Τρίτη 23 Αυγούστου 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ
«Επεσε χωρίς καύσιμα με σβηστούς κινητήρες»

Τα πρώτα επίσημα στοιχεία για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνετρίβη το αεροσκάφος δημοσιοποιήθηκαν χτες

Με σβηστούς και τους δύο κινητήρες, λόγω εξάντλησης των καυσίμων, κατέπεσε στην περιοχή του Γραμματικού το μοιραίο «Μπόινγκ» της κυπριακής ιδιωτικής εταιρίας «Ηλιος», παρασύροντας στο θάνατο 121 ανθρώπους.

Αυτό προκύπτει από το πρώτο προκαταρκτικό πόρισμα που παρέδωσε χτες ο πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας (ΕΔΑΑΠ) Ακριβός Τσολάκης στην ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών. Στο δισέλιδο ενημερωτικό σημείωμα που δόθηκε στη δημοσιότητα από το υπουργείο, καταγράφονται τα πρώτα στοιχεία που έχουν αξιολογήσει οι Ελληνες και ξένοι εμπειρογνώμονες, μετά την αποκωδικοποίηση των δύο «μαύρων» κουτιών του αεροσκάφους.

Σύμφωνα με αυτά, όπως αναφέρονται επί λέξει στην επιστολή:

  • Υπάρχει απόδειξη ότι οι κινητήρες του αεροσκάφους έπαψαν να λειτουργούν, λόγω εξάντλησης του καυσίμου των δεξαμενών που αποτέλεσε την τελική αιτία της πτώσης.
  • Υπάρχει απόδειξη ότι στο κάθισμα του κυβερνήτη του αεροσκάφους, ο οποίος σύμφωνα με κατάθεση των χειριστών F - 16, απουσίαζε από τη θέση του κατά τα τελευταία περίπου 10 λεπτά, καθόταν άτομο με μάσκα οξυγόνου, το οποίο προσπάθησε να εκπέμψει δύο συγκεκριμένες φορές σήμα κινδύνου («mayday»), με τα χαρακτηριστικά της πτήσης, με τρόπο που τεχνικά δεν μπορούσε να ακουστεί από κανένα σταθμό. Ο τόνος της φωνής του έδειχνε ότι ήταν άνδρας καταπονημένος ή εξασθενημένος.

Στην επιστολή γίνεται λόγος και για δύο ενδείξεις: Οτι υπήρξε τεχνική ανωμαλία στο σύστημα συμπίεσης του αεροσκάφους. «Εάν τούτο συνέβη - αναφέρεται στο έγγραφο - τότε θα είχε επίπτωση στη φυσική κατάσταση των επιβατών και του πληρώματος».

Επίσης, υπάρχουν ενδείξεις ότι τουλάχιστον ο δέκτης του συστήματος επικοινωνίας (ασύρματος) λειτουργούσε τα τελευταία 30 λεπτά της πτήσης, καθότι έχουν καταγραφεί συνομιλίες άλλων αεροπορικών εταιριών, οι οποίες εξετάζεται. Τα μέλη της Επιτροπής ερευνούν εάν η συσκευή επικοινωνίας είχε παραμείνει στη συχνότητα της Λευκωσίας.

Στην επιστολή αναφέρεται ακόμη ότι στη διερεύνηση ενός αεροπορικού ατυχήματος υπεισέρχονται πολυάριθμοι παράγοντες, οι οποίοι χρήζουν εξονυχιστικής διερεύνησης για την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων. Μεταξύ αυτών των παραγόντων είναι η τοξικολογική έκθεση των ιατροδικαστών, η διερεύνηση των ευρημάτων από την κατασκευάστρια εταιρία, οι καταθέσεις από όλους τους εμπλεκόμενους, στοιχεία για τη συντήρηση και τη λειτουργία του αεροσκάφους, καθώς και στοιχεία για το φορέα, το πλήρωμα, το τεχνικό προσωπικό κλπ., αλλά και στοιχεία που θα προκύψουν από την αναπαράσταση της πτήσης.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Στους 110 νεκρούς ο απολογισμός της αεροπορικής τραγωδίας (2018-05-22 00:00:00.0)
Νέα στοιχεία από Βρετανό πιλότο της «ΗΛΙΟΣ» (2005-08-25 00:00:00.0)
Να αποδοθούν ευθύνες (2005-08-17 00:00:00.0)
«Μιράζ 2000» έπεσε στο Αιγαίο (2003-11-28 00:00:00.0)
Παραδόθηκε το πόρισμα για το «Φάλκον» (2000-08-05 00:00:00.0)
Η απάντηση στα μαύρα κουτιά (2000-07-28 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ