Τετάρτη 13 Σεπτέμβρη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΑΥΑΓΙΟ Δ/Ξ «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ»
Συνεχίζει να ρυπαίνει επικίνδυνα τον Σαρωνικό Κόλπο

Στην Πειραϊκή έφτασε χτες η πετρελαιοκηλίδα, επαληθεύοντας το μεγάλο μέγεθος της καταστροφής

Τεράστιο το μέγεθος της καταστροφής

Eurokinissi

Τεράστιο το μέγεθος της καταστροφής
Μεγάλες διαστάσεις έχει αρχίσει να παίρνει η θαλάσσια ρύπανση από το μαζούτ που διαρρέει στον Σαρωνικό εδώ και τρία 24ωρα από τις δεξαμενές του γκαζάδικου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» και ήδη έχει «πνίξει» τα νότια παράλια της Σαλαμίνας, ενώ χτες πετρελαιοκηλίδες έκαναν την εμφάνισή τους μέχρι και στην Πειραϊκή. Την ίδια ώρα, από το υπουργείο και συνολικά την κυβέρνηση είναι φανερή η προσπάθεια υποβάθμισης του ζητήματος.

Το δεξαμενόπλοιο βούλιαξε τα ξημερώματα της περασμένης Κυριακής, λίγα μέτρα από την Κυνοσούρα Σαλαμίνας και μπροστά στο λιμάνι του Πειραιά, φέροντας στις δεξαμενές του 2.200 τόνους μαζούτ και 370 τόνους ντίζελ. Πρόκειται για πλοίο ανεφοδιαστικό. Δηλαδή, φορτώνει καύσιμα πετρελαιοειδή από τα διυλιστήρια (ΕΛΠΕ, ΠΕΤΡΟΛΑ, ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ) και εφοδιάζει τα διερχόμενα πλοία στη ράδα του Πειραιά.

Οι αρμόδιες αρχές του υπουργείου Ναυτιλίας είχαν προμηθεύσει το 45χρονο αυτό πλοίο με πιστοποιητικά αξιοπλοΐας, παρά το γεγονός ότι συγκεκριμένες καταγγελίες κάνουν λόγο για πλοίο επικίνδυνο με μηχανοστάσιο διαλυμένο. Αλλωστε, από την πρώτη στιγμή οι πληροφορίες έδειξαν ως αιτία του ναυαγίου την εισροή υδάτων από σωληνώσεις του μηχανοστασίου.

Μέχρι και χτες, το υπουργείο δεν είχε δώσει καμία εξήγηση πάνω στα ερωτήματα που έχει προκαλέσει το ναυάγιο, όπως γιατί ήταν σε ισχύ πιστοποιητικά αξιοπλοΐας σε ένα τέτοιο καράβι, για τις εργασιακές συνθήκες που επικρατούσαν στο πλοίο, αν η οργανική του σύνθεση επαρκούσε για να καλύψει τις ανάγκες του πλοίου κ.ά. Ακόμα, γιατί χρειάστηκαν κοντά 12 ώρες από την ώρα του ναυαγίου για να εκδώσει επίσημη ανακοίνωση για το περιστατικό, ενώ μέχρι και την τελευταία στιγμή δεν δινόταν καμία πληροφορία για το φορτίο του καραβιού.

Παράλληλα, είναι φανερή η προσπάθεια του υπουργείου αλλά και συνολικά της κυβέρνησης να υποβαθμίσουν τις συνέπειες του ναυαγίου, να καθησυχάσουν και να κουκουλώσουν τις ευθύνες της πλοιοκτήτριας εταιρείας, αποκρύπτοντας ότι αυτή τη στιγμή ολόκληρος ο Σαρωνικός Κόλπος απειλείται με οικολογική καταστροφή απροσδιόριστων διαστάσεων.

Είναι χαρακτηριστικό το χτεσινό δελτίο Τύπου του υπουργείου, στο οποίο αναφέρεται ότι ήταν «άμεση η αντίδραση της πλοιοκτήτριας εταιρείας» και πως ήδη «ολοκληρώθηκαν οι εργασίες στεγανοποίησης του ναυαγίου, ενώ από την ιδιωτική εταιρεία στην οποία έχουν ανατεθεί οι εργασίες απορρύπανσης έχει κατατεθεί σχέδιο απάντλησης καυσίμων στη Λιμενική Αρχή Πειραιά, προκειμένου να αξιολογηθεί και στη συνέχεια να εκκινήσουν οι εργασίες απάντλησης του φορτίου του πλοίου».

Ακόμα, ο υπουργός Ναυτιλίας Π. Κουρουμπλής, αφού επί δύο μέρες ήταν άφαντος, βγήκε χτες σε κάποια ΜΜΕ για να δηλώσει ότι «από την αρχή η πρώτη μας προσπάθεια ήταν να στεγανοποιηθεί το ναυάγιο. Το έχουμε πετύχει κατά 95% και ίσως σήμερα το απόγευμα να αρχίσει η απάντληση του πετρελαίου». Αυτό που δεν λέει είναι ότι η σαπίλα του πλοίου και των δεξαμενών του είναι τέτοια που δεν μπορεί να γίνεται λόγος για στεγανοποίηση. Αλλωστε, απόδειξη είναι ότι η ρύπανση συνεχίζεται κανονικά.

Οσο για την απάντληση των πετρελαιοειδών, που θα έπρεπε να είναι η πρώτη δουλειά, μέχρι και χτες το απόγευμα και παρά τις υπουργικές δηλώσεις, με ευθύνη της εταιρείας και του υπουργείου δεν είχε ξεκινήσει καμία τέτοια διαδικασία.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ