Παρασκευή 15 Οχτώβρη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Με τροπολογία - έκτρωμα καταργεί κάθε συγκροτημένο εργασιακό δικαίωμα στα ποντοπόρα πλοία

Αίτημα για ονομαστική ψηφοφορία κατέθεσε η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, ζητώντας την απόσυρση τώρα της τροπολογίας

Από πρόσφατη κινητοποίηση στο λιμάνι

Eurokinissi

Από πρόσφατη κινητοποίηση στο λιμάνι
Στο πλαίσιο της σταθερής επιδίωξης της κυβέρνησης να ξεμπερδεύει με τις ΣΣΕ και συνολικά τα δικαιώματα των ναυτεργατών, για να ενισχύσει την ήδη τρελή κερδοφορία και του εφοπλιστικού κεφαλαίου, κατατέθηκε από τον υπουργό Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκη τροπολογία - έκτρωμα, με την οποία - και με πρόσχημα την πανδημία - καταργούνται πλήρως οι οργανικές συνθέσεις στα ποντοπόρα πλοία! Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι οι εφοπλιστές και στα πλοία με ελληνική σημαία θα μπορούν να ναυτολογούν ναυτεργάτες χωρίς ΣΣΕ, Κοινωνική Ασφάλιση και συνδικαλιστική εκπροσώπηση.

Η τροπολογία κατατέθηκε προχτές αργά το βράδυ στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης που αφορά την ενίσχυση των επιχειρηματικών ομίλων της Ενέργειας και αναμενόταν να ψηφιστεί αργά το βράδυ.

Προβλέπει: «1. Για το χρονικό διάστημα από την 1η. 10. 2021 έως και την 31η. 12. 2021, στα πλοία υπό ελληνική σημαία άνω των 3.000 κ.ο.χ., που έχουν νηολογηθεί σύμφωνα με το άρθρο 13 του ν.δ. 2687/1953 (Α' 317), δεν εφαρμόζονται οι απαιτήσεις οργανικής σύνθεσης των παρ. ΑΙ και Α2 του όρου 8 της οικείας εγκριτικής απόφασης και δεν επιβάλλονται οι κυρώσεις που προβλέπονται παρ. Β3 του ως άνω όρου 8».

Διευκρινίζεται μάλιστα ότι «η χρονική περίοδος που προβλέπεται στην παρ. 1 δύναται να παρατείνεται, με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για χρονικό διάστημα που δεν υπερβαίνει τους έξι (6) από το πέρας του χρονικού διαστήματος της παρ. 1, εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος έξαρσης πανδημίας του κορονοϊού COVID-19». Δηλαδή πρακτικά οργανική σύνθεση τέλος!

Να σημειωθεί ότι η τροπολογία αυτή έρχεται να προστεθεί στην κατάργηση της ΣΣΕ στο «κατώτερο πλήρωμα» των ποντοπόρων πλοίων, στη μείωση των οργανικών συνθέσεων στο μισό στα επιβατηγά ακτοπλοϊκά, στην αύξηση των επιδοτήσεων των εφοπλιστών των ακτοπλοϊκών πλοίων, που μαζί με την αύξηση του «μεταφορικού ισοδύναμου» και τα διάφορα έξτρα δωράκια, όπως οι απευθείας αναθέσεις, έχουν φτάσει αισίως κοντά στα 400 εκατ. ευρώ, κ.ο.κ. Ολα αυτά έχουν προωθηθεί μόνο τον τελευταίο ενάμιση χρόνο εν μέσω πανδημίας.

Ο υπουργός Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκης με θράσος ανέφερε ότι η τροπολογία έρχεται για να διευκολύνει τον επαναπατρισμό των εγκλωβισμένων Ελλήνων ναυτεργατών! Δηλαδή, κατά το σκεπτικό του, αφού δεν θα εφαρμόζεται ρητά η οργανική σύνθεση, δεν θα είναι επιβεβλημένη η παραμονή στα πλοία των ναυτεργατών με συγκροτημένα δικαιώματα, που ανήκουν στην οργανική σύνθεση. Αυτό όμως που δεν λέει, είναι ότι οι ναυτεργάτες αυτοί θα αντικατασταθούν με χαμηλόμισθους ανασφάλιστους, αφού οι ανάγκες των πλοίων παραμένουν. Με άλλα λόγια, δεν φτάνει που η κυβέρνηση δεν πήρε κανένα μέτρο για τον απεγκλωβισμό των ναυτεργατών γιατί αυτό θα είχε κόστος για τους εφοπλιστές, τώρα τους αξιοποιεί για να περάσει αυτήν τη ρύθμιση.

Να αποσυρθεί!

Οι βουλευτές του ΚΚΕ μεταφέροντας το αίτημα των ναυτεργατικών σωματείων απαίτησαν την απόσυρση εδώ και τώρα της τροπολογίας, ενώ η Κοινοβουλευτική Ομάδα του Κόμματος κατέθεσε και αίτημα ονομαστικής ψηφοφορίας.

Η βουλευτής του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου ως ειδική αγορήτρια του νομοσχεδίου κατήγγειλε και το γεγονός ότι η κυβέρνηση έφερε την τροπολογία νύχτα και λίγη ώρα αφού είχε ολοκληρωθεί η συζήτηση του νομοσχεδίου στην αρμόδια κοινοβουλευτική Επιτροπή. «Δούλους θέλουν οι εφοπλιστές, αυτό κάνετε. Χωρίς συζήτηση, με τροπολογίες της νύχτας, για να μην τις δει η μέρα και ντραπεί», τόνισε χαρακτηριστικά.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος χαρακτήρισε την τροπολογία τερατούργημα, τονίζοντας ότι «καταργεί την οργανική σύνθεση στα πλοία, τσακίζει οτιδήποτε είχε απομείνει από εργασιακά δικαιώματα στους ναυτεργάτες», σε μία περίοδο που «οι εφοπλιστές χτίζουν νέα βαπόρια και βλέπουν τα κέρδη τους να εκτινάσσονται λόγω της εκτίναξης των ναύλων». Ενώ χαρακτήρισε πρόκληση την επίκληση από την κυβέρνηση των εγκλωβισμένων ναυτεργατών, όταν εδώ και ενάμιση χρόνο δεν έκανε τίποτα.

Ζητούν άμεση συνεδρίαση της ΕΕ της ΠΝΟ

Να αποσυρθεί τώρα η τροπολογία, απαιτούν τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ - «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» - ΠΕΕΜΑΓΕΝ με δελτίο Τύπου - καταγγελία τους, όπου τονίζουν ότι η τροπολογία αποτελεί συνέχεια του αντεργατικού ν.4714/2020 που κατάργησε την κλαδική ΣΣΕ στα ποντοπόρα καράβια και αναδεικνύει ότι «το εφοπλιστικό κεφάλαιο και οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις που το υπηρετούν για την ενίσχυση των κερδών του, δεν διστάζει να γίνεται πιο βίαιο, πιο επιθετικό, να αυξάνει διαρκώς την άγρια εκμετάλλευση των ναυτεργατών».

Ως επιπλέον απόδειξη της έντασης της επιθετικότητας των εφοπλιστών στους ναυτεργάτες σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, αναφέρουν στο ίδιο δελτίο Τύπου την αξίωση των εφοπλιστών των πορθμείων να υπογραφεί ΣΣΕ με 0% αύξηση για το 2020 και το 2021 (δεν είχε υπογραφεί πέρσι) και μείωση του χρόνου της άδειας από 3,5 μέρες σε 2,5 μέρες, με ό,τι σημαίνει αυτό και για τη μείωση των αποδοχών των πληρωμάτων.

Τα σωματεία καταλήγουν ότι οι εξελίξεις «επιβάλλουν την άμεση συνεδρίαση της ΕΕ της ΠΝΟ, για τη λήψη αγωνιστικών και απεργιακών κινητοποιήσεων», ενώ απευθύνουν κάλεσμα για συμμετοχή στο παναττικό συλλαλητήριο στις 4 Νοέμβρη.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ