Υπογράφτηκε χτες και το τεράστιο δάνειο 115 δισ. δρχ. για το έργο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων
Υπογράφηκε χτες στην Αθήνα η χρηματοδότηση της κατασκευής της ζεύξης Ρίου - Αντιρρίου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) με δάνεια συνολικού ύψους 115 δισ. δρχ. (370 εκατ. ECU). Τα δάνεια που θα χορηγηθούν κατά τη διάρκεια της κατασκευαστικής περιόδου (1997 - 2004) αποτελούν το 50% περίπου του συνολικού κόστους του έργου, που σε σημερινές τιμές ανέρχεται σε 231 δισ. δρχ. περίπου.
Με τον τρόπο αυτό δίνεται ουσιαστικά το "πράσινο φως" για την υλοποίηση της πιο οφθαλμοφανούς σκανδαλώδους σύμβασης που έχει υπογράψει το ελληνικό δημόσιο με εργολάβους σε ολόκληρη τη μεταπολεμική περίοδο. Βασικός ωφελημένος η κοινοπραξία των εργολάβων ΓΕΦΥΡΑ, στην οποία με 55% συμμετέχει η γαλλική GTM και με διάφορα μικρότερα ποσοστά έξι ελληνικές τεχνικές (ΖΕΥΣ, "Ελληνική Τεχνοδομική", ΤΕΒ, ΑΘΗΝΑ, "Προοδευτική" και "Κ. Ι. Σαραντόπουλος").
Οι όροι του δανείου της ΕΤΕπ κρατήθηκαν - όπως και για τα υπόλοιπα μεγάλα έργα - μυστικοί, παρότι χορηγείται με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου και θα αποπληρώσει ο ελληνικός λαός, θεωρείται όμως ότι ενισχύουν ακόμη περισσότερο το βαθιά αποικιοκρατικό χαρακτήρα της σύμβασης. Αρκεί να αναφέρουμε τα εξής:
Παρ' όλα αυτά τα κυβερνητικά στελέχη - οι υπουργοί Εθνικής Οικονομίας Γ. Παπαντωνίου και ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης - που παραβρέθηκαν στη χτεσινή φιέστα της υπογραφής του δανείου, δήλωσαν ικανοποιημένοι για την πορεία του έργου...
Ν. Π.