Κυριακή 3 Οχτώβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΤΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
Μικρές σελίδες
Οινο-μυστικά (Μέρος Β')

Δυστυχώς η έρευνα δεν επαναλήφθηκε (απ' όσο τουλάχιστον γνωρίζουμε) και τα αποτελέσματα μιας μόνο χρονιάς δεν επαρκούν για να πάρουμε μια σαφή εικόνα. Οπως και να έχει, το χύμα κρασί μόνο αθώο δεν είναι και αυτό το αντιλαμβανόμαστε είτε επιτόπου κατά τη δοκιμή είτε την επομένη μέρα, με κάποια όχι και τόσο επιθυμητά συμπτώματα. Η μόνη λύση για όποιον σέβεται τον εαυτό του και θέλει ανά πάσα στιγμή να ξέρει τι πίνει - αν εξαιρέσουμε την περίπτωση όπου βάζουμε το δικό μας αμπέλι - είναι το εμφιαλωμένο. Η ετικέτα είναι η ταυτότητα του οίνου που δηλώνει την καταγωγή του και αναπαράγει την ιστορία του. Η ετικέτα είναι η εγγύηση του καταναλωτή, σημαίνει πως υπάρχει κάποιος που είναι υπεύθυνος για το προϊόν και θα λογοδοτήσει για κάθε αποδεδειγμένη παρατυπία.

Συνοψίζοντας, η ανάγκη της διαπαιδαγώγησης τόσο των καταναλωτών όσο και των επαγγελματιών είναι επιτακτική και πρέπει να προσαρμόζεται ανάλογα με τις ηλικιακές ομάδες που απευθύνεται. Το πρώτο βήμα αυτής της θετικής επικοινωνίας σε παιδιά και εφήβους μπορεί να γίνει στο σχολείο. Φυσικά δεν εξετάζουμε το ενδεχόμενο να τους δώσουμε το ποτήρι στο χέρια, αλλά να διδαχθούν τη μυθολογία και την ιστορία του κρασιού παράλληλα με τους κανόνες της σωστής κατανάλωσης και τους κινδύνους που εγκυμονούν αν ξεφύγουμε από το μέτρο. Η μύηση των ενήλικων η οποία έχει αναμφίβολα ξεκινήσει από τον οικογενειακό κύκλο πρέπει να ολοκληρωθεί με μια σφαιρική γνώση του προϊόντος τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο και δεν αναφερόμαστε μόνο σε γευστικές και οργανοληπτικές δοκιμασίες, αλλά επισκέψεις σε οινοποιεία και αμπελώνες. Τέλος, η ομάδα των ηλικιωμένων ατόμων ως άμεσα ενδιαφερόμενη για θέματα υγείας μπορεί να ενημερώνεται για τα αποτελέσματα ιατρικών ερευνητικών προγραμμάτων, που κινούνται στον άξονα «υγιεινή και κρασί».

Σίγουρα το θέμα είναι τεράστιο και για την καλύτερη αντιμετώπισή του απαιτείται πιο δυναμική και συντονισμένη κρατική υποστήριξη. Πρέπει όμως να τονιστεί ότι τελικά η επιστροφή στο κρασί δεν είναι το πρόσχημα ούτε η τακτική για μια χειραγώγηση των καταναλωτικών μας τάσεων. Η επιστροφή στο κρασί είναι η επιστροφή στη φύση και τις ανθρώπινες αξίες, είναι η κοινή μας ευθύνη και η υποχρέωση.

Κώστας ΚΑΤΣΙΚΙΑΣ

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ορος επιβίωσης ο συνεταιρισμός (2013-07-27 00:00:00.0)
Αποφάσεις εξαφάνισης της αμπελοκαλλιέργειας (2007-12-21 00:00:00.0)
Προτάσεις για το ξεπάτωμα της αμπελοκαλλιέργειας (2006-06-23 00:00:00.0)
Μικρές σελίδες (2004-09-26 00:00:00.0)
Δραματικές συνέπειες από τις κοινοτικές συμπληγάδες (1996-07-14 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ