Τετάρτη 10 Γενάρη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ «ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ»
Τρίβουν τα χέρια τους οι εταιρείες για το νέο ρεκόρ επιβατικής κίνησης

Τα τσακισμένα εργατικά δικαιώματα και η εντατικοποίηση πίσω από την εκτόξευση των κερδών / Στην επόμενη φάση η ιδιωτικοποίηση

Το πινακάκι μίας από τις μεγαλύτερες εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης μαρτυρά τον «κανόνα» των «ατυχημάτων» για τους εργαζόμενους
Το πινακάκι μίας από τις μεγαλύτερες εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης μαρτυρά τον «κανόνα» των «ατυχημάτων» για τους εργαζόμενους
Κάθε προηγούμενο ξεπέρασε η επιβατική κίνηση στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος» για το 2023. Πάνω από 28 εκατομμύρια επιβάτες διακινήθηκαν τη χρονιά που μας πέρασε μέσω του αεροδρομίου και πιο συγκεκριμένα έφτασαν τους 28.174.150. Σημειώθηκε έτσι αύξηση κατά 24% από το 2022 αλλά και ξεπεράστηκαν τα προ πανδημίας επίπεδα και ιδιαίτερα η χρονιά - ρεκόρ του 2019, οπότε είχαν ταξιδέψει 25,57 εκατομμύρια επιβάτες.

Αναλυτικά, τόσο η εγχώρια, όσο και η διεθνής επιβατική κίνηση ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2022 κατά 18,9% και 26,4%, αντίστοιχα, ενώ παρουσίασαν άνοδο και σε σύγκριση με το 2019, κατά 13,3% και 8,8% αντίστοιχα. Αυξημένη αναλόγως ήταν η επιβατική κίνηση και στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.

Μαζί με το παραπάνω ρεκόρ είναι κατανοητό πως αναμένεται ρεκόρ κερδοφορίας και για τους ομίλους που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των αερομεταφορών. Χαρακτηριστικές εξάλλου είναι οι πρόσφατες προβλέψεις σε παγκόσμια κλίμακα για τα κέρδη, που θα έφταναν τα 23,3 δισ. δολάρια το 2023, σύμφωνα με τη Διεθνή Ενωση Αερομεταφορών (IATA).

Σε κάθε περίπτωση, τα απογειωμένα κέρδη των ομίλων στις αερομεταφορές για άλλη μια χρονιά «τροχοδρομήθηκαν» στα τσακισμένα δικαιώματα των εργαζομένων σε αυτές, στην κακοπληρωμένη δουλειά, στην εντατικοποίηση, στις συμβάσεις ομηρίας - ορισμένου χρόνου, στην έλλειψη μέτρων ασφάλειας στην εργασία και προστασίας της υγείας. Είναι ενδεικτικό ότι πέρυσι ήταν εκατοντάδες οι παραιτήσεις νέων και παλαιότερων εργαζομένων στον χώρο του αεροδρομίου λόγω των ασφυκτικών συνθηκών εργασίας.

Προχωρά η ιδιωτικοποίηση


Στο μεταξύ, σε νέα φάση ιδιωτικοποίησης μπαίνει το «Ελευθέριος Βενιζέλος». Αυτή επιτυγχάνεται μέσω του νέου νομοσχεδίου που ήρθε προς ψήφιση στη Βουλή, το οποίο προβλέπει τη διαδικασία εισαγωγής του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών στο Χρηματιστήριο και την τροποποίηση της σύμβασης που είναι σε ισχύ από το 1995. Καταργείται έτσι το ανώτατο ποσοστό συμμετοχής που είχε τεθεί για τους μετόχους πλην του ελληνικού Δημοσίου. Με τη διάθεση του 30% που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ στο Χρηματιστήριο, κάλλιστα το καναδικό fund «PSP Investments», που κατέχει το 40% + 60 μετοχές, μπορεί μέσω εξαγοράς να γίνει ο κύριος μέτοχος, με δημοσιεύματα να αναφέρουν ότι ήδη υπάρχει ανάλογη συμφωνία για το 10%. Σημειώνεται ότι ακόμη 25% κατέχει το Υπερταμείο και 5% η οικογένεια Κοπελούζου.

Συν τοις άλλοις το νομοσχέδιο προβλέπει ότι η εταιρεία μπορεί να συνάπτει συμβάσεις μεγάλης διάρκειας και με ημερομηνία λήξης μεταγενέστερη από τη λήξη της σύμβασης ανάπτυξης («επικαρπία») του αεροδρομίου, δηλαδή την πεντηκονταετία (με έτος λήξης το 2045), έπειτα από έγκριση του υπουργού Εθνικής Οικονομίας, ο οποίος δεν μπορεί να καθυστερεί αδικαιολόγητα την έγκριση αυτή, εφόσον η ανάγκη υπέρβασης της 50ετίας «πιστοποιείται από ανεξάρτητο χρηματοοικονομικό σύμβουλο, ότι οι εν λόγω συμβάσεις είναι προς όφελος του αεροδρομίου και από τη φύση τους δεν θα μπορούσαν να είναι μικρότερης διάρκειας».

Το «μπες - βγες» του κράτους με γνώμονα τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων αφορά και δεύτερο άρθρο του νομοσχεδίου. Με αυτό, αφού πρώτα το κράτος αγόρασε, δίνοντας 120 εκατ. ευρώ, μετοχές της «Αegean» ασκώντας το δικαίωμα που προέβλεπε ο νόμος για την κρατική ενίσχυση το 2021, τώρα κυρώνεται η συμφωνία για επαναγορά των μετοχών από την τελευταία έναντι μόλις 85,4 εκατομμυρίων ευρώ.

Ο στόχος του νομοσχεδίου που φέρνει η κυβέρνηση είναι «η ενίσχυση της κερδοφορίας των ομίλων των αερομεταφορών, χωρίς βέβαια καμιά αναφορά στα δικαιώματα των εργαζομένων αλλά και τις εργασιακές σχέσεις - γαλέρα στον χώρο των αερομεταφορών», τόνισε χτες στη σχετική συζήτηση στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής η Διαμάντω Μανωλάκου, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.

Σημείωσε πως αυτήν τη στιγμή ο διεθνής αερολιμένας διοικείται και λειτουργεί ως εταιρεία του ιδιωτικού τομέα, με το ελληνικό Δημόσιο να έχει το 55% των μετοχών και το 45% να έχει ιδιωτικοποιηθεί από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, που συνεχίζει και η σημερινή, ακόμα και αν σήμερα αυτές οι δυνάμεις μπορεί να το καταψηφίζουν με άλλο σκεπτικό.

Υπενθύμισε πως κατά την πανδημία το «Ελ. Βενιζέλος» και άλλες εταιρείες επιδοτήθηκαν με κρατικό χρήμα και την ίδια ώρα συμπίεζαν ακόμα περισσότερο τα δικαιώματα των εργαζομένων, με απολύσεις, μη ανανεώσεις συμβάσεων, εντατικοποίηση για το υπόλοιπο προσωπικό, αξιοποιώντας όλο το αντεργατικό οπλοστάσιο κυβέρνησης και ΕΕ.

«Οι απεργίες που ξεσπούν στον κλάδο και σε άλλες χώρες αντανακλούν την εκμετάλλευση και τα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων, με κυριότερα ουσιαστικές αυξήσεις μισθών και προσλήψεις μόνιμου προσωπικού» ανέφερε.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Κριτήριο ενίσχυσης του ΚΚΕ η σταθερή στάση του απέναντι στην «απελευθέρωση» των Μεταφορών(2023-03-31 00:00:00.0)
Σοβαρά προβλήματα από την υποχρηματοδότηση και τις τεράστιες ελλείψεις προσωπικού(2015-04-10 00:00:00.0)
Επιταχύνονται οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης(2014-08-07 00:00:00.0)
Οι Γερμανοί διατάζουν, η κυβέρνηση ...εκτελεί!(2005-04-16 00:00:00.0)
Οι Γερμανοί πουλάνε το αεροδρόμιο(2005-03-02 00:00:00.0)
«Παράτες» για τα Σπάτα(2000-10-10 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ