Παρασκευή 28 Ιούνη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΕΟ ΕΠΙΚIΝΔYΝΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΜΕ ΤΡΕΝΑ ΣΤΗ ΣΙΝΔΟ
Το «πάμε κι όπου βγει» οδηγεί σε νέα Τέμπη

Παραλίγο σύγκρουση επιβατικού με εμπορικό που μετέφερε πυρομαχικά στην Ουκρανία

Δεκάξι μήνες μετά το έγκλημα στα Τέμπη, όπου στη μετωπική σύγκρουση τρένων σκοτώθηκαν και κάηκαν 57 άνθρωποι και εκατοντάδες τραυματίστηκαν, η κατάσταση στις σιδηροδρομικές διαδρομές είναι ακριβώς στα ίδια χάλια, βάζοντας σε κίνδυνο τις ζωές των εργαζομένων, των επιβατών αλλά και ανθρώπων σε κατοικημένες περιοχές από τις οποίες διέρχονται τα τρένα.

Το περιστατικό αποκαλύφθηκε σε χθεσινό δημοσίευμα («Εφημερίδα των Συντακτών»), το οποίο αναφέρεται σε τηλεγράφημα του ΟΣΕ που το καταγράφει, και είναι ενδεικτικό ότι το «πάμε κι όπου βγει» είναι η συνθήκη που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι εργαζόμενοι στις εταιρείες που διαχειρίζονται το σιδηροδρομικό έργο. Συγκεκριμένα, στις 29 Μάη το μεσημέρι παραλίγο να συμβεί παρόμοια τραγωδία όπως στα Τέμπη ή και μεγαλύτερη στη Θεσσαλονίκη, κοντά στη Σίνδο, όπου η αμαξοστοιχία Intercity (ΙC 50) που ερχόταν από την Αθήνα λίγο έλειψε να συγκρουστεί πλαγιομετωπικά με την εμπορική αμαξοστοιχία 64931, που σύμφωνα με καταγγελίες εργαζομένων μετέφερε πυρομαχικά για την ιμπεριαλιστική σύγκρουση στην Ουκρανία. Η εν λόγω αμαξοστοιχία φρέναρε την τελευταία στιγμή, μετά από αναίρεση προηγούμενης εντολής από τους σταθμάρχες.

Αυτή η επικίνδυνη κατάσταση προέκυψε επειδή δεν υπάρχει κανένα ουσιαστικό σύστημα ασφαλείας, τα φωτοσήματα είναι μονίμως κόκκινα και παραβιάζονται αναγκαστικά, ενώ η περιβόητη τηλεδιοίκηση που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση είναι μόνο στα χαρτιά... Ο συγκεκριμένος σταθμός εξακολουθεί να λειτουργεί με βάρδια δύο σταθμαρχών το πρωί και ενός κλειδούχου, και τη νύχτα με έναν σταθμάρχη.

Το πιθανό ολοκαύτωμα, λόγω και του φορτίου με τα πυρομαχικά, θα λάμβανε χώρα στον κεντρικότερο σιδηροδρομικό κόμβο της χώρας (ΤΧ1), όπου συναντιούνται οι γραμμές που φεύγουν από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα και αντίστροφα, προς Ειδομένη - Βόρεια Μακεδονία και προς Προμαχώνα - Αλεξανδρούπολη, που επίσης βρίσκεται κοντά στους χώρους διαλογής εμπορευμάτων και πολύ κοντά στον οικιστικό ιστό της Δυτικής Θεσσαλονίκης.

Και πάλι η ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών προειδοποιούσε!

Οπως είχε συμβεί και με το έγκλημα στα Τέμπη, οι αγωνιστές σιδηροδρομικοί είχαν επισημάνει τους κινδύνους. Συγκεκριμένα, η ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών (συνδικαλιστές που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ) σε ανακοίνωσή της στις 22 Μάη είχε προειδοποιήσει για τους τεράστιους κινδύνους.

Σε αυτήν την ανακοίνωση, πέρα από την καταγγελία της εντατικοποίησης, με 6ήμερη δουλειά στους μηχανοδηγούς πολλές φορές, με ένα ρεπό και μετά ξανά 6ήμερο, και σχετικά με ελλείψεις προσωπικού, επισημαίνεται χαρακτηριστικά:

«Δεκαπέντε μήνες από το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη, οι συνθήκες κυκλοφορίας οδηγούν προδιαγεγραμμένα και σε άλλα τέτοια εγκλήματα.

  • Οταν κανένα μέτρο ασφάλειας στην κυκλοφορία δεν έχει εγκατασταθεί.
  • Οταν ο μηχανοδηγός λόγω συνεχών βλαβών στα συστήματα σηματοδότησης καλείται καθημερινά και κατ' εξακολούθηση να υπερβαίνει τα κόκκινα φωτοσήματα, τότε δημιουργούνται συνθήκες εμφάνισης του "ανθρώπινου λάθους" και προδιαγεγραμμένα οδηγούμαστε σε ατυχήματα.
  • Οταν οι βλάβες στα συστήματα φύλαξης των διαβάσεων είναι συνεχείς.
  • Οταν η εγκατάλειψη του καθαρισμού της γραμμής είναι παντελής, με αποτέλεσμα να πέφτουν δέντρα μέσα στη γραμμή ή να εκδηλώνονται πυρκαγιές δίπλα της.
  • Οταν η εντατικοποίηση της δουλειάς λόγω έλλειψης προσωπικού είναι μεγάλη και οι μηχανοδηγοί δεν ξεκουράζονται.
  • Οταν... Οταν... Οταν...

Και γιατί συμβαίνουν όλα αυτά στον σιδηρόδρομο;

Γιατί τα κέρδη των επιχειρήσεων μπαίνουν πάνω από τις ζωές μας. Γιατί οι πολιτικές που υλοποιούν τον στόχο της όσο γίνεται μεγαλύτερης κερδοφορίας των επιχειρήσεων είναι εγκληματικές. Γιατί αυτές τις εγκληματικές πολιτικές υλοποιεί η κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά και οι προηγούμενες των ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, ακολουθώντας πιστά Οδηγίες και Κατευθύνσεις της ΕΕ, που είχε γνώση της κατάστασης στον ελληνικό σιδηρόδρομο (και τώρα τη γνωρίζει) αλλά λόγω της εγκληματικής της στρατηγικής, του "κόστους - οφέλους", και για να μη "ζημιωθούν" οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, αναβάλλει την ολοκλήρωση των συστημάτων ασφάλειας στα σιδηροδρομικά δίκτυα της ΕΕ μέχρι το 2040. Είναι συνυπεύθυνοι. Η πολιτική της ΕΕ είναι μέρος του προβλήματος και όχι η λύση του, όπως προσπαθούν κάποιοι να παρουσιάσουν.

Την ανάπτυξη που σχεδιάζουν και προωθούν όλοι αυτοί την έχουμε πληρώσει με το πιο βαρύ τίμημα. Να μην την ξαναπληρώσουμε, να βάλουμε μπροστά τις δικές μας ανάγκες, που δεν ταυτίζονται με τις ανάγκες της εργοδοσίας».

Υποβαθμίζει το περιστατικό ο ΟΣΕ

Η απάντηση του ΟΣΕ είναι για άλλη μια φορά στην κατεύθυνση του κουκουλώματος της εγκληματικής πολιτικής της κυβέρνησης. Επιχειρεί να περιορίσει τη σοβαρότητα του συμβάντος, λέγοντας:

«Σε καμία περίπτωση δεν μπορούσε να υπάρξει "Παρ' ολίγο νέα φονική σύγκρουση", όπως αναφέρεται στο πρωτοσέλιδο της εφημερίδας, καθώς δεν υπήρχε λάθος διευθέτηση στην αλλαγή και η απόσταση των 2 τρένων ήταν ασφαλής. Επομένως δεν τέθηκε ΠΟΤΕ ζήτημα σύγκρουσης τρένων».

Προσθέτει: «Η τηλεδιοίκηση όντως δεν λειτουργεί στην περιοχή του ΤΧ1, λόγω ανακαίνισης των συστημάτων και αντικατάστασής τους με νέα, που υλοποιείται από τη Σύμβαση 713 της ΕΡΓΟΣΕ.

Λόγω των έργων η ταχύτητα στο σύμπλεγμα ΤΧ1 είναι στα 20 χλμ. την ώρα και οι διαδρομές των τρένων ΧΑΡΑΣΣΟΝΤΑΙ, όμως δεν κινούνται με φωτοσήματα αλλά με ελιγμοσήματα.

Το ΤΧ1 καλύπτεται από δύο σταθμάρχες και κλειδούχο».

Και καταλήγει: «Υπάρχει σε εξέλιξη διαδικασία έκδοσης πορίσματος και το περιστατικό έχει αναγγελθεί επίσημα με τηλεγράφημα από τον ΟΣΕ στον ΕΟΔΑΣΑΑΜ και τη ΡΑΣ, όπως προβλέπεται από τη σχετική διαδικασία».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ