Παρασκευή 23 Ιούνη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Δεν παίρνει καμιά αλλαγή!

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ

Το κυβερνητικό «προσχέδιο διαλόγου» ανταποκρίνεται στις καπιταλιστικές επιδιώξεις της «βιώσιμης ανάπτυξης» και της «κοινωνικής συνοχής», δηλαδή στις επιδιώξεις για την ενίσχυση της οικονομικής και πολιτικής εξουσίας των μονοπωλίων. Βρίσκεται σε πλήρη σύγκρουση με τα συμφέροντα των νέων και των λαϊκών στρωμάτων για μια δημόσια λαϊκή σύγχρονη Παιδεία.

Το «προσχέδιο» δεν είναι κείμενο διαλόγου, για λόγους ουσίας. Είναι ήδη καταδικασμένο από τις μαζικές κινητοποιήσεις των φοιτητών και των σπουδαστών. Το νομοσχέδιο δεν παίρνει καμία αλλαγή, γι' αυτό και απορρίπτεται. Στο όνομα της αυτοδιοίκησης και της αυτοτέλειας, το «προσχέδιο» προβλέπει την ακόμη στενότερη πρόσδεση των πανεπιστημίων στις απαιτήσεις του κεφαλαίου. Η θεσμοθέτηση της χρηματοδότησης των ιδρυμάτων από άλλες πηγές, πέραν του κρατικού προϋπολογισμού, ανοίγει διάπλατα τις πόρτες στον έλεγχό τους από τους επιχειρηματίες, στις διάφορες επικίνδυνες διασυνδέσεις και στη μεγαλύτερη διαφθορά.

Και στο θέμα της ισότιμης και ενιαίας κρατικής χρηματοδότησης της έρευνας πρέπει να υψωθεί μέτωπο από τους φοιτητές - σπουδαστές, αλλά και από το επιστημονικό διδακτικό προσωπικό που αντιστέκεται και διεκδικεί.

Το «προσχέδιο» πλήττει καίρια το ακαδημαϊκό άσυλο, εφόσον δίνει τη δυνατότητα να χαρακτηρίζονται ως κατάλυσή του οι αγωνιστικές κινητοποιήσεις των φοιτητών οι οποίες εμποδίζουν την οικονομική δραστηριότητα των επιχειρήσεων που λειτουργούν στο εσωτερικό του. Η αρμοδιότητα, δε, για την άρση του ασύλου από την πλευρά του ιδρύματος περνάει στο Πρυτανικό Συμβούλιο και όχι στην Επιτροπή Ασύλου και της Συγκλήτου που ήταν μέχρι τώρα.

Εκείνα που ουσιαστικά κρίνονται στο Νόμο - Πλαίσιο δεν είναι κάποιες επιμέρους πλευρές του, όπως το εξεταστικό των φοιτητών, στο οποίο σκόπιμα εστιάζει η κυβερνητική προπαγάνδα για να αποπροσανατολίσει και να απομονώσει τους φοιτητές και σπουδαστές που αντιδρούν.

Εκείνο που κρίνεται είναι η πρωτοφανής υποβάθμιση των πανεπιστημιακών σπουδών, με τη μετατροπή τους σε άθροισμα εφήμερων μαθήσεων και πιστωτικών μονάδων για τις ανάγκες της «αγοράς».

Είναι προκλητικό μάλιστα το γεγονός ότι, από το λεπτομερέστατο σε μέτρα πειθάρχησης των φοιτητών «προσχέδιο», απουσιάζει κάθε πρόβλεψη μέριμνας για πραγματικά δωρεάν φοίτηση. Αντίθετα, εισάγεται η ανταποδοτική λογική και ο δανεισμός από τις Τράπεζες, με προφανή στόχο τον αποκλεισμό των παιδιών των φτωχότερων λαϊκών στρωμάτων από την ανώτατη εκπαίδευση.

Εκείνο που κρίνεται ακόμα είναι η ασφυκτική χειραγώγηση της επιστήμης, με σκοπό τη διαστρέβλωση και τον αποκλεισμό των επιστημονικών συμπερασμάτων που θεωρούνται επιζήμια για τα συμφέροντα της άρχουσας τάξης.

Τελικά, εκείνο που κρίνεται είναι η κοινωνική αποστολή των πανεπιστημίων, που, αντί να εργάζονται για τη βελτίωση της ζωής των εργαζομένων, καλούνται να υπηρετήσουν ακόμη πιο πιστά την αναπαραγωγή φτηνής και προσαρμοστικής εργατικής δύναμης.

Αποτελεί επιτακτική ανάγκη να διαμορφωθεί σήμερα ένα κοινωνικοπολιτικό πλειοψηφικό ρεύμα, που να λειτουργεί απαγορευτικά όχι μόνο σ' αυτό το «προσχέδιο διαλόγου», αλλά και σε όλα τα συναφή νομοσχέδια και στην αλλαγή βεβαίως του άρθρου 16 του Συντάγματος. Ενα πλειοψηφικό ρεύμα που θα ανακόψει αρνητικές εξελίξεις. Ενα κοινωνικοπολιτικό πλειοψηφικό ρεύμα που θα ζυμώσει και θα βάλει στην πρώτη γραμμή ολοκληρωμένες διεκδικήσεις για την Παιδεία.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ