Τρίτη 13 Νοέμβρη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΤΑΞΙΚΑ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ - ΦΟΡΕΙΣ ΝΗΣΙΩΝ
Ενώνουν τις δυνάμεις τους για ακτοπλοΐα προς όφελος του λαού

Με μαζική συμμετοχή ολοκληρώθηκε η σύσκεψη του Σαββάτου, που κατάρτισε πλούσιο πρόγραμμα δράσης

Στιγμιότυπο από τη σύσκεψη του Σαββάτου
Στιγμιότυπο από τη σύσκεψη του Σαββάτου
Με προμετωπίδα το αίτημα για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, λιμάνια, ναυπηγεία που να ικανοποιούν τις λαϊκές ανάγκες και όχι την κερδοφορία των εφοπλιστών, των μονοπωλιακών ομίλων, πλήθος φορέων του νησιωτικού συμπλέγματος του Αιγαίου, του Ιονίου, ενώνουν τις δυνάμεις τους με τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία, τους πρωτοπόρους εργάτες στα λιμάνια και στα ναυπηγεία, για να αντιμετωπίσουν την πολιτική που μετατρέπει την ακτοπλοΐα σε κερδοφόρο τσιφλίκι των εφοπλιστών, καταδικάζοντας νησιά στην απομόνωση, ξεπουλάει τα λιμάνια και διαλύει τη ναυπηγική βιομηχανία.

Αυτή είναι η ομόφωνη απόφαση της σύσκεψης που έγινε το περασμένο Σάββατο στην αίθουσα της ΠΕΜΕΝ με πρωτοβουλία των ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ και των Εργατικών Κέντρων Λέσβου, Σάμου, Β. Δωδεκανήσου, όπου συμμετείχαν πάνω από 30 συνδικαλιστικές οργανώσεις, εργαζομένων, αγροτών, μικρών επαγγελματοβιοτεχνών και εμπόρων, φοιτητών και μαζικοί φορείς (εκπολιτιστικοί, εξωραϊστικοί σύλλογοι κ.ά.), από τα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου. Παραβρέθηκε και ο Γιώργος Τούσσας, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και ευρωβουλευτής του Κόμματος.

Το αγωνιστικό πρόγραμμα που καθόρισαν προβλέπει πλατύ άνοιγμα προς τους εργαζόμενους στους τόπους δουλειάς και στις λαϊκές γειτονιές στα νησιά και στα λιμάνια της ηπειρωτικής χώρας. Περιφερειακές συσκέψεις και κινητοποιήσεις με τη συμμετοχή και των Λαϊκών Επιτροπών των κατοίκων των νησιών. Κοινή δράση με μικρούς επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στη ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος και τους μικρούς αυτοαπασχολούμενους επαγγελματίες στους συναφείς κλάδους της ναυτιλίας. Αγωνιστικές κινητοποιήσεις με εναλλαγή μορφών πάλης με τη στήριξη των ΠΑΜΕ, ΠΑΣΕΒΕ, ΠΑΣΥ, ΜΑΣ, ΟΓΕ, και κεντρική εκδήλωση στον Πειραιά.

Στην εισηγητική ομιλία, ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ Σ. Τσιμπόγλου επισήμανε ότι με την «αναδιάρθρωση της ελληνικής ακτοπλοΐας» και με βάση τον κανονισμό 2577/92 της ΕΕ για την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, η συγκυβέρνηση έρχεται να πάρει πρόσθετα ακόμα πιο επώδυνα μέτρα, από αυτά που ήδη βιώνουν νησιώτες, ναυτεργάτες, που σε συνδυασμό με την ιδιωτικοποίηση λιμανιών και μαρίνων διαμορφώνουν επικίνδυνες καταστάσεις σε βάρος των νησιών. «Η κατάσταση - τόνισε - κινδυνεύει να γίνει μη αναστρέψιμη αν δεν αντιδράσουμε άμεσα, με στόχο τη διαμόρφωση πλαισίου αιτημάτων και την ανάληψη πρωτοβουλιών για την αγωνιστική διεκδίκησή του», πλαίσιο προς όφελος των εργαζομένων.

Τα όσα βιώνουν οι νησιώτες, αλλά και το «ως εδώ και μη παρέκει» κυριάρχησαν στην πλούσια συζήτηση που ακολούθησε.

«Τέσσερα μεροκάματα θέλουμε για να έρθουμε από τη Σάμο και με τα μέτρα που προωθούνται θα θέλουμε 6. Από τους 13 φορείς που είχαν προγραμματίσει να έρθουν στη σύσκεψη, λόγω έλλειψης πλοίου καταφέραμε να έρθουμε οι 3 αεροπορικώς με πανάκριβα εισιτήρια. Τα νησιά μας ήδη ζουν την μερική απομόνωση», ανέφερε ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Σάμου Αντώνης Δράκος. Το νησί μαζί με την Ικαρία, από τις 31 Οκτώβρη έχει μείνει με ένα καράβι που και αυτό δεν έχει ακόμα τακτικό δρομολόγιο! Από το ΕΚ Λέσβου, ο Στράτος Αντώνας επισήμανε ότι «χρειάζονται πλέον 18 ώρες για να φτάσουν Πειραιά και αν έχει καιρό ή βλάβη μένουμε χωρίς καράβι για μέρες», ενώ ο Στράτος Μπατσιλέλης από τους αγροτικούς Συλλόγους του νησιού συμπλήρωσε: «Για ένα φορτίο ζωοτροφής τα ναύλα ανέρχονται στα 250 ευρώ και λόγω μεταφορικών. Το κόστος μετακυλίεται στους αγρότες, στα αγροτικά προϊόντα, στους εργαζόμενους του νησιού». Η Κική Μακρή από το ΕΚ Β. Δωδεκανήσου σημείωσε: «Από Κω για Πειραιά πληρώνουμε 52 ευρώ την οικονομική θέση και κάνουμε 12 ώρες και βάλε. Στα γύρω νησιά όπως Κάλυμνο, Νίσυρο, Λέρος, Πάτμο η σύνδεση είναι εντελώς υποβαθμισμένη, ένα καράβι και όποτε πάει. Σοβαρά περιστατικά υγείας δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν και πρέπει να μεταφερθούν είτε στη Ρόδο, είτε στην Κρήτη. Πώς θα γίνει χωρίς καράβι; Ευχόμαστε να είμαστε τυχεροί να μην αρρωστήσουμε. Οσο η ακτοπλοΐα λειτουργεί για το κέρδος των εφοπλιστών, θα κινδυνεύουν ζωές».

Στη σύσκεψη χαιρέτισε ο Θ. Κούτρας από την Εκτελεστική Γραμματεία του ΠΑΜΕ.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Αγώνας για ακτοπλοΐα υπέρ του λαού (2012-11-10 00:00:00.0)
Σύσκεψη συντονισμού στις 10 Νοέμβρη για την ακτοπλοΐα (2012-11-03 00:00:00.0)
Σε ετοιμότητα για νέες κινητοποιήσεις οι νησιώτες (2011-12-22 00:00:00.0)
Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες για τις λαϊκές ανάγκες (2011-12-17 00:00:00.0)
Επέβαλαν να πληρώσει και ο Αγούδημος (2009-01-29 00:00:00.0)
Μόνη ελπίδα ο δημόσιος φορέας ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών (2002-08-28 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ