Πέμπτη 26 Σεπτέμβρη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΤΣΩΤΗΣ
Σιδηρόδρομος και συνολικά μεταφορές με αποκλειστικό κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες

«Οι εργαζόμενοι και ο λαός μας πρέπει να αντιδράσουν στις πολιτικές των ιδιωτικοποιήσεων και να διεκδικήσουν την ανάπτυξη ενός σιδηροδρόμου και των μεταφορών συνολικά, που να έχει σαν αποκλειστικό κριτήριο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών. Αυτό, βέβαια, είναι πέρα και έξω από την πολιτική σας, στηρίζετε άλλη γραμμή, δηλαδή, τους μονοπωλιακούς ομίλους και τις μεταφορές, που θα υπηρετούν την κερδοφορία τους και γι' αυτό χρειάζεται εδώ ένταση της πάλης», ανέφερε ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης, μιλώντας στην Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής, η οποία κλήθηκε με δύο διαδοχικές συνεδριάσεις να εκφράσει γνώμη για τον διορισμό νέων προεδρείων στον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ.

Τα όσα ανέφερε ο βουλευτής του ΚΚΕ ήταν η απάντηση στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης της ΝΔ για τον σιδηρόδρομο, η οποία, πιστή και αυτή στην «απελευθέρωση» των σιδηροδρομικών υπηρεσιών και στη μετατροπή της Ελλάδας σε κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, πιάνοντας το νήμα και εδώ από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, συνεχίζει την παράδοση υποδομών και υπηρεσιών στους επιχειρηματικούς ομίλους, κόντρα στα συμφέροντα του λαού.

Χαρακτηριστικά, ο υπουργός, Αχ. Καραμανλής, μεταφέροντας στην Επιτροπή τους στρατηγικούς σχεδιασμούς του κεφαλαίου, είπε ότι «οι επενδύσεις στον σιδηρόδρομο παράλληλα με μια σειρά επενδύσεων στο κομμάτι των λιμένων τόσο του βορρά όσο και του νότου της χώρας, μπορούν πραγματικά να δώσουν στην Ελλάδα τη μεγάλη οικονομική ανάπτυξη που θέλει στον τομέα των διακομιστικών μεταφορών».

Ανέφερε τη γεωστρατηγική σημασία που έχει η Ελλάδα για τους επιχειρηματικούς ομίλους και πρόσθεσε πως ενώ «ο Πειραιάς παίζει πλέον έναν κομβικό ρόλο στις μεταφορές, δυστυχώς μετά το 2009 έχουμε χάσει το παράθυρο ευκαιρίας, διότι δεν εκμεταλλευτήκαμε στο έπακρο την παρουσία της COSCO, με αποτέλεσμα τόσο το "Θριάσιο 1" και το "Θριάσιο 2" να καθυστερήσει η ιδιωτικοποίησή τους. Επίσης, είδαμε πολλές φορές ότι οι παραχωρήσεις των άλλων λιμένων προχώρησαν με πολύ αργούς ρυθμούς».

Ειδικά για τον ΟΣΕ, είπε ότι «ανοίγει μια πολύ μεγάλη ευκαιρία, διότι ο ΟΣΕ παρέχει την υποδομή και εμείς πρέπει να προσελκύσουμε επενδυτές, ώστε να μπούνε, για να το πούμε απλά, και άλλοι παίκτες μέσα στο σιδηροδρομικό παιχνίδι».

Ο προτεινόμενος νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Κ. Σπηλιόπουλος, πρόσθεσε ότι το «μοντέλο» που προκρίνεται για τον ΟΣΕ είναι αυτό που ακολουθήθηκε «στους αυτοκινητόδρομους που έγιναν με τις συμβάσεις παραχώρησης. Εχουν τη συντήρηση μέσα στη σύμβαση και για αυτό βλέπετε σε ποιο πάρα πολύ καλό επίπεδο βρίσκονται οι δρόμοι αυτοί»...

Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, οι βουλευτές διαμαρτυρήθηκαν για τις επισημάνσεις του υπουργού όσον αφορά την προηγούμενη κυβέρνηση, με τον Δ. Χ. Καλαματιανό να καλεί τον υπουργό να πει συγκεκριμένα ποια είναι τα αρνητικά για την προηγούμενη κυβέρνηση, όταν ήταν αυτή που «έτρεξε» την παραχώρηση και ιδιωτικοποίηση του Εμπορευματικού Κέντρου Θριασίου κ.ο.κ. Ενώ το ΚΙΝΑΛ αποχώρησε από τη συνεδρίαση κατηγορώντας την κυβέρνηση και τον προτεινόμενο για συναλλαγή, από τη στιγμή που ο δεύτερος, δηλαδή ο Κ. Σπηλιόπουλος, ήταν βουλευτής του ΠΑΣΟΚ και τώρα υποψήφιος περιφερειάρχης του ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ.

Ο Χρ. Κατσώτης ειδικά για τα περί συναλλαγής είπε ότι «τα τελευταία δέκα χρόνια έχουμε δει πολλές τέτοιες μετακινήσεις, οι οποίες βέβαια υπηρετούν μια γραμμή ιδιωτικοποιήσεων». Δηλαδή «δεν είναι διαφορετική η πολιτική του ΠΑΣΟΚ ή του ΣΥΡΙΖΑ, όσον αφορά στο θέμα της απελευθέρωσης των μεταφορών», από αυτή της σημερινής κυβέρνησης της ΝΔ. Ρώτησε επιπλέον αν θα μετατραπούν οι εξάμηνες συμβάσεις εργαζομένων σε αορίστου χρόνου, τι θα γίνει με την υπογραφή της ΣΣΕ που είναι σε εκκρεμότητα και τι θα περιέχουν και για την τήρηση των μέτρων υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς, χωρίς ωστόσο να λάβει απάντηση.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Να σταματήσει η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ (2012-08-01 00:00:00.0)
Συγκοινωνίες δημόσιες στην υπηρεσία του λαού (2011-01-27 00:00:00.0)
Τραγικές οι συνέπειες της ιδιωτικοποίησης (2010-09-12 00:00:00.0)
Ιδιωτικοποίηση με «χαράτσι» στα εισιτήρια (2009-05-14 00:00:00.0)
Αποφασίζουν το σχέδιο «εκτροχιασμού» (2009-04-14 00:00:00.0)
Εκθείασε τις ευρείας κλίμακας ιδιωτικοποιήσεις (2008-11-25 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ