Τρίτη 8 Φλεβάρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Σκοτώθηκε ναυτεργάτης

Ενας ακόμα ναυτεργάτης «θάφτηκε» το Σάββατο το βράδυ στις εκατόμβες που έχει ανοίξει το εφοπλιστικό κεφάλαιο. Πρόκειται για 34χρονο Ουκρανό ναύτη, πλήρωμα του πλοίου «MAJA» με σημαία Γιβραλτάρ, ο οποίος στην προσπάθειά του να δέσει τις ντάνες των κοντέινερς που είχαν φορτωθεί στο πλοίο, έπεσε με το κεφάλι από τη δεύτερη ντάνα στην οποία βρισκόταν και από ύψος περίπου 4 μέτρων, στο κατάστρωμα του πλοίου. Το αποτέλεσμα ήταν να «μείνει στον τόπο». Ο ναυτεργάτης μεταφέρθηκε μεν στο Τζάνειο Νοσοκομείο, όμως απλώς διαπιστώθηκε ο θάνατός του.

Τα κοντέινερς είχαν φορτωθεί στο πλοίο από το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του Ικονίου. Η δουλιά του δεσίματος των κοντέινερς, αν και απαιτεί ειδικευμένο προσωπικό, έχει πλέον αποσπαστεί τελείως από τους λιμενεργάτες. Ετσι εφοπλιστές και πράκτορες, προκειμένου να γλιτώσουν καμιά δεκάρα, προσπαθούν να φορτώσουν και αυτήν την εργασία στους ναυτεργάτες, να την εντάξουν στα καθήκοντά τους. Προς το παρόν, ναυτεργάτης ανεβαίνει την ντάνα μόνο αν είναι αλλοδαπός χαμηλόμισθος χωρίς συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα. Από την άλλη, αν το πλήρωμα αρνηθεί, τη δουλιά την αναλαμβάνουν ιδιωτικές εργολαβικές εταιρίες, που, με την ανοχή του ΟΛΠ και στα πλαίσια της ιδιωτικοποίησής του, έχουν ήδη εγκατασταθεί στο λιμάνι. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ΚΟΝ ΕΛΛΑΣ (με μετόχους και πρωτοκλασάτα στελέχη της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ), η οποία απασχολεί ανασφάλιστους αλλοδαπούς, αλλά και λιμενεργάτες επίσης ανασφάλιστους, που προσπαθούν να συμπληρώσουν το εισόδημά τους.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ