Τα «υγειονομικά πρωτόκολλα» - λάστιχο επικαλείται η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ
Το τι σημαίνει στην πράξη η τήρηση των «υγειονομικών πρωτοκόλλων», τα οποία έτσι κι αλλιώς γίνονται λάστιχο, επισημαίνουν οι εργαζόμενοι, αφού όπως λένε η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ δεν έχει κάνει ποτέ προληπτικά τεστ μοριακού ελέγχου - τα κάνει μόνο όταν εντοπίζονται κρούσματα, και τότε όμως ο αριθμός τους είναι περιορισμένος. Η συγκεκριμένη συρροή κρουσμάτων, άλλωστε, εντοπίστηκε ύστερα από την εμφάνιση συμπτωμάτων σε κάποιους από τους εργαζόμενους, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες ένας από αυτούς βρίσκεται σε σοβαρή κατάσταση.
Σημειώνεται επίσης ότι οι δέκα εργαζόμενοι είναι διαφόρων ειδικοτήτων (οδηγοί, επόπτες ελέγχου και ρυθμιστές κυκλοφορίας) και πριν από λίγες μέρες βρίσκονταν στην ίδια ομάδα εκπαίδευσης σε νέα συστήματα. Ενα βασικό ερώτημα που προκύπτει, λοιπόν, είναι αν κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσής τους τηρούνταν τα απαραίτητα μέτρα.
Καταγγελίες αναφέρουν ακόμα ότι ο καθαρισμός με ειδικά απολυμαντικά τις περισσότερες φορές περιορίζεται στο να περνάνε τα αντικείμενα με ένα πανί εμποτισμένο σε χλωρίνη, ενώ αναπάντητο μένει το ερώτημα αν απολυμαίνονται ουσιαστικά οι συρμοί κατά το χρόνο κυκλοφορίας τους.
Απέναντι στην κατάσταση αυτή, η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ επιμένει ότι ...δίνει ιδιαίτερη έμφαση στα μέτρα για την προστασία των επιβατών (απολυμάνσεις, καθαρισμοί κ.ά.), την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση αρνείται την ουσιαστική ενίσχυση του στόλου ώστε να μη συνωστίζονται οι επιβάτες, ενώ παραμένουν, με ευθύνη διοίκησης και κυβέρνησης, οι μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό, οχήματα και ανταλλακτικά.
Υπενθυμίζονται άλλωστε τα ανησυχητικά αποτελέσματα της αυτοψίας που έκαναν επόπτες Δημόσιας Διοίκησης της Περιφέρειας Αττικής στους σταθμούς Μετρό και ΗΣΑΠ στην Ομόνοια, και την οποία η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ και η κυβέρνηση «έκαναν γαργάρα». Πρόκειται για αυτοψία που έγινε στις 6 Νοέμβρη, στις 9.45 το πρωί. Και παρόλο που δεν ήταν ώρα αιχμής, διαπίστωνε χαρακτηριστικά τα εξής:
«Στην αποβάθρα του ΜΕΤΡΟ με κατεύθυνση "Ελληνικό" επικρατούσαν συνθήκες συγχρωτισμού. Εντός του συρμού του ΜΕΤΡΟ επικρατούσαν σε κάθε βαγόνι συνθήκες συγχρωτισμού, και τα καθίσματα ήταν σχεδόν όλα κατειλημμένα».
«Στην αποβάθρα του ΗΣΑΠ και προς τις δύο κατευθύνσεις επικρατούσαν συνθήκες συγχρωτισμού».
«Εντός του συρμού του ΗΣΑΠ επικρατούσαν σε κάθε βαγόνι συνθήκες έντονου συγχρωτισμού και τα καθίσματα ήταν σχεδόν όλα κατειλημμένα».
«Η συχνότητα των δρομολογίων τη στιγμή του ελέγχου ήταν για το ΜΕΤΡΟ και τον ΗΣΑΠ 4 λεπτά και 9 λεπτά αντίστοιχα».
«Αποψη της Υπηρεσίας είναι ότι για να αντιμετωπιστεί το αρνητικό αυτό φαινόμενο και να τηρείται το μέτρο της αποστασιοποίησης, θα πρέπει τα δρομολόγια των συρμών να γίνουν πιο συχνά, αποσυμφορώντας έτσι το χώρο των αποβαθρών όσο και των βαγονιών των συρμών».