Πέμπτη 7 Φλεβάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΑΥΣΤΑΘΜΟΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ
Σε αναβρασμό το πολιτικό και στρατιωτικό προσωπικό

Μεγάλη απήχηση του χτεσινού δημοσιεύματος του «Ρ» για την ιδιωτικοποίηση της επισκευαστικής βάσης του Ναυστάθμου και την υπονόμευση της επιχειρησιακής ετοιμότητας του Στόλου

Αίσθηση προκάλεσε στο στρατιωτικό και πολιτικό προσωπικό του Ναυστάθμου Σαλαμίνας το χτεσινό δημοσίευμα του «Ρ» για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο χώρο, εξαιτίας της κυβερνητικής πολιτικής συρρίκνωσης του εργατοτεχνικού προσωπικού και ιδιωτικοποίησης της επισκευαστικής βάσης του Ναυστάθμου, που έχουν δραματικές συνέπειες στην επιχειρησιακή ετοιμότητα του Στόλου. Η εφημερίδα, που κυκλοφόρησε τόσο στα συνεργεία όσο και στα γραφεία των αξιωματικών, έγινε ανάρπαστη.

Το κλίμα που δημιουργήθηκε είναι ότι η πολιτική που περιθωριοποιεί το εργατοτεχνικό προσωπικό, τους εργαζόμενους, που διαλύει το Ναύσταθμο, δεν είναι μονόδρομος. Υπάρχει και ο αγώνας για την ανατροπή αυτής της πολιτικής. Στο μεταξύ, ο Σύνδεσμος Ιδιωτικού Προσωπικού Ναυστάθμου Σαλαμίνας ξεκίνησε εκστρατεία ενημέρωσης του λαού και προβολής του προβλήματος. Στα πλαίσια αυτά κυκλοφορεί σε 20.000 αντίτυπα ειδικό ενημερωτικό έντυπο το οποίο μοιράζεται στους σταθμούς του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, στο μετρό, στη Βουλή και στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας. Οι εργαζόμενοι, που προαναγγέλλουν κινητοποιήσεις, ζητάνε παρέμβαση του πρωθυπουργού και από τους αρχηγούς των κομμάτων να προκαλέσουν συζήτηση στη Βουλή.

Κεντρικό θέμα του εντύπου αυτού η «ντεφάκτο» ιδιωτικοποίηση της τεχνικής υποστήριξης του Στόλου και οι απρόβλεπτες, όπως τονίζεται, συνέπειές της. Το προσωπικό, σημειώνεται, που στη διάρκεια της κρίσης των Ιμίων, εντός 48 ωρών αντιμετώπισε περισσότερες από 200 έκτακτες περιπτώσεις σε όλο το Αιγαίο, διατηρώντας το αξιόμαχο του Στόλου, «αυτό το προσωπικό μαζί με τις υποδομές πολλών δισεκατομμυρίων το παροπλίζουν προκειμένου να προωθήσουν τα σχέδια ιδιωτικοποίησης, αυξάνοντας το κόστος συντήρησης με εργασίες αμφιβόλου ποιότητας, παραχωρώντας ουσιαστικά σε ξένους και Ελληνες επιχειρηματίες την εθνική ασφάλεια της χώρας».

Μάλιστα, παραθέτουν και συγκεκριμένα στοιχεία όσον αφορά στο οικονομικό κόστος της ιδιωτικοποίησης: «Οσον αφορά στο κόστος των εργασιών αυτών αρκούν μερικά παραδείγματα για να γίνουν συγκρίσεις:

α) Για τη συντήρηση ενός οπλικού συστήματος (otomalara) κόστους αγοράς 1,6 δισ., η προμηθεύτρια εταιρία ζητά 800.000.000, όταν οι εργασίες αυτές από το προσωπικό μας έχουν κόστος 60.000.000.

β) Για τον εκσυγχρονισμό του πρώτου υποβρυχίου που έγινε στη Γερμανία χρειάστηκαν 36 μήνες και εντός δύο ετών έπεσε σε επισκευή, ενώ τα επόμενα 3 υποβρύχια που εκσυγχρονίσαμε κατά τον ίδιο τρόπο στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας το πρώτο αποπερατώθηκε σε 28 μήνες, το δεύτερο σε 23 μήνες και το τρίτο σε 18 μήνες και όσον αφορά στο κόστος και στην εξοικονόμηση συναλλάγματος, διά στόματος υφυπουργού Δ. Αποστολάκη, είχαμε κέρδος 8,5 δισ.

γ) Το αρματαγωγό ΚΩΣ, όπου είχαν αναληφθεί εργασίες από ιδιωτικά συνεργεία, έμεινε εκτός επιχειρησιακής ετοιμότητας 24 μήνες προκαλώντας του επιπλέον ζημιές και κατόπιν παρέμβασης του εισαγγελέα ανέλαβαν οι εργαζόμενοι του Πολεμικού Ναυτικού και το περάτωσαν πλήρως και αξιόμαχο σε 48 ώρες».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ