Κυριακή 15 Ιούλη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Οι ναυτεργάτες φταίνε που βουλιάζουν τα σαπάκια!

Ενα εξοργιστικό νομικό πλαίσιο βγάζει ...λάδι τους εφοπλιστές

Ταγμένες στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων των εφοπλιστών, οι οποίοι, άλλωστε, αποτελούν το σκληρό πυρήνα του μεγάλου κεφαλαίου, είναι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και η Ευρωπαϊκή Ενωση. Οι διεστραμμένοι ευρωπαϊκοί εγκέφαλοι, τουλάχιστον την τελευταία 10ετία, έχουν εκπονήσει ολόκληρες μελέτες, για να πείσουν ότι για τα ναυτικά ατυχήματα και δυστυχήματα «καθοριστικό ρόλο παίζει ο ανθρώπινος παράγοντας», δηλαδή οι ναυτεργάτες! Είναι ενδεικτικό ότι η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών, στην ετήσια έκθεσή της 2000 - 2001, αναφέρεται στις μελέτες της ΕΕ, που δείχνουν ότι στον ανθρώπινο παράγοντα αποδίδεται το 80% των ναυτικών ατυχημάτων! Με γνώμονα αυτή την πρόκληση, έχουν εκδοθεί και μια σειρά διεθνείς συμβάσεις, όπως η γνωστή STCW, που επιβάλλει στους ναυτεργάτες να παρακολουθούν σωρεία μαθημάτων και να αποκτήσουν ανάλογο όγκο πιστοποιητικών για να μπαρκάρουν στη συνέχεια στα σαπιοκάραβα.

Ομως, το κακό δε σταματά εδώ. Ειδικά στην Ελλάδα, τους εφοπλιστές «βγάζει λάδι» η ίδια η νομοθεσία της χώρας, που αποτελεί ένα συνεχές σκάνδαλο. Μιλάμε για ένα ολόκληρο νομικό πλέγμα, όπως είναι οι Αναγκαστικοί νόμοι της χούντας 89/1967 και 378/68, οι οποίοι δίνουν «γην και ύδωρ» στους εφοπλιστές. Ειδικότερα με βάση το νομικό αυτό πλέγμα, οι πλοιοκτήτες πλοίων με ξένη σημαία εμφανίζονται ως ...διαχειριστές εταιρίας που έχει έδρα στο εξωτερικό. Κατά συνέπεια, σε περίπτωση ναυαγίου, δεν έχουν καμία ευθύνη. Ηταν χαρακτηριστική η απάντηση του εφοπλιστή Α. Ηλιόπουλου στην ερώτηση του δικαστηρίου ποιος είναι ο πλοιοκτήτης: «Δεν τον ξέρω, δεν τον είδα ποτέ»! Ομως, χάος επικρατεί σε ό,τι αφορά τον άμεσο υπεύθυνο και σε πλοία με ελληνική σημαία. Για παράδειγμα, είναι γνωστό ότι η ΑΝΕ - ΗΡΑΚΛΗΣ είναι η πλοιοκτήτρια του «ΔΥΣΤΟΣ», όμως στα χαρτιά το πλοίο αυτό ανήκει σε ομώνυμη εταιρία. Κάθε πλοίο της ΑΝΕ ανήκει σε διαφορετική εταιρία, οι οποίες έχουν και ξεχωριστό εκπρόσωπο!

Το αποικιοκρατικό αυτό νομικό πλαίσιο καμία κυβέρνηση μέχρι και τώρα δεν έχει τολμήσει να αγγίξει, με εξαίρεση την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, η οποία, μέσω του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, το διεύρυνε! Συγκεκριμένα, με Προεδρικό Διάταγμα, αφαίρεσε αρμοδιότητες από τον Κλάδο Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων του ΥΕΝ και τις ανέθεσε στον «Ελληνικό Νηογνώμονα», ο οποίος αποτελεί ιδιωτική εταιρία, της οποίας ο έλεγχος ανήκει στους εφοπλιστές! Δηλαδή, ο ελέγχων είναι ταυτόχρονα και ελεγχόμενος!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ