Σάββατο 26 Ιούλη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
Αναγκαίοι οι αγώνες των εργαζομένων

Συνάντηση της διοίκησης του εθνικού αερομεταφορέα με αντιπροσωπεία του ΚΚΕ

Ενημερωτική συζήτηση δύο ωρών για όλα τα "καυτά" θέματα της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" είχε χτες αντιπροσωπεία του ΚΚΕ με τη διοίκηση της εταιρίας.

Στη συνάντηση, που έγινε στην κεντρική διεύθυνση της ΟΑ, ο πρόεδρος Ν. Μπλέσιος και ο γενικός διευθυντής Μ. Τσαγκαράκης ενημέρωσαν τον βουλευτή του ΚΚΕ Μήτσο Κωστόπουλο και τα στελέχη του Κόμματος Σωκ. Μαντζουράνη και Στ. Μανούσο εφ' όλης της ύλης και ειδικότερα για την επικείμενη μετεγκατάσταση του εθνικού αερομεταφορέα στα Σπάτα, την οργανωτική αναδιάρθρωση της εταιρίας (μελέτη "Μακένζι"), την ανανέωση του στόλου, αλλά και ορισμένες... αρρυθμίες που προκάλεσε στη λειτουργία της ΟΑ η εφαρμογή του αποκαλούμενου "προγράμματος εξυγίανσης". Αρχίζοντας από το τελευταίο, ο πρόεδρος της εταιρίας είπε ότι κατ' εφαρμογή του Ν.2271 "περί εξυγίανσης", από την ΟΑ αποχώρησαν - κάνοντας χρήση της "εθελουσίας εξόδου" - έμπειρα και ικανά στελέχη, με επακόλουθο σήμερα να υπάρχουν μεγάλα κενά, κυρίως στον τεχνικό και τον εμπορικό κλάδο. Σημειώνεται ότι με το πρόγραμμα της "εθελουσίας εξόδου" έχουν αποχωρήσει μέχρι σήμερα περίπου 1.700 εργαζόμενοι όλων των ειδικοτήτων, χωρίς ακόμα να είναι γνωστές οι πραγματικές ανάγκες προσωπικού ανά κλάδο!

Η ενημέρωση

Για την οργανωτική αναδιάρθρωση της ΟΑ, ο Ν. Μπλέσιος παραδέχτηκε ότι υπάρχει σημαντική καθυστέρηση, αλλά άφησε να εννοηθεί ότι ευθύνη γι' αυτό έχουν οι προηγούμενες διοικήσεις και όχι η σημερινή. Αν και απέφυγε να μπει στην ουσία της μελέτης "Μακένζι", μίλησε για την ανάγκη αλλαγών στην οργανωτική δομή της εταιρίας, ενώ ανέφερε ότι υπάρχουν πολλά "μαγαζάκια" στην ΟΑ τα οποία θα πρέπει να διαλυθούν για να υπάρξει "οργανωτική εξυγίανση". Είπε ότι η μελέτη δεν αποτελεί θέσφατο και ότι θα αποτελέσει αντικείμενο διαλόγου με τους εργαζόμενους. Για τη μετεγκατάσταση της ΟΑ στα Σπάτα, πρόεδρος και γενικός, επισήμαναν ότι αποφασίστηκε "ερήμην της ΟΑ" και ότι στην ουσία πρόκειται για "έξωση" της εταιρίας από το ίδιο της το σπίτι (αεροδρόμιο Ελληνικού). Ανέφεραν ότι το κόστος μετεγκατάστασης υπολογίζεται σε 117 δισ. δρχ., με απόκλιση 20% και πρόσθεσαν ότι μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβρη θα έχει ξεκαθαριστεί από πού θα εξασφαλιστεί το απαιτούμενο κονδύλι. Χαρακτήρισαν "περίεργα" τα δημοσιεύματα ότι η ΟΑ δε θα έχει δικές της εγκαταστάσεις στα Σπάτα και ότι θα καταβάλλει ενοίκιο στην εταιρία που θα τις κατασκευάσει, αλλά είπαν ότι "λύση σ' αυτά τα σενάρια μπορεί να δώσει μόνο η πολιτική ηγεσία". Για την ανανέωση του στόλου, ανέφεραν ότι το ελεγκτικό συνέδριο ενέκρινε την αγορά των δύο "Αιρ Μπας - 340" και πρόσθεσαν ότι το ΔΣ της ΟΑ έχει αποφασίσει, επίσης, την αγορά άλλων τεσσάρων "Μπόινγκ 737 - 400 ή 800", συν έξι "όψιον" (προπαραγγελία για άλλα δύο "Αιρ Μπας" και τέσσερα "Μπόινγκ"). Ο προγραμματισμός στόλου προβλέπει την αγορά 35 αεροπλάνων μέχρι το 2005. Τέλος, ο πρόεδρος της ΟΑ εμφανίστηκε αισιόδοξος για το μέλλον της ΟΑ.

Το ΚΚΕ

Ο Μ. Κωστόπουλος εξέφρασε τις έντονες ανησυχίες του ΚΚΕ για το μέλλον της ΟΑ, ενώ επανέλαβε τη βασική πολιτική θέση του Κόμματος για τη διατήρηση του δημόσιου ιδιοκτησιακού καθεστώτος του εθνικού αερομεταφορέα και τη διεύρυνση του κοινωνικού του ρόλου. Τόνισε ότι η αναγκαιότητα αυτή είναι περισσότερο επιτακτική σήμερα, αν ληφθεί υπόψη ο διεθνής ανταγωνισμός και ο αρνητικός ρόλος της ΕΕ. Για τη μετεγκατάσταση της ΟΑ στα Σπάτα επανέλαβε τη ριζική διαφωνία του ΚΚΕ, επισημαίνοντας ότι σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει η ΟΑ να γίνει θυγατρική ή όμηρος κάποιας πολυεθνικής εταιρίας, κάτι που είναι ορατό με τις κατά καιρούς εξαγγελίες κυβερνητικών στελεχών, αλλά και την ακολουθούμενη πολιτική. Για τη μελέτη "Μακένζι", τόνισε ότι επί της ουσίας πρόκειται για ένα δεύτερο "πρόγραμμα εξυγίανσης", που προσεγγίζει μονόπλευρα τα προβλήματα, υποδεικνύοντας λύσεις σε βάρος των εργαζομένων και των θεμελιακών τους δικαιωμάτων. Εκφράζοντας την κατ' αρχήν αντίθεση του ΚΚΕ με τη βασική φιλοσοφία της μελέτης, τόνισε ότι και το λεγόμενο "πρόγραμμα εξυγίανσης", που βασικά στηριζόταν στη λογική της "ανάπτυξης" μέσω περικοπής εργασιακών κατακτήσεων, ούτε απέδωσε, ούτε βελτίωσε την οικονομική και γενικότερη θέση της ΟΑ. Για την ανανέωση του στόλου, σημείωσε ότι θα πρέπει να υλοποιηθεί με βάση τις σημερινές και αυριανές αναπτυξιακές ανάγκες της εταιρίας, μέσα από διαδικασίες απόλυτης διαφάνειας και όρους χρηματοδότησης με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου.

Μετά τη συνάντηση, ο Μ. Κωστόπουλος δήλωσε ότι υπήρξε ειλικρινής ενημέρωση από τη διοίκηση της ΟΑ και ότι πολλές από τις τεκμηριωμένες ανησυχίες του ΚΚΕ έγιναν κατανοητές, χωρίς βεβαίως να δοθούν απαντήσεις. Υπογράμμισε ότι οι ιδιωτικοποιήσεις των ΔΕΚΟ ή τμημάτων τους δεν μπορεί να είναι λύση για τον εθνικό αερομεταφορέα και πρόσθεσε ότι αυτή η πολιτική μπορεί να ανατραπεί με το συντονισμένο αγώνα των εργαζομένων. Οι εργαζόμενοι της ΟΑ θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η σωτηρία του εθνικού αερομεταφορέα είναι πρώτα απ' όλα στα δικά τους χέρια, κατέληξε ο Μ. Κωστόπουλος.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ