Παρασκευή 13 Αυγούστου 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΓΕΦΥΡΑ ΡΙΟΥ - ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ
Δόθηκε χτες στην κυκλοφορία

Πίσω από το δικομματικό στα χτεσινά εγκαίνια της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου, με αφορμή την απουσία του Κ. Καραμανλή και την παρουσία του Κ. Σημίτη, «κρύφτηκε» η αποικιοκρατική σύμβαση κατασκευής της με την κοινοπραξία γαλλικών και ντόπιων κατασκευαστικών εταιριών. Ολοι οι αρμόδιοι, κυβερνώντες και πρώην, καμάρωναν και κόμπαζαν, αλλά κανείς τους βέβαια δεν αναφέρθηκε στη σκανδαλώδη αποικιοκρατική σύμβαση που δίνει το δικαίωμα στην κοινοπραξία των γαλλικών και ντόπιων εταιριών να την εκμεταλλεύεται για 35 χρόνια (που μπορούν να γίνουν 42) και μάλιστα με υπέρογκα διόδια.

Τα εγκαίνια της γέφυρας έκανε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς, ο οποίος δικαιολόγησε την απουσία του πρωθυπουργού, λέγοντας ότι έχει υποχρεώσεις λόγω Ολυμπιάδας. Ο υπουργός δεν παρέλειψε να απευθυνθεί στα στελέχη του ΠΑΣΟΚ, λέγοντας πως «κανείς πολιτικός και κανένα κόμμα δε διαθέτει τα χρήματα του πατέρα του ή του παππού του για την κατασκευή των έργων». Στα πλαίσια βέβαια της «σεμνότητας και ταπεινότητας» της κυβέρνησης της ΝΔ τόνισε την «ελάχιστη έως μηδαμινή συμμετοχή» του στο έργο. Ο υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Λιάπης στις δηλώσεις του επισήμανε το «υψηλό κόστος».

Ο πρώην πρωθυπουργός Κ. Σημίτης σε μια προσπάθεια να οικειοποιηθεί το έργο η προηγούμενη κυβέρνηση δήλωσε πως το έργο συμβολίζει την «Ελλάδα των αδυναμιών στην Ελλάδα των δυνατοτήτων και απ' την Ελλάδα των χαμηλών επιδόσεων στην Ελλάδα των υψηλών ρυθμών ανάπτυξης». Ο Κ. Λαλιώτης, δήλωσε μεταξύ άλλων:

«Η σημερινή (σ.σ. χτεσινή) μέρα αισιοδοξίας για όλους και για εμάς που είχαμε δημιουργική και ουσιαστική συμβολή και για τους απόντες» είπε ο Κ. Λαλιώτης. Αιχμές για την απουσία του Κ. Καραμανλή άφησαν σε δηλώσεις τους και η Β. Παπανδρέου και ο Χ. Βερελής, ενώ οπαδοί του ΠΑΣΟΚ φώναξαν και σχετικά συνθήματα.

Στην τελετή εγκαινίων τον αγιασμό έκανε ο αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος. Παραβρέθηκαν επίσης ο πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας Χρ. Σαρτζετάκης, ο πρέσβης της Γαλλίας, βουλευτές κ.ά. Μίλησαν επίσης ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της «Γέφυρα Α.Ε.» J. Teyssandier και άλλα στελέχη της εταιρίας.

Το κόστος της γέφυρας έφτασε τα 750 εκατ. ευρώ και η κοινοπραξία «Γέφυρα ΑΕ», ντόπιων και γαλλικών κατασκευαστικών εταιριών, έχει συμμετάσχει οικονομικά μόλις με το 9,5% (70 εκατ. ευρώ). Το υπόλοιπο 90,5% του κόστους καλύφθηκε απ' το δημόσιο με 310 εκατ. ευρώ, και με δάνεια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ύψους 370 εκατ. ευρώ, τα οποία μάλιστα δόθηκαν με την εγγύηση του Δημοσίου για την περίοδο λειτουργίας. Παρά το ελάχιστο ποσοστό συμμετοχής της κοινοπραξίας θα εκμεταλλεύεται η κοινοπραξία για 35 ολόκληρα χρόνια, ενώ έχει το δικαίωμα να επεκτείνει τη σύμβαση για άλλα επτά χρόνια. Τα διόδια που εισπράττει ήδη είναι 9,7 ευρώ.

Η γέφυρα της ζεύξης Ρίου - Αντιρρίου αποτελεί πράγματι ένα τεχνικό επίτευγμα και όνειρο δεκαετιών. Ενώνει τη Στερεά Ελλάδα και την Πελοπόννησο και είναι η μεγαλύτερη σε μήκος καλωδιωτή γέφυρα στον κόσμο, με συνεχές κατάστρωμα 2.250 μ. Είναι η μοναδική που εδράζεται σε βάθος ως 65 μ. κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Ο κάθε πυλώνας έχει ύψος μέχρι και 227 μέτρα. Εχει σχεδιαστεί για να αντέχει σεισμό μέχρι 7 Ρίχτερ, ανέμους μέχρι 250 χιλιόμετρα την ώρα και σύγκρουση με πλοίο 180.000 τόνων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ