Τετάρτη 15 Μάρτη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Επιμένει να κρύβει τη διαχρονική εγκληματική πολιτική στα τρένα

Eurokinissi

Στις «διαχρονικές παθογένειες» και στο «βαθύ κράτος του αναχρονισμού» επέρριψε τις ευθύνες για το έγκλημα στα Τέμπη ο Κυρ. Μητσοτάκης και χθες το πρωί, σε κυβερνητική σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου με τους εκπροσώπους των ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και «Hellenic Train», σε άλλη μια προσπάθεια να κρύψει τις πολιτικές ευθύνες της δικής του κυβέρνησης όπως και όλων των προηγούμενων, που εφάρμοσαν την εγκληματική πολιτική «απελευθέρωσης» των σιδηροδρόμων, της ΕΕ.

Επισήμως αντικείμενο ήταν η «επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων», με συζήτηση πάνω στο χρονοδιάγραμμα «με πρόσθετα μέτρα ασφάλειας», στην «αυστηρή τήρηση του χρονοδιαγράμματος για την υλοποίηση της σύμβασης σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης», ενώ συζητήθηκαν επίσης η «ενδελεχής επιθεώρηση των υποδομών» και η «ενίσχυση» των ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ με προσωπικό.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο πρωθυπουργός υποστήριξε ότι η ανάληψη της πολιτικής ευθύνης από πλευράς του «είναι μία αναγνώριση διαχρονικών παθογενειών που οδήγησαν σε αυτό το ατύχημα» αλλά και «άρνηση της συνθηκολόγησης με τις αιτίες που το προκάλεσαν». Περίπου έψεξε τους εργαζόμενους στον κλάδο, λέγοντας ότι «οφείλουν να γίνουν η όψη του νέου, ανανεωμένου προσώπου των τρένων μας», καθώς «ακούσαμε διαλόγους που προκαλούν και οργή και ντροπή». «Καμία τέτοια συμπεριφορά πια δεν μπορεί να είναι ανεκτή», ανέφερε, φτιάχνοντας κλίμα μπροστά στην πολυδιαφημισμένη απόδοση ευθυνών.

Συνεχίζοντας είπε ότι μετά την τραγωδία «η πρώτη προτεραιότητα είναι ένα ασφαλές (...) σχέδιο άμεσης επαναλειτουργίας των σιδηροδρόμων μας, ενδεχομένως (...) με ένα περιορισμένο συγκοινωνιακό φορτίο», ενώ μόλις τώρα, μετά τους 57 νεκρούς, σημείωσε ότι προέχει και η «επιτάχυνση πια της ολοκληρωμένης εγκατάστασης του συστήματος τηλεδιοίκησης στον κεντρικό άξονα της χώρας». Παρέπεμψε δε στην «τεχνική βοήθεια» και στη μεταφορά τεχνογνωσίας από την ΕΕ ώστε «να χαράξουμε ένα μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο σχέδιο για τους σιδηροδρόμους, πια, του 2030», ενώ μόλις το 13% του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου έχει συστήματα τηλεδιοίκησης, λόγω κόστους.

Ο ορισμός της υποκρισίας

Σε κάθε περίπτωση, επέμεινε ότι «ο αντίπαλός μας και εδώ είναι το βαθύ κράτος του αναχρονισμού» και έβαλε πρόταγμα «να καταπολεμήσουμε τις νησίδες εκείνες που αντιστέκονται στον εκσυγχρονισμό», αναζητώντας «τη συνεργασία και την συμπαράταξη όλων», πρόθυμους δηλαδή στην προσπάθεια συγκάλυψης του προδιαγεγραμμένου εγκλήματος στα Τέμπη, αλλά και στο άνοιγμα νέων πεδίων κερδοφορίας για το κεφάλαιο, μακριά από την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών του λαού.

Σε αυτήν τη βάση, ακολούθησαν αργότερα χθες το απόγευμα ανακοινώσεις από τον υπουργό Επικρατείας, αρμόδιο και για Θέματα Υποδομών και Μεταφορών, Γ. Γεραπετρίτη, ο οποίος διευκρίνισε πως (για λόγους όπως ότι «η καθυστέρηση έναρξης της λειτουργίας, έστω και με περιορισμένο αριθμό δρομολογίων, εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους κλοπών ή/και δολιοφθορών» ή ότι «υπάρχει σοβαρότατο πρόβλημα στις εμπορευματικές μεταφορές προς τα γειτονικά κράτη») θα υπάρξει σταδιακή επανεκκίνηση λειτουργίας του σιδηρόδρομου σε 5 φάσεις (ανά πενθήμερο).

Στις 22 Μάρτη προγραμματίζονται για επανεκκίνηση: Προαστιακός Πειραιάς - Αθήνα - Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών - Αεροδρόμιο. Προαστιακός Κάντζα - Λιόσια. Προαστιακός Αθήνα - Οινόη - Χαλκίδα. Θεσσαλονίκη - Φλώρινα. Θεσσαλονίκη - Δράμα. Αλεξανδρούπολη - Ξάνθη. Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο. Κάτω Αχαΐα - Πάτρα. Πάτρα - Ρίο. Διακοφτό - Καλάβρυτα. Ολυμπία - Πύργος - Κατάκολο. Βόλος - Μηλιές. Εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη). Και εμπορευματικά Θριάσιο - Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως).

27 Μάρτη προγραμματίζεται για επανεκκίνηση επιπλέον ο προαστιακός Αθήνα - Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών - Κόρινθος - Κιάτο - Αίγιο.

1η Απρίλη προγραμματίζονται για επανεκκίνηση επιπλέον: «InterCity» Αθήνα - Θεσσαλονίκη (1 πρωινό ζεύγος). Προαστιακός Θεσσαλονίκη - Λάρισα. Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα. Λάρισα - Βόλος. Λαμία - Στυλίδα.

6 Απρίλη προγραμματίζεται προσθήκη («κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών»): «InterCity» Αθήνα - Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως) και εμπορευματικά Θριάσιο - Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως).

11 Απρίλη προγραμματίζεται προσθήκη («κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών») και των λοιπών δρομολογίων.

Τουλάχιστον μέχρι την οριστική παράδοση των έργων «τεχνολογικής αναβάθμισης» του δικτύου (τη βλέπουν για «τις αρχές του επόμενου φθινοπώρου»), θα εφαρμόζονται μέτρα όπως: Στελέχωση σταθμών με 2 σταθμάρχες. Μείωση ταχύτητας σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση, σε 80 χλμ. την ώρα και 100 χλμ. την ώρα, για προαστιακούς - εμπορευματικούς και επιβατικές αμαξοστοιχίες αντιστοίχως. Στελέχωση όλων των προαστιακών συρμών με 2 μηχανοδηγούς. Στελέχωση των προαστιακών συρμών με 1 συνοδό.

Αφού χάθηκαν τόσες ζωές, βάζουν «μηχανισμούς επίλυσης προβλημάτων», όπως την «δημιουργία Technical Help Desk με σκοπό την ανταλλαγή τεχνικών πληροφοριών μεταξύ των μηχανοδηγών και της τεχνικής βάσης για την άμεση επίλυση τεχνικών προβλημάτων κατά την πορεία ενός συρμού».

Ως προς τη «διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού», ανακοίνωσαν «ταχεία ολοκλήρωση πρόσληψης προσωπικού στον ΟΣΕ βάσει προγραμματισμού για το έτος 2022 που βρίσκεται σε εκκρεμότητα» και ενώ κλείνει ήδη το πρώτο τρίμηνο του 2023. «Για λόγους ταχύτητας», όπως αναφέρουν, «από την υφιστάμενη προκήρυξη 2022 θα καλυφθεί και ο προγραμματισμός προσλήψεων 2023 για κρίσιμους τομείς συντήρησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης, καθώς και τεχνικού προσωπικού», αφήνοντας ωστόσο άλλους τομείς εκτός. Αλλωστε εξετάζουν μόνο τη «διερεύνηση δυνατότητας ανανέωσης συμβάσεων με το προσωπικό φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων».

Ως προς την «αναβάθμιση και επιτήρηση υποδομών», η κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες «αυστηρή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωσης των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα», αυτό δηλαδή που καρκινοβατεί χρόνια ολόκληρα, μετά κι από άλλες τέτοιες εξαγγελίες στο παρελθόν. Παραπέρα, «άμεση προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάταξη και συντήρηση σηράγγων», για τις οποίες επίσης έβαζαν θέμα εδώ και χρόνια οι εργαζόμενοι, αλλά κυβερνήσεις και διοικήσεις το παρέκαμπταν μέχρι το έγκλημα της προηγούμενης βδομάδας. Αλλωστε, κάτω από τη λαϊκή κατακραυγή και καθώς μετράμε θύματα χρόνια τώρα, ανακοίνωσαν χθες «συμπερίληψη στα μέτρα στήριξης των οικογενειών των θανόντων από δεκαετία σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα».

Προβάλλοντας και σε αυτήν την περίπτωση ως φάρμακο την παραπέρα καταστολή, ανακοίνωσαν «αστυνομική προστασία υποδομών σε κρίσιμα σημεία του δικτύου», όπως και «ποινική αναβάθμιση εγκλημάτων κλοπής και κλεπταποδοχής σιδηροδρομικού υλικού».

Τέλος, σήμερα Τετάρτη θα συνεδριάσει στη Βουλή η Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, την οποία αναμένεται να ενημερώσει ο Γ. Γεραπετρίτης.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ