Τετάρτη 10 Γενάρη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΙΘΑΚΗ
Διακόπτει ξανά την απευθείας σύνδεση με Πάτρα η «Levante Ferries»

Τη διακοπή της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Ιθάκης - Σάμης - Πάτρας αποφάσισε για άλλη μια χρονιά η εταιρεία «Levante Ferries», που εκμεταλλεύεται τη συγκεκριμένη γραμμή, δημιουργώντας μεγάλα προβλήματα στις μετακινήσεις των κατοίκων της Ιθάκης και της Κεφαλονιάς. Το «μέτρο» τέθηκε σε ισχύ από χτες Τρίτη και για δύο μήνες, εξαναγκάζοντας τον λαό σε μεγάλη ταλαιπωρία προκειμένου να μη θιχτεί η κερδοφορία της εταιρείας.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η «Levante Ferries» προχωρά στη συγκεκριμένη περικοπή δρομολογίου, αφού σχεδόν κάθε χρόνο απ' όταν το ανέλαβε εφαρμόζει την ίδια τακτική για τους χειμερινούς μήνες, σε αντίθεση με το καλοκαίρι, που η κίνηση αυξάνεται.

Το γεγονός καταγγέλλει η ΚΟΒ Ιθάκης του ΚΚΕ, επισημαίνοντας για τη στάση της εταιρείας: «Μας κάνει δε "δώρο" την ακτοπλοϊκή σύνδεση με το λιμάνι της Κυλλήνης, αφού αυτή η γραμμή δεν επιδοτείται. Ετσι ξαναρχίζει η Οδύσσεια των κατοίκων και των επισκεπτών του νησιού μας, ιδιαιτέρως εκείνων που δεν διαθέτουν αυτοκίνητο, για ένα ταξίδι ανάγκης σε Αθήνα ή Πάτρα και αντίστροφα».

Εξηγεί πως «το απαράδεκτο καθεστώς που επιβάλλουν όλες οι εταιρείες σε όλη την Ελλάδα είναι αποτέλεσμα της πολιτικής της ΕΕ, της πολιτικής που ασκείται από τη σημερινή και όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις» και υλοποιείται εκ νέου, παρά και την προ διμήνου σύσκεψη στο δημαρχείο Ιθάκης, παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας, όταν θίχτηκε ξανά το συγκεκριμένο ζήτημα, προκειμένου να μην επαναληφθούν τα ίδια προβλήματα.

«Αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά πως η περίφημη σύμβαση επιδότησης της γραμμής, που γεμίζει με ζεστό χρήμα από τη φορολογία του ελληνικού λαού τις τσέπες του εφοπλιστή και ανακοινώνεται με τυμπανοκρουσίες κάθε χρόνο από κυβέρνηση, δήμο και Περιφέρεια, είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του εφοπλιστικού κεφαλαίου και όχι στις πραγματικές λαϊκές ανάγκες. Είναι συνέχεια των πολιτικών που εφαρμόζονται διαχρονικά από όλες τις κυβερνήσεις (ΠΑΣΟΚ- ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ και των διαφόρων συμπληρωμάτων τους)», επισημαίνει η ΚΟΒ Ιθάκης και προσθέτει:

«Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες δεν πρέπει να πραγματοποιούνται για να συσσωρεύουν κέρδη οι εφοπλιστές, αλλά πρωτίστως για να εξυπηρετείται η απρόσκοπτη, συνεχής, ασφαλής και φτηνή μετακίνηση των εργαζομένων και του λαού με σύγχρονα πλοία», και επιπλέον «δεν μπορούν να προσαρμόζονται ή και να καταργούνται οι συγκοινωνιακές γραμμές όποτε οι εφοπλιστές διαπιστώνουν ότι δεν πιάνουν το ποσοστό κέρδους που επιθυμούν, δεν μπορούν να βάζουν στη ζυγαριά κόστους - οφέλους το δικαίωμα στη μεταφορά του λαού με τα κέρδη του εφοπλιστή».

Καλεί τον λαό να βγάλει τα συμπεράσματά του, να σκεφτεί ότι «όσο οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες σχεδιάζονται με βάση τα συμφέροντα των εφοπλιστών, οι νησιώτες θα υφίστανται τις βαριές συνέπειες της απομόνωσης και την αίσθηση του αποκλεισμού στη ζωή τους, αφού η καπιταλιστική ανάπτυξη και η ανταγωνιστικότητα είναι ασυμβίβαστες με την εξυπηρέτηση του λαού και των αναγκών του».

Και απαιτεί: «Καθημερινή, απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά και μεταξύ των νησιών, καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου. Ασφαλή και σύγχρονα πλοία. Ουσιαστική προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Μείωση της τιμής των εισιτηρίων των επιβατών και των ναύλων των οχημάτων κατά 50%. Ειδικά μέτρα για τα ΑμεΑ, τους πολύτεκνους, τους συνταξιούχους, τους φοιτητές. Μισθούς και συντάξεις, εργασιακά - ασφαλιστικά δικαιώματα που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες των εργατών της θάλασσας».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Δεν πέρασαν η απεργοσπασία και η ποινικοποίηση(2022-11-12 00:00:00.0)
Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες για τις ανάγκες των εργαζομένων(2022-07-06 00:00:00.0)
Δεδομένες οι παχυλές επιδοτήσεις και τα προνόμια των εφοπλιστών(2019-08-20 00:00:00.0)
Θίχτηκαν...(2018-07-03 00:00:00.0)
Ανοιξαν το δρόμο για να πληρωθούν(2009-06-12 00:00:00.0)
Αφήνουν ακάλυπτα 26 νησιά(2002-02-07 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ