Τρίτη 16 Οχτώβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ
Τα «πανωπροίκια»... εκτροχιάζουν και το Μοναστηράκι

Εφτιαξαν σταθμό που χωράει 8 βαγόνια, τη στιγμή που όλοι οι άλλοι σταθμοί δεν μπορούν να χωρέσουν παρά μόνο 6 βαγόνια, με πρόσθετο κόστος γύρω στα 10 δισ. δρχ!

Ακόμη και πάνω από 50 δισ. δρχ. υπολογίζεται ότι θα στοιχίσει το τμήμα των 1.120 μέτρων του μετρό της Αθήνας Σύνταγμα - Μοναστηράκι, ενώ παράλληλα πρόκειται να παραδοθεί στις αρχές του 2003, δηλαδή με καθυστέρηση 6 ολόκληρων χρόνων από την ημερομηνία που προέβλεπε η αρχική σύμβαση!

Κι όμως, παρ' όλα αυτά, την Κυριακή ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ και οι υπεύθυνοι της «Αττικό Μετρό» που έσπευσαν να οργανώσουν... φιέστα για την ολοκλήρωση της διάνοιξης της σήραγγας αρκέστηκαν, όταν ρωτήθηκαν περί του προϋπολογισμού του έργου, να ...«ποιήσουν την νήσσαν»! Ενας από τους παράγοντες που αύξησαν υπέρμετρα το κόστος φαίνεται πως είναι η αύξηση του μήκους της αποβάθρας του σταθμού στο Μοναστηράκι κατά 36 μέτρα (από 110 μέτρα που είναι κατασκευασμένοι όλοι οι υπόλοιποι σταθμοί του μετρό, αυτός θα κατασκευαστεί με μήκος 146 μέτρα και θα χωράει 8 βαγόνια αντί για 6 που χωρούν όλοι οι υπόλοιποι σταθμοί) για ανεξήγητους λόγους. Σύμφωνα με υπολογισμούς των υπηρεσιών της ίδιας της «Αττικό Μετρό» το επιπλέον κόστος για την επιμήκυνση του σταθμού στο Μοναστηράκι θα αγγίξει τα 10 δισ. δρχ. Κι όλα αυτά χωρίς να υπάρχει καμιά απολύτως χρησιμότητα, καθώς δεν μπορεί με κανέναν τρόπο το μετρό να μετατρέπεται σε «ακορντεόν» και στο συγκεκριμένο σταθμό να αποκτά 8 βαγόνια, όταν οι υπόλοιποι σταθμοί χωρούν μόνο 6 βαγόνια...

Το «μυστήριο» γύρω από αυτό το νέο «πανωπροίκι» καλύπτεται επιμελώς από όλους. Σύμφωνα, ωστόσο, με πληροφορίες του «Ρ», η αλλαγή των μελετών για την επιμήκυνση του σταθμού έγινε με πρόταση του Γενικού Διευθυντή της «Αττικό Μετρό» Φ. Μπαζίλ, στελέχους της «Μπέχτελ», η οποία είναι ο σύμβουλος για το έργο και της οποίας τις συμβουλές όχι μόνο ακριβοπληρώνουμε με τεράστιους μισθούς, αλλά και με υπερβάσεις δεκάδων δισ. δρχ.!..

Στο μεταξύ πλήθος ατασθαλιών στη διαχείριση του έργου και σωρεία παραβιάσεων της νομοθεσίας περί δημοσίων έργων παρουσιάζει ο ορκωτός λογιστής στην Εκθεσή του, που αφορά τα έτη 1999 και 2000, βασικά στοιχεία της οποίας παρουσίασε η εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ