Πέμπτη 10 Γενάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΤΕ
Αυξάνεται το πάγιο, καταργείται το «νυχτερινό»

Νέες υπέρογκες αυξήσεις, πολλαπλάσιες του πληθωρισμού ετοιμάζει η κυβέρνηση και η διοίκηση του ΟΤΕ στα τιμολόγια του Οργανισμού που αφορούν τα λαϊκά νοικοκυριά. Ολους αυτούς που πληρώνουν όλο και ακριβότερα όλο και χειρότερες υπηρεσίες.

Συγκεκριμένα, η διορισμένη από την κυβέρνηση, εποπτεύουσα τον κλάδο, Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών - Ταχυδρομείων εξέτασε τα προτεινόμενα από τον ΟΤΕ νέα τιμολόγια και ενέκρινε αύξηση 21,45% στο πάγιο μηνιαίο τέλος. Δηλαδή από τις 2.800 δρχ. να αυξηθεί στις 3.400, άρα να πληρώνουμε 600 δρχ. επιπλέον το μήνα, ακόμα κι αν δεν κάνουμε ούτε ένα τηλεφώνημα (ο ΟΤΕ ζητούσε ορισμό του στις 3.500).

Επιπλέον, ΟΤΕ και ΕΕΤΤ καταργούν τις μειωμένες τιμές για αστικές κλήσεις τις βραδινές ώρες. Είναι 10,5 δρχ./δίλεπτο και θα αυξηθεί στις 8,9 δρχ./λεπτό (αύξηση 69,5%). Αυτό φυσικά δεν επιβαρύνει τις επιχειρήσεις που το βράδυ είναι κλειστές, αλλά τα λαϊκά νοικοκυριά, που περιμένουν αυτές τις ώρες να κάνουν τηλεφωνήματα για να πληρώσουν το μισό κόστος.

Η διοίκηση του ΟΤΕ διαφημίζει ότι μειώνει τιμολόγια (χρέωση της υπεραστικής μονάδας με 21,45 δρχ/λεπτό από 28 σήμερα και της αστικής με 8,9 δρχ/λεπτό από 10,5 δρχ.). Ακούγεται προκλητική, αν θυμηθεί κανείς ότι πέντε χρόνια πριν, το 1996, το αστικό τηλεφώνημα κόστιζε 9 δρχ./τρίλεπτο και το μηνιαίο πάγιο ήταν 1.650 δρχ.

Το ερώτημα είναι πότε θα ξεκινήσει η εφαρμογή των νέων τιμολογίων, καθώς ο ΟΤΕ σχεδίαζε να ξεκινήσει από την Κυριακή 13 Γενάρη, ενώ στη χτεσινή απόφασή της η ΕΕΤΤ αναφέρει ότι θα καθορίσει το χρόνο εφαρμογής με νεότερη απόφαση.

Ανεξάρτητα από το αν θα εφαρμοστούν αυτή την εβδομάδα ή την επόμενη, οι καταναλωτές με ένα μισοϊδιωτικοποιημένο ΟΤΕ καλούνται τα τελευταία έξι χρόνια να πληρώσουν π.χ. πάγια αυξημένα κατά 106%, γεγονός που δείχνει ξεκάθαρα τι συνεπάγεται για τα τα λαϊκά στρώματα η ιδιωτικοποίηση ή η λειτουργία κρατικών επιχειρήσεων με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.

Για δε την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών να θυμίσουμε ότι ο ΟΤΕ, στην έρευνα του Ινστιτούτου Καταναλωτών στο διάστημα Γενάρης - Οκτώβρης 2001, αναδείχτηκε δεύτερος στη λίστα παραπόνων με 8.127 καταγγελίες. Η πτώση της ποιότητας σχετίζεται με την απώλεια μόνιμου και έμπειρου προσωπικού. Απομακρύνεται με εθελούσιες εξόδους ή κανονικές συνταξιοδοτήσεις. Η διοίκηση στο πνεύμα «περιορισμού του λειτουργικού κόστους» και προκειμένου να μείνουν περισσότερα για να μοιραστούν στους μετόχους, δεν προσλαμβάνει μόνιμα καταρτισμένα στελέχη, αλλά ψευτοκαλύπτει κενά με εργολαβίες και ημιαπασχολήσιμους συμβασιούχους ορισμένων μηνών. Μέχρι να μάθουν τη δουλιά, φεύγουν γιατί έληξε η σύμβασή τους. Οι καταναλωτές πληρώνουν το τίμημα ποικιλότροπα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ