Σάββατο 9 Ιούλη 2022 - Κυριακή 10 Ιούλη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 38
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
«ΑΓΟΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ»
Με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνεχίζεται το «φαγοπότι» των επιδοτήσεων

Αφθονο «ζεστό» χρήμα και προνόμια συνεχίζει να προσφέρει απλόχερα η κυβέρνηση της ΝΔ στους επιχειρηματικούς ομίλους, από τη λεηλασία του λαού. Μετά τους εφοπλιστές, τις αεροπορικές εταιρείες και άλλους, τώρα σειρά έχουν και οι σιδηροδρομικές εταιρείες να εισπράξουν ως ενίσχυση εκατοντάδες εκατομμύρια, όπως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ, δηλαδή ο ιταλικός κολοσσός «Ferrovie Dello Stato Italiane».

Με σύμβαση που επικυρώθηκε την περασμένη Παρασκευή στην Ολομέλεια της Βουλής, η σιδηροδρομική εταιρεία θα τσεπώσει 750 εκατομμύρια ευρώ για να εκτελεί δρομολόγια στις δήθεν «άγονες γραμμές» (αλά ακτοπλοϊκές εταιρείες) με ανάθεση δημόσιας υπηρεσίας.

Η σύμβαση έχει ισχύ για 15 χρόνια, στη διάρκεια των οποίων η εταιρεία θα εισπράττει κάθε χρόνο 50 εκατομμύρια, χωρίς βέβαια να αποκλείεται και «αναπροσαρμογή» προς τα πάνω. Οσο για το ποιες είναι οι «άγονες γραμμές», είναι χαρακτηριστικό ότι μία απ' αυτές είναι το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη!

Υπενθυμίζεται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ιδιωτικοποιήθηκε από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το 2017, αφού πρώτα η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ είχε «σπάσει» τον ΟΣΕ σε εταιρείες, με την κυβέρνηση της ΝΔ να συνεχίζει το έγκλημα. Πρόκειται για εξελίξεις που απορρέουν από τη στρατηγική της ΕΕ για την «απελευθέρωση» των σιδηροδρόμων, προκειμένου ανεμπόδιστα να εξασφαλίζονται νέα πεδία κερδοφορίας στους ομίλους.

Ο ΣΥΡΙΖΑ καταψήφισε τη σύμβαση ...σε ένδειξη διαμαρτυρίας, επειδή «τρία χρόνια έχετε εγκαταλείψει τα πάντα στο κομμάτι της συντήρησης. Πώς μπορούμε έτσι να προσελκύσουμε επενδυτές;», όπως ανέφερε η κοινοβουλευτική του εκπρόσωπος Χ. Καφαντάρη. Αντίστροφα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Αχ. Καραμανλής κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι δικό του είναι το «κατόρθωμα», λόγω των όρων που υπέγραψε όταν ιδιωτικοποίησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και πάει λέγοντας.

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Λεωνίδας Στολτίδης, καταψηφίζοντας τη σύμβαση, ανέδειξε τις συνέπειες που έχει για τον λαό η πολιτική της «απελευθέρωσης». Αναφέρθηκε συγκεκριμένα στις αυξήσεις των εισιτηρίων, στις καθυστερήσεις των δρομολογίων, στο απαρχαιωμένο δίκτυο, στη χειροτέρευση των όρων δουλειάς και αμοιβής των εργαζομένων για να εξασφαλίζεται η κερδοφορία των ομίλων.

Ο δε κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης ανέδειξε την ταύτιση όλων με τη στρατηγική της ΕΕ για την «απελευθέρωση», που οδήγησε βέβαια στην ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων, και πρόσθεσε ότι αυτό το διάστημα επιτυγχάνεται και ένας δεύτερος στόχος, η μεταφορά με τον σιδηρόδρομο στρατιωτικού υλικού του ΝΑΤΟ.

Η ΕΕ, συνέχισε, έχει υιοθετήσει τις απαιτήσεις του ΝΑΤΟ όλες οι προδιαγραφές στις υποδομές να εξυπηρετούν τις ανάγκες του δολοφονικού οργανισμού για μεταφορά υλικού και όπλων εναντίον των λαών.

Απάντηση έδωσε και στα περί κρατικοποίησης που πρότεινε το ΜέΡΑ25, τονίζοντας ότι στον καπιταλισμό «καλή κρατικοποίηση δεν υπάρχει, γιατί το αστικό κράτος λειτουργεί με βάση τα συμφέροντα του κεφαλαίου» και αυτό έχει πια αποδειχθεί πλήρως.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ