Πέμπτη 10 Οχτώβρη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
«ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ» ΤΕΕ
Υπουργικές διαβεβαιώσεις στους ομίλους για «ασφαλείς» επενδύσεις

Διαβεβαιώσεις προς κάθε ενδιαφερόμενο επενδυτή, ότι η κυβέρνηση της ΝΔ θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να διασφαλίσει και να ενισχύσει τα κέρδη του, παρείχαν οι υπουργοί Περιβάλλοντος, Υποδομών και Ανάπτυξης από το βήμα του συνεδρίου που διοργάνωσε χτες το Τεχνικό Επιμελητήριο με τίτλο «Η Ελληνική Οικονομία στη Νέα Εποχή των Επενδύσεων και της Ανάπτυξης».

Στην «απλοποίηση» των διαδικασιών αδειοδότησης των επιχειρήσεων και το «εύκολο επενδυτικό περιβάλλον» που διαμορφώνει η κυβέρνηση, αναφέρθηκε ο υπουργός Ανάπτυξης Αδ. Γεωργιάδης, ξεκαθαρίζοντας ότι στόχος είναι «να πείσουμε ότι θα σεβαστούμε το χρόνο και τα χρήματα των επενδυτών, γιατί οι επενδυτές θα έρθουν εδώ επειδή θα πειστούν ότι ερχόμενοι εδώ θα κερδίσουν χρήματα». Στη συνέχεια της ομιλίας του, υποστήριξε ότι ο ελληνικός λαός μετά την «εμπειρία Τσίπρα» υποστηρίζει τις αλλαγές που θέλει να επιβάλει η κυβέρνηση της ΝΔ και απευθυνόμενος στους εκπροσώπους των επιχειρηματικών ομίλων που συμμετείχαν στο συνέδριο, υποσχέθηκε ότι «εμείς θα είμαστε εκεί για να κάνουμε τη δουλειά σας ευκολότερη...».

Σε ανάλογο ύφος κινήθηκε η ομιλία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή, που κατηγόρησε τον προκάτοχό του στην κυβέρνηση ότι «παραμέλησε την ανάπτυξη των υποδομών και την παραγωγή έργων» αναφερόμενος ενδεικτικά στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα - Πύργος, τον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης και στο Μετρό Θεσσαλονίκης και τονίζοντας ότι τα έργα αυτά θα υλοποιηθούν το συντομότερο δυνατό. Είπε ότι θα ανακοινωθεί νέο πρόγραμμα υποδομών, στο οποίο κεντρική θέση έχουν τα έργα που στοχεύουν στην αντιμετώπιση της «κλιματικής αλλαγής». Παρά τις τυπικές επιθέσεις προς την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ο υπουργός Υποδομών είπε ότι θα διατηρηθούν οι δικοί της νόμοι 4412 και 4413/2016 που ρυθμίζουν το καθεστώς των δημόσιων συμβάσεων και προμηθειών, αλλά η νέα κυβέρνηση της ΝΔ «θα τους κάνει καλύτερους».

Φυσικά σε ό,τι αφορά τη στρατηγική επιλογή του κεφαλαίου για μετατροπή της Ελλάδας σε κόμβο μεταφορών, υπάρχει πλήρης συμφωνία με τον ΣΥΡΙΖΑ και με όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις, επαναλαμβάνοντας την πολιτική βούληση να γίνουν ο Πειραιάς και η Θεσσαλονίκη πύλες εισόδου εμπορευμάτων, παράλληλα με την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου ώστε να «επεκταθεί ο θαλάσσιος διάδρομος που ενώνει τις ασιατικές αγορές με τον Πειραιά, σε έναν χερσαίο διάδρομο μεταφοράς προϊόντων στην Κεντρική Ευρώπη».

Ξανά στο σχέδιο «διάσωσης» της ΔΕΗ αναφέρθηκε στην ομιλία του ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κ. Χατζηδάκης, λέγοντας ότι μετά την αντιμετώπιση του προβλήματος ρευστότητας της επιχείρησης, δηλαδή τις αυξήσεις που επιβλήθηκαν στα τιμολόγια ηλεκτρισμού που πλήττουν κυρίως τα λαϊκά νοικοκυριά, θα ακολουθήσουν τα «διαρθρωτικά μέτρα» που περιλαμβάνουν την «απολιγνιτοποίηση», τη «μερική ιδιωτικοποίηση» του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) και την περαιτέρω ενίσχυση της αγοράς των ΑΠΕ. Ως δεύτερη προτεραιότητα έθεσε την αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ, που μπορεί να φτάσει έως το 100% της συμμετοχής του Δημοσίου, τόσο στα δίκτυα όσο και στην εμπορία και τη μείωση του μεριδίου του κράτους στα ΕΛΠΕ, όπου θα συνεχιστεί η πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης στη βάση των μνημονιακών δεσμεύσεων.

Τέλος, ο υπουργός Περιβάλλοντος προανήγγειλε παρεμβάσεις «ευρείας κλίμακας» στα ζητήματα των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων, των χρήσεων γης και των χωρικών σχεδίων, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «λέμε "ναι" στην προστασία του περιβάλλοντος, αλλά δεν θα γίνουμε δέσμιοι προκαταλήψεων που εμποδίζουν τη χώρα να ακολουθήσει το δρόμο πιο προηγμένων ευρωπαϊκών κρατών», προϊδεάζοντας για το τι θα ακολουθήσει το αμέσως επόμενο διάστημα...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ