Παρασκευή 22 Απρίλη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΟΡΙΣΜΑ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ
«Λεόντεια» η σύμβαση για την Αττική Οδό

Ωστόσο, η δικογραφία μπαίνει στο αρχείο, επειδή «νομιμοποιήθηκε» το 1996 από τη Βουλή!

Αλλοι υπέγραψαν τη «λεόντεια» σύμβαση και άλλοι πληρώνουν...

Eurokinissi

Αλλοι υπέγραψαν τη «λεόντεια» σύμβαση και άλλοι πληρώνουν...
«Εγκλημα χωρίς ενόχους» αποτελεί από χτες η αποικιοκρατικού τύπου ληστρική σύμβαση για την κατασκευή της Αττικής Οδού. Συγκεκριμένα, στο πόρισμά της η εισαγγελέας Πρωτοδικών Ελένη Τουλουπάκη, αν και χαρακτηρίζει «λεόντεια» τη σύμβαση για τα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου, έθεσε τη δικογραφία στο ...αρχείο, επειδή αυτή ψηφίστηκε (δηλαδή νομιμοποιήθηκε) από τη Βουλή - άρα οι ευθύνες δεν μπορούν να προσωποποιηθούν - και επομένως για την κατασκευή του έργου τηρήθηκαν οι νόμιμες διαδικασίες που προβλέπονταν από αυτήν!..

Η υπόθεση είχε φτάσει στη Δικαιοσύνη, με αφορμή δημοσιεύματα των εφημερίδων, αλλά και Ερωτήσεις βουλευτών που κατήγγειλαν το υπέρογκο κόστος υλοποίησης του έργου.

Οπως αναφέρεται στο πόρισμα της Ε. Τουλουπάκη, οι όροι της σύμβασης που κυρώθηκε από τη Βουλή το 1996, τηρήθηκαν στο ακέραιο. Ωστόσο, επισημαίνει ότι η συγκεκριμένη σύμβαση είναι «λεόντειος» και ότι εναπόκειται στους ελεγκτικούς μηχανισμούς του κράτους να εφαρμόσουν τα όσα προβλέπονται από αυτήν, τουλάχιστον για την περίοδο εκμετάλλευσης της Αττικής Οδού από το συγκεκριμένο κατασκευαστικό όμιλο. Οπως αναφέρει συγκεκριμένα το πόρισμα, το Δημόσιο θα πρέπει να παρακολουθεί, μέσω των αρμοδίων μηχανισμών του, τα έσοδα από τη χρήση της Αττικής Οδού, ώστε όταν κριθεί ότι ο ανάδοχος έχει αποσβέσει το κεφάλαιό του, είτε να μειωθεί το εισιτήριο των διοδίων, είτε να εκχωρηθούν στο Δημόσιο τα έσοδα, είτε να δημιουργηθεί ειδικό αποθεματικό, ώστε να μειωθεί ο χρόνος της μέσης ετήσιας απόδοσης. «Λεόντεια» χαρακτήρισε τη σύμβαση και ανώτατη εισαγγελική πηγή, παραδέχτηκε όμως ότι δεν μπορεί να ασκηθεί καμία δίωξη, επειδή έχει κυρωθεί από τη Βουλή!

Σημειώνεται, πάντως, ότι το πόρισμα της εισαγγελέα αποτελεί αναμφισβήτητη δικαίωση του ΚΚΕ που και μέσα στη Βουλή αμφισβήτησε έντονα τη συγκεκριμένη σύμβαση. Αλλωστε, το πόρισμα στηρίχτηκε όχι μόνο στην ίδια τη σύμβαση, αλλά και σε μελέτη γι' αυτήν που έκανε πριν από ένα χρόνο περίπου το ΚΕΠΕ - την οποία ο «Ρ» παρουσίασε σε πρωτοσέλιδό του - και η οποία κατέληγε ακριβώς στο ίδιο συμπέρασμα. Σημειώνουμε ότι ο ιδιωτικός κατασκευαστικός όμιλος, συμμετέχοντας στο συνολικό κόστος του έργου - που τελικά ξεπέρασε κατά πολύ το 1 τρισ. δρχ., μαζί με τις απαλλοτριώσεις που πλήρωσε αποκλειστικά το Δημόσιο - μόνο με περίπου 50 δισ. δρχ., θα το εκμεταλλεύεται για 23 ολόκληρα χρόνια, αναγκάζοντας τους οδηγούς να πληρώνουν διόδια 2,5 ευρώ ακόμη και για διαδρομή λίγων χιλιομέτρων μέσα στον πολεοδομικό ιστό της πρωτεύουσας.

Πόρισμα - κόλαφος για ΠΑΣΟΚ - ΝΔ

Το πόρισμα αυτό αποτελεί κόλαφο, όχι μόνο για την προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, αλλά και για τη σημερινή της ΝΔ, η οποία έχει εξαγγείλει την κατασκευή έξι ακόμη οδικών έργων με παρόμοιες «λεόντειες» «συμβάσεις παραχώρησης», τις οποίες - όπως δήλωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς - θα «νομιμοποιήσει» καταθέτοντάς τες για κύρωση στη Βουλή!

«Η κυβέρνηση προετοιμάζει, σύμφωνα με τις κοινοτικές κατευθύνσεις - τόνισε προχτές στο συνέδριο για τα Δημόσια Εργα, που διοργάνωσε το ΤΕΕ, ο Μάκης Παπαδόπουλος, υπεύθυνος του Τμήματος Οικονομίας της ΚΕ του ΚΚΕ - την επόμενη μέρα της περιβόητης συγχρηματοδότησης, που επιδρά αρνητικά στον προγραμματισμό και την ιεράρχηση των έργων με γνώμονα τις λαϊκές ανάγκες και οδηγεί στη διπλή αφαίμαξη του λαϊκού εισοδήματος προς όφελος του μεγάλου κεφαλαίου. Ο εργαζόμενος θα πληρώσει διπλά σαν χρήστης και σαν φορολογούμενος, διασφαλίζοντας εκ των προτέρων την πλήρη χρηματοδότηση και την κερδοφορία των δήθεν συγχρηματοδοτούμενων έργων της λεγόμενης ιδιωτικής πρωτοβουλίας».

«Ουσιαστικά - επισήμανε ο Μ. Παπαδόπουλος - το κράτος θα μπορούσε μόνο του να παράγει περισσότερα, φθηνότερα και ασφαλέστερα έργα, με τα ίδια χρήματα που καταβάλλει σήμερα στο βωμό της διασφάλισης της κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων μέσω της συγχρηματοδότησης. Τα παραδείγματα των συμβάσεων και της σύντομης ιστορίας του αεροδρομίου Σπάτων, της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου και της Αττικής Οδού, είναι αρκετά διδακτικά σχετικά με το ζήτημα αυτό. Η ΝΔ, με πρώτο σταθμό τους έξι μεγάλους οδικούς άξονες που παραχώρησε στο ιδιωτικό κεφάλαιο το ΥΠΕΧΩΔΕ, συνεχίζει και επιταχύνει στην κατεύθυνση της ισχυροποίησης του μεγάλου κεφαλαίου, της γενικευμένης ιδιωτικοποίησης των κοινωφελών έργων υποδομής και των στρατηγικών τομέων της οικονομίας, στην ίδια δηλαδή κατεύθυνση που βάδισε σταθερά η προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Αποζημιώνει τους εργολάβους επειδή δεν εισέπραξαν όσα ήθελαν από διόδια! (2017-03-31 00:00:00.0)
Μεγάλα έργα σε όφελος κατασκευαστικών ομίλων (2014-05-14 00:00:00.0)
Διόδια (2011-01-14 00:00:00.0)
«Στον αέρα» 48 έργα! (2005-07-13 00:00:00.0)
Εισαγγελέας στα χορηγικά προγράμματα (2004-10-08 00:00:00.0)
Οι χρήστες θα τα πληρώσουν πανάκριβα... (2004-09-15 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ