Τετάρτη 4 Ιούνη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Πλήρης προσαρμογή στις προτεραιότητες των μονοπωλίων

Συνεχίστηκε και χτες η συζήτηση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για τα Νέα Ρυθμιστικά Σχέδια Αθήνας - Αττικής και Θεσσαλονίκης, με τον υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής, Γ. Μανιάτη, να δίνει το στίγμα, λέγοντας ότι «τα ρυθμιστικά συνιστούν κείμενα στρατηγικής και κεντρικών κατευθύνσεων» και ότι «αυτό που υιοθετείται είναι η στήριξη της επιχειρηματικότητας».

Ακριβώς για αυτήν τη «στήριξη της επιχειρηματικότητας» τα Νέα Ρυθμιστικά Σχέδια προσαρμόζουν το χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό της Αττικής και της Θεσσαλονίκης στη στρατηγική της κερδοφορίας του κεφαλαίου, ειδικά σε ό,τι αφορά την Αττική προβλέπουν τη λεηλασία κάθε ελεύθερου χώρου, από το τελευταίο άλσος μέχρι και την παραμικρή παραλία και κολπίσκο.

Με μια ματιά στα άρθρα του νομοσχεδίου, καταλαβαίνει κανείς γιατί οι εκπρόσωποι του ΣΕΒ και του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου «πανηγύριζαν» προχτές στη Βουλή, γιατί «ανταποκρίνεται στη σημερινή πραγματικότητα για βιώσιμη ανάπτυξη της Αττικής» (βλ. το σχετικό ρεπορτάζ στο χθεσινό «Ρ», 3/6/2014). Ενδεικτικά, στο άρθρο 24, π.χ., αναφέρεται: «Ενδυναμώνεται ο ρόλος της Αττικής ως τόπου συγκέντρωσης σύγχρονων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων διεθνούς εμβέλειας, όπως είναι το χρηματοπιστωτικό σύστημα, οι ασφάλειες και η ναυτιλία. Η Αττική αναδεικνύεται σε διεθνή κόμβο μεταφορών και διαμετακομιστικού εμπορίου». Προτεραιότητες απευθείας βγαλμένες από τα κιτάπια με τις προτεραιότητες που θέτει η ελληνική αστική τάξη, με βάσει τα «συγκριτικά πλεονεκτήματα» που εντοπίζει για την κερδοφορία της.

Ο εισηγητής του ΚΚΕ, Σπύρος Χαλβατζής, ανέφερε στην Επιτροπή, ως παράδειγμα, αυτά που προωθούνται στον Πειραιά και συνολικά στη Δ. Αττική. Οι μαρίνες που σχεδιάζονται στους κολπίσκους της Δραπετσώνας, η Φόρμουλα 1, οι πολυτελείς τουριστικές εγκαταστάσεις που σχεδιάζεται να χτιστούν αμφιθεατρικά με θέα τη θάλασσα, θα σηκώσουν ένα πανύψηλο τοίχος μπροστά στα μάτια των εργαζομένων της περιοχής. Ολοι οι σχεδιασμοί, σημείωσε, που γίνονται στον Πειραιά και στο λιμάνι -όπως η λεγόμενη «Πολιτιστική Ακτή», που περιλαμβάνει έργα επέκτασης των προβλητών για να καταπλέουν περισσότερα κρουαζιερόπλοια- είναι για την κερδοφορία των μονοπωλίων και μόνο «ολόκληρη η Αττική -σημείωσε- παραδίδεται στα λεγόμενα ιδιωτικά επενδυτικά συμφέροντα».

Οσο για τις δήθεν νέες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν απ' όλα αυτά, ο Σπ. Χαλβατζής ανέφερε ότι τα ίδια έλεγαν όταν παρέδιδαν την προβλήτα ΙΙ του ΟΛΠ στην COSCO. Ομως, «με βάση τα στοιχεία των Επιμελητηρίων, Επαγγελματικών και Βιοτεχνικών, οι θέσεις εργασίας που χάθηκαν στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά ήταν περισσότερες από αυτές που δημιουργήθηκαν» από το κινεζικό μονοπώλιο. Θέσεις κακοπληρωμένες, με «τσακισμένους μισθούς και μεροκάματα, χωρίς συνδικαλιστικά δικαιώματα».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ