Σάββατο 1 Ιούνη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 39
ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
Αλλα χίλια ΙΧ αντί πράσινο

Από παλιότερη κινητοποίηση για τη διεκδίκηση χώρων πρασίνου (συγκεκριμένα για πάρκο στο Γουδί), όπου συμμετείχε η «Συμπαράταξη»
Από παλιότερη κινητοποίηση για τη διεκδίκηση χώρων πρασίνου (συγκεκριμένα για πάρκο στο Γουδί), όπου συμμετείχε η «Συμπαράταξη»
Στην πλατεία Αττικής, της κυκλοφοριακής συμφόρησης, του νέφους και του ελάχιστου πράσινου, χωρούν κι άλλα χίλια (!) ΙΧ αυτοκίνητα; Κατά το ΥΠΕΧΩΔΕ, την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ (ΑΜ) και άλλους, προφανώς χωρούν. Γι'? αυτό και αντί να προωθήσουν χώρο πρασίνου και αθλοπαιδιών - όπως ζητούν οι περίοικοι και η ?Συμπαράταξη για την Αθήνα?- σχεδιάζουν άλλο ένα μεγαθήριο από μπετόν συν γκαράζ.

Στην πλατεία στεγάζεται μέχρι και σήμερα το παλιό αμαξοστάσιο των ΗΛΠΑΠ. Παλαιότερα εκπρόσωποι της κυβέρνησης έδωσαν υποσχέσεις σε κατοίκους της περιοχής ότι η εγκατάσταση θα μεταφερθεί στον Κόκκινο Μύλο και ο χώρος θα γίνει πράσινο με παράλληλη κατασκευή αθλητικών εγκαταστάσεων. Ομως η εταιρία ΑΜ προτίθεται να κατασκευάσει εκεί πολυώροφο κτίριο για τις μηχανολογικές της ανάγκες συν μεγάλο γκαράζ. Μάλιστα η εταιρία αντάμα με το ΥΠΕΧΩΔΕ προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) ώστε να τροποποιηθεί το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο του Δήμου στην περιοχή και να υψωθεί η οικοδομή.

Από τη γνωμάτευση του ΣτΕ προκύπτει ότι τα σχέδια αφορούν γκαράζ χιλίων θέσεων. Εξάλλου, το ίδιο το ΣτΕ έκανε λόγο για ?μεγάλης κλίμακας παρεμβάσεις? που προτείνονται, ?ενώ οι περιοχές αυτές ευρίσκονται σε επιβαρυμένα πολεοδομικώς τμήματα της πόλεως των Αθηνών τα οποία θα επιβαρυνθούν ακόμη περισσότερο από τη λειτουργία τωνσταθμών μετρό με τιςχρήσειςπου προβλέπονται στο σχέδιο?.

Τελικά το ΣτΕ εξέδωσε μια όχι και τόσο ικανοποιητική απόφαση, καθώς δεν απέρριπτε την οικοδόμηση. Απλά ζήτησε να συνταχθεί πρώτα σχετική περιβαλλοντική μελέτη, για να εγκριθούν κατόπιν οι αλλαγές στο ρυμοτομικό και να ξεκινήσει η οικοδόμηση. Η δε δημοτική αρχή ? όπως λένε κάτοικοι ? αν και γνώριζε το θέμα, δεν προέβη σε καμία διαμαρτυρία, σε καμία πρόταση ο χώρος να παραμείνει ελεύθερος για τους κατοίκους.

Φορείς της περιοχής όπως ο τοπικός σύλλογος ?Η Αναγέννηση?, ο αθλητικός σύλλογος ?Αετός?, η Ενωση Γονέων του 6ου Δημοτικού Διαμερίσματος Αθήνας και η Επιτροπή κατοίκων, επανειλημμένα έχουν σημειώσει ότι η πλατεία Αττικής ασφυκτιά από καυσαέριο, μπετόν, θορύβους, έλλειψη ελεύθερων χώρων και πρασίνου. Χαρακτηρίζουν μόνη ελπίδα την απομάκρυνση του αμαξοστασίου και τη διαμόρφωση της έκτασης σε πράσινο. Συμπληρώνουν ότι μέρος του εργοταξίου με ελάχιστα χρήματα θα μπορούσε να γίνει κλειστό γυμναστήριο.

Επιπλέον, υπογραμμίζουν την ανάγκη υγιεινής διαβίωσής τους. Οτι δεν μπορεί όλα τα ΙΧ να φτάνουν στην πλατεία για να μετεπιβιβαστούν οι οδηγοί τους στο μετρό. Οτι οπωσδήποτε χρειάζονται λύσεις για την ευκολότερη μετακίνησή τους, χωρίς όμως να επιβαρύνεται η ζωή των περιοίκων, με την παραπέρα συμφόρηση της πλατείας, λόγω της κυκλοφοριακής κίνησης που θα αυξηθεί εκεί.

Η ?Συμπαράταξη? από τον Ιούνη 1999 ακόμα - ανησυχώντας από δημοσιεύματα και από άλλες πληροφορίες ότι θα κατασκευαστούν σε τέτοιες περιοχές γκαράζ και πολυώροφα κτίρια σε βάρος των τελευταίων ελεύθερων χώρων πρασίνου - με επιστολή του αείμνηστου Λεων. Αυδή στον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου προειδοποιούσε για τους κινδύνους και ζητούσε το Σώμα να εξετάσει το ζήτημα. Στο ίδιο πνεύμα μέχρι σήμερα, η Διαμερισματική Σύμβουλος της?Συμπαράταξης? Αλ. Μπενάτου τονίζει πως είναι άμεση ανάγκη να υλοποιηθεί το αίτημα τωνκατοίκων, ?καθ? όλα δίκαιο αν αναλογιστεί κανείς την επιβάρυνση που υφίσταται ήδη σήμερα η περιοχή και που θα βιώσει ακόμα χειρότερες μέρες στο μέλλον, αν προχωρήσουν τα σχέδια της ΑΜ και του ΥΠΕΧΩΔΕ.?


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ