Παρασκευή 23 Ιούνη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΠΑΙΔΕΙΑ
Μέσα στο κίνημα γίνεται ο διάλογος
  • Παρέμβαση της Αλ. Παπαρήγα στη Βουλή για τις εξελίξεις στην Παιδεία
  • Δικομματική ταύτιση στην ιδιωτικοποίηση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Υπό τον κλοιό των χιλιάδων φοιτητών και εργαζομένων που διεκδικούσαν την απόσυρση του αντιδραστικού κατασκευάσματος του υπουργείου Παιδείας, οι πολιτικοί αρχηγοί στην Ολομέλεια της Βουλής αφιέρωσαν μεγάλο μέρος της συζήτησης για τη «λειτουργία των θεσμών και του κράτους» στις εξελίξεις στην Ανώτατη Παιδεία.

Η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλ. Παπαρήγα, αναφέρθηκε κατ' αρχάς στη φιλολογία περί διαλόγου, τονίζοντας: «Εμείς δεν παίρνουμε μέρος στο διάλογο, σε εκείνα τα ζητήματα στα οποία ξέραμε ότι η συμμετοχή μας στο διάλογο όχι απλώς είναι χαμένος χρόνος, αλλά αποπροσανατολίζει και δημιουργεί στο λαό ένα αίσθημα, "κάτσε να δούμε τι θα βγάλει ο διάλογος"». Οχι ότι θα έχανε το ΚΚΕ τις αρχές του αν έπαιρνε μέρος στο διάλογο, αλλά έκανε μια συγκεκριμένη επιλογή, όπως εξήγησε η ΓΓ της ΚΕ του Κόμματος, για να πει στο λαό με αυτή του τη στάση: «Μην περιμένεις να τελειώσει ο διάλογος, μην έχεις στάση αναμονής».

Η Αλ. Παπαρήγα εξέφρασε την εντύπωσή της γιατί δυστυχώς και από ηγετικά στελέχη του συνδικαλιστικού κινήματος λέγεται ότι δεν έγινε διάλογος. «Εκανε διάλογο το υπουργείο Παιδείας, όπως έκανε και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ τα προηγούμενα χρόνια. Αλλοι πήγαν στον διάλογο και μετά βρήκαν πρόσχημα να βγουν. Και το έκαναν αυτό για να κρύψουν ότι δεν έχουν ουσιαστικές διαφορές», είπε. «Εμείς δεν πήραμε μέρος και δεν κατηγορούμε κανέναν, ούτε το ΠΑΣΟΚ, παλιότερα, ούτε τη ΝΔ, ότι δε μας κάλεσε. Πήραμε την ευθύνη να μην πάρουμε μέρος και βεβαίως καταθέτουμε τις προτάσεις μας στο λαό», σημείωσε η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.

Η Αλ. Παπαρήγα τόνισε ότι υπάρχει και ο διάλογος που γίνεται στους δρόμους και ο διάλογος που πρέπει να γίνει μέσα στο κίνημα, υπάρχει ο αντίλογος και οι αντιπαραθέσεις. «Οι αντιπαραθέσεις - είπε - δε γίνονται μόνο μέσα στα Κοινοβούλια, γίνονται και μέσα στο κίνημα, αλλά οι αντιπαραθέσεις μέσα στο κίνημα και ο διάλογος μέσα στο κίνημα θα οδηγήσουν στη διαμόρφωση καλύτερων όρων για το λαό, απόσπασης κατακτήσεων, ενώ ο φλύαρος διάλογος σε ορισμένα όργανα - τα οποία χρησιμοποιούν τον διάλογο και δεν μπορεί να οδηγήσει αυτός ο διάλογος σε καλό - δεν έχει κανένα νόημα».

Η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ ξεκαθάρισε ότι όταν το Κόμμα μιλάει για δημόσια Παιδεία προσθέτει και τη λέξη «δωρεάν». «Λέμε δωρεάν για όλους και για όλες, γιατί εάν αρχίσουμε να βάζουμε εξαιρέσεις, αυτές θα φτάσουν κάτω και θα συμπεριλάβουν ένα μεγάλο μέρος των λαϊκών στρωμάτων», τόνισε.

Συναίνεση στην ιδιωτικοποίηση

Επίδειξη ουσιαστικής συναίνεσης στην ιδιωτικοποίηση της Παιδείας έκαναν ο πρωθυπουργός και ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ.

Ο Κ. Καραμανλής παραδέχτηκε ευθέως ότι η κυβερνητική πολιτική προσαρμόζεται στις επιλογές της ΕΕ: «Οι αλλαγές και οι μεταρρυθμίσεις στο χώρο της Παιδείας δε σχεδιάζονται από κάποια δογματική προσήλωση. Σχεδιάζονται όπως απαιτεί το νέο ευρωπαϊκό και διεθνές περιβάλλον», είπε.

Ο Γ. Παπανδρέου προέβαλε το ΠΑΣΟΚ ως πολιτική δύναμη που είναι δυνατόν να προωθήσει την ιδιωτικοποίηση με συναίνεση, τασσόμενος υπέρ του «διαλόγου» με τους καθηγητές και τους φοιτητές, με το διαχωρισμό, μάλιστα, των αιτημάτων τους σε «λογικά» και μη. Οπως είπε, διάλογος «είναι να έχεις την πολιτική βούληση να απαντάς σε λογικά αιτήματα».

Καλλιεργώντας ψευδαισθήσεις για τις πραγματικές προθέσεις του ΠΑΣΟΚ, ο πρόεδρος του ΣΥΝ ζήτησε από το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης να αλλάξει τη θέση του για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ