Τα πρώτα επίσημα στοιχεία για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνετρίβη το αεροσκάφος δημοσιοποιήθηκαν χτες
Με σβηστούς και τους δύο κινητήρες, λόγω εξάντλησης των καυσίμων, κατέπεσε στην περιοχή του Γραμματικού το μοιραίο «Μπόινγκ» της κυπριακής ιδιωτικής εταιρίας «Ηλιος», παρασύροντας στο θάνατο 121 ανθρώπους.
Αυτό προκύπτει από το πρώτο προκαταρκτικό πόρισμα που παρέδωσε χτες ο πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας (ΕΔΑΑΠ) Ακριβός Τσολάκης στην ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών. Στο δισέλιδο ενημερωτικό σημείωμα που δόθηκε στη δημοσιότητα από το υπουργείο, καταγράφονται τα πρώτα στοιχεία που έχουν αξιολογήσει οι Ελληνες και ξένοι εμπειρογνώμονες, μετά την αποκωδικοποίηση των δύο «μαύρων» κουτιών του αεροσκάφους.
Σύμφωνα με αυτά, όπως αναφέρονται επί λέξει στην επιστολή:
Στην επιστολή γίνεται λόγος και για δύο ενδείξεις: Οτι υπήρξε τεχνική ανωμαλία στο σύστημα συμπίεσης του αεροσκάφους. «Εάν τούτο συνέβη - αναφέρεται στο έγγραφο - τότε θα είχε επίπτωση στη φυσική κατάσταση των επιβατών και του πληρώματος».
Επίσης, υπάρχουν ενδείξεις ότι τουλάχιστον ο δέκτης του συστήματος επικοινωνίας (ασύρματος) λειτουργούσε τα τελευταία 30 λεπτά της πτήσης, καθότι έχουν καταγραφεί συνομιλίες άλλων αεροπορικών εταιριών, οι οποίες εξετάζεται. Τα μέλη της Επιτροπής ερευνούν εάν η συσκευή επικοινωνίας είχε παραμείνει στη συχνότητα της Λευκωσίας.
Στην επιστολή αναφέρεται ακόμη ότι στη διερεύνηση ενός αεροπορικού ατυχήματος υπεισέρχονται πολυάριθμοι παράγοντες, οι οποίοι χρήζουν εξονυχιστικής διερεύνησης για την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων. Μεταξύ αυτών των παραγόντων είναι η τοξικολογική έκθεση των ιατροδικαστών, η διερεύνηση των ευρημάτων από την κατασκευάστρια εταιρία, οι καταθέσεις από όλους τους εμπλεκόμενους, στοιχεία για τη συντήρηση και τη λειτουργία του αεροσκάφους, καθώς και στοιχεία για το φορέα, το πλήρωμα, το τεχνικό προσωπικό κλπ., αλλά και στοιχεία που θα προκύψουν από την αναπαράσταση της πτήσης.