επιβάλλει ποινές. Μισθολογικά εξομοιώνεται με Γενικό Διευθυντή των κεντρικών υπηρεσιών των υπουργείων, ενώ δικαιούται και μπόνους. Ο Γενικός Επιθεωρητής, με απόφασή του επιλέγει ως βοηθούς Γενικού Επιθεωρητή, τρεις Επιθεωρητές τους οποίους τοποθετεί ως προϊστάμενους και συντονιστές των τριών τομέων.

Το έκτο άρθρο αναφέρεται στην ελεγκτική διαδικασία και τις αρμοδιότητες των Επιθεωρητών κατά την επιθεώρηση, τον έλεγχο και την έρευνα που διενεργούν. Οι Επιθεωρητές μπορούν να επισκέπτονται, χωρίς ή με προειδοποίηση, την υπηρεσία ή το φορέα που γίνεται ο έλεγχος, έχουν ενισχυμένες αρμοδιότητες με δικαιώματα πρόσβασης στους φακέλους των υπηρεσιών που ελέγχουν, περιλαμβανομένων και των απορρήτων στοιχείων. Οι Επιθεωρητές, κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους, είναι ειδικοί ανακριτικοί υπάλληλοι. Αν κατά τον έλεγχο διαπιστώνονται παράνομες ενέργειες λειτουργού, υπαλλήλου ή μέλους διοίκησης διατάσσεται Ενορκη Διοικητική Εξέταση (ΕΔΕ) ή παραπομπή στην οικεία πειθαρχική δικαιοδοσία ή αποστολή της πορισματικής έκθεσης στην αρμόδια εισαγγελική αρχή. Μετά το πέρας της επιθεώρησης ή του ελέγχου, ο αρμόδιος Επιθεωρητής συντάσσει έκθεση με τις διαπιστώσεις και τα συμπεράσματα του ελέγχου και προτείνει λύσεις ή βελτιωτικές προτάσεις. Κατ' έτος ο Γενικός Επιθεωρητής συντάσσει Εκθεση Πεπραγμένων του Σώματος που υποβάλλεται στον πρωθυπουργό, τον πρόεδρο της Βουλής και τον υπουργό Υγείας - Πρόνοιας και το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Με το έβδομο άρθρο καθορίζονται οι ειδικές αρμοδιότητες των Επιθεωρητών, οι οποίοι μεταξύ άλλων επιτρέπεται να ζητούν τη συνδρομή των αστυνομικών ή όποιων άλλων δημόσιων αρχών.

Στο όγδοο άρθρο προβλέπεται η λειτουργία Διεύθυνσης Γραμματείας του ΣΕΥΥΠ για την υποστήριξη του έργου της επιθεώρησης, η στελέχωση της οποίας γίνεται με τη μετακίνηση σ' αυτή υπαλλήλων του υπουργείου Υγείας ή των εποπτευομένων από το υπουργείο υπηρεσιών.

Το ένατο άρθρο αναφέρεται στην εκπαίδευση των Επιθεωρητών ΣΕΥΥΠ, το δέκατο στις μεταβατικές και τελικές διατάξεις, το ενδέκατο σε διάφορες διατάξεις ειδικών θεμάτων (τρόπος έκδοσης ειδικής άδειας για τα μηχανήματα ιονιζουσών ακτινοβολιών κ.ά) και, τέλος, το δωδέκατο άρθρο στην ισχύ του σχεδίου νόμου που τυπικά αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ