Παρασκευή 20 Ιούλη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΔΙΚΗ ΝΑΥΑΓΙΟΥ « ΔΥΣΤΟΣ»
Καραμπινάτο έγκλημα

Καραμπινάτο έγκλημα εν ψυχρώ σε βάρος 20 ανθρώπων αποτελεί το ναυάγιο του τσιμεντάδικου πλοίου «ΔΥΣΤΟΣ». Τα νέα συγκλονιστικά στοιχεία που προέκυψαν χτες στη διάρκεια της δίκης που διεξάγεται στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά αποδεικνύουν ότι η πλοιοκτήτρια εταιρία ΑΝΕ - ΗΡΑΚΛΗΣ (θυγατρικής της ΑΓΕΤ) και ο Ελληνικός Νηογνώμονας είχαν προδιαγράψει το ναυάγιο από το 1985, την εποχή δηλαδή που έγινε η μετασκευή του.

Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία, η μετασκευή δημιούργησε στο πλοίο σοβαρό πρόβλημα ευστάθειας, το οποίο απέκρυψαν! Επιπλέον, η εταιρία για λόγους οικονομίας αρνήθηκε να γίνουν ορισμένες βασικές κατασκευές στο πλοίο που αφορούσαν την ασφάλειά του. Στα προβλήματα αυτά ήρθαν να προστεθούν οι σάπιες λαμαρίνες και τα ρήγματα που εμφανίστηκαν στο «ΔΥΣΤΟΣ» από την αδιαφορία της εταιρίας, που για λόγους οικονομίας, δεν εκτέλεσε στοιχειώδεις επισκευές συντήρησης. Τα στοιχεία αυτά κατατέθηκαν από τον τεχνικό σύμβουλο των οικογενειών των θυμάτων και πραγματογνώμονα Ιωάννη Αγγελάκη, ο οποίος παράλληλα αποκάλυψε ότι η έκρηξη που έγινε στο πλοίο όταν αυτό βρισκόταν πια στο βυθό, ήταν καθαρή δολιοφθορά, για να αλλοιωθούν τα στοιχεία που έδειχναν το μέγεθος του εγκλήματος.

Ο Ι. Αγγελάκης κατέθεσε κατηγορηματικά ότι η βίαιη ανατροπή του πλοίου στις 28 Δεκέμβρη 1996 ανοιχτά της Κύμης, προήλθε από εσωγενή αιτία, αποκλείοντας τη μετατόπιση φορτίου λόγω κυματισμού, ενώ διευκρίνισε ότι τα πλοία δεν ανατρέπονται, όταν στρίβουν ακόμα και απότομα. Η πιο πιθανή αιτία, σύμφωνα με τον μάρτυρα, είναι η εισροή υδάτων από τη δημιουργία του πλευρικού εξωτερικού ρήγματος της αριστερής πλευράς του πλοίου το οποίο έχει βεβαιωθεί από τις φωτογραφίσεις, αλλά δεν απέκλεισε και την πιθανότητα εσωτερικής κατάρρευσης φραχτών από σαπίλα. Ειδικότερα, όσον αφορά την πρώτη εκδοχή, σημείωσε, ότι όταν έγινε η μετασκευή του πλοίου κατασκευάστηκε ένα νέο αμπάρι πάνω στο παλιό, ενώ μεταξύ των πάτων των δύο αμπαριών δημιουργήθηκε ένας κενός χώρος στον οποίο θα έπρεπε να κατασκευαστούν διαμήκης φραχτές, έτσι ώστε σε περίπτωση εισροής υδάτων να περιορίζονται οι ελεύθερες επιφάνειες.

Ομως τέτοιες φραχτές, κατά παράβαση της ναυπηγικής αρχής, δεν κατασκευάστηκαν. Ετσι το νερό που εισέρευσε από το πλαϊνό ρήγμα, το οποίο βρίσκεται στο ύψος αυτού του χώρου ήταν ανεξέλεγκτο με αποτέλεσμα τη γρήγορη ανατροπή του πλοίου. Σε αυτό έρχεται να προστεθεί και η έλλειψη ευστάθειας, η οποία αποδεικνύεται από το γεγονός ότι το μόνο εγχειρίδιο που είχαν στη διάθεσή τους οι καπετάνιοι για τους υπολογισμούς τους ήταν αυτό του 1983 «το οποίο ήταν ακατάλληλο - όπως είπε- και επικίνδυνο αφού από το 1985 είχαμε πλέον άλλο πλοίο».

Οσον αφορά την έκρηξη ο Ι. Αγγελάκης κατέθεσε ότι όλα τα στοιχεία αποκλείουν αυτή να έγινε από εγκλωβισμένα αέρια και δείχνουν πως προκλήθηκε από διοχέτευση εκρηκτικού αέριου μείγματος στο εσωτερικό του πλοίου με τα γνωστά ειδικά μπαλόνια. Αυτό μπορούσε να γίνει εύκολα αφού ήδη το ρυμουλκό «ΜΑΤΣΑΣ ΣΤΑΡ» που βρισκόταν από την επομένη της τραγωδίας δίπλα στο «ΔΥΣΤΟΣ» είχε τα κατάλληλα μηχανήματα, με τα οποία άλλωστε τροφοδοτούσε με αέρα το πλοίο για να παραμείνει αυτό στην επιφάνεια. Επίσης, μπορούσαν να μεταφέρουν το μηχανισμό οι ίδιοι οι δύτες, οι οποίοι αλώνιζαν ανεξέλεγκτοι. Οσον αφορά την επιχείρηση να καλυφθούν τα ίχνη του εγκλήματος ανέφερε ακόμα ότι μετά την έκρηξη τα ρήγματα που προκλήθηκαν, συνολικά 7, φωτογραφήθηκαν από τους δύτες αλλά δε βιντεοσκοπήθηκαν παρά την απαίτηση των πραγματογνωμόνων...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ