Τετάρτη 23 Σεπτέμβρη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Συζητιέται σήμερα η μελέτη για την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου

MotionTeam

Σήμερα Τετάρτη εισάγεται στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) ως θέμα η έγκριση της μελέτης για την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου, στο πλαίσιο κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Το συγκεκριμένο θέμα εισάγεται στο ΚΑΣ ενώ εκκρεμεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας υπόθεση ακύρωσης της σχετικής Υπουργικής Απόφασης για την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων, η ημερομηνία της οποίας επισπεύστηκε για τις 6 Νοέμβρη. Σύμφωνα με τους φορείς που έχουν καταθέσει την αίτηση, η κατασκευή του σταθμού με την κατά χώραν διατήρηση των αρχαιοτήτων είναι εφικτή, ενώ με την απόσπασή τους παραβιάζεται το άρθρο 42, σύμφωνα με το οποίο «η μετακίνηση μνημείου λόγω τεχνικού έργου εξετάζεται μόνο όταν μετά από σχετικό επιστημονικό έλεγχο αποκλείεται κάθε δυνατότητα διατήρησής του στο περιβάλλον του». Εύλογα ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων θέτει το ερώτημα «γιατί, ενώ η υπουργός δηλώνει από βήματος της Βουλής ότι "το Δικαστήριο θα κρίνει και η Διοίκηση είναι υποχρεωμένη να προσαρμοστεί στην όποια απόφαση του ΣτΕ", η ίδια δεν περιμένει την απόφαση του ΣτΕ, αλλά βιάζεται να φέρει για εξέταση τη μελέτη απόσπασης των αρχαιοτήτων;». Επίσης αναφέρει ότι στο ΚΑΣ συμμετέχει «εξ αίματος συγγενής του προσώπου που υπογράφει ως ανάδοχος τη μελέτη απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων κατόπιν σχετικής ανάθεσης από την "Αττικό Μετρό"».

Για τον εξέχοντα αρχαιολογικό χώρο και τη σημασία του να παραμείνουν τα αρχαία στη θέση τους έχει ταχθεί πλήθος επιστημονικών φορέων και συλλόγων εργαζομένων στο χώρο του Πολιτισμού, τόσο στη χώρα μας όσο και σε διεθνές επίπεδο. Ουσιαστικά μιλάμε για έναν χώρο έκτασης 1.600 τετραγωνικών μέτρων, που όπως μάλιστα σημειώνει το Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, «δεδομένου ότι δεν έχουν σωθεί αντίστοιχης σημασίας κατάλοιπα βυζαντινών πόλεων, το εύρημα έχει απαράμιλλη ιστορική αξία όχι μόνο για τη Θεσσαλονίκη αλλά και για την Ιστορία του Βυζαντίου, των Βαλκανίων και της Ανατολικής Μεσογείου γενικότερα».

Το ζήτημα των αρχαιοτήτων στο Μετρό Θεσσαλονίκης αναδεικνύει ανάγλυφα τις διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων για την καθυστέρηση τόσο των αρχαιολογικών εργασιών όσο και των έργων για την υλοποίηση του Μετρό με τρόπο «ώστε να προστατευτούν οι αρχαιότητες, με βάση τις μελέτες και τις προτάσεις της επιστημονικής κοινότητας, αλλά και να δοθεί λύση στις ανάγκες μετακίνησης του λαού της Θεσσαλονίκης», όπως είχε σημειωθεί σε πρόσφατη Ερώτηση που κατέθεσε το ΚΚΕ στη Βουλή για το συγκεκριμένο ζήτημα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ